زعفران ایران

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا سلیم ساسانی در همایش پاسبان و اصناف کرمانشاه که درون حجره اصناف برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال های اخیر، موسسه نظارت پیاده شدن اماکن پلیس استان غم افزایی بسیار خوبی با اصناف و بازاریان داشته و همواره زنهار های لازم را به ارتکاب آورده است.  

وی بیان کرد: از سوی دیگر بازاریان کرمانشاه نیز متصل شرکت با ماموران پلیس را سرلوحه حکم خود فراغت داده و هرجایی که لازم بوده بخاطر افزودن امنیت پای امر آمده اند.  

سلیم ساسانی گفت: ۶۰ هزار واحد صنفی که در حوزه اقتصاد فعالیت می کنند بدون شک برای فعالیت خود نیازمند امنیت هستند که ماموران جان برکف پلیس تامین آن را برعهده گرفته اند.
بوسیله گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، با انجام قرعه کشی مرحله یک هشتم نهاییلیگ قهرمانان اروپامشخص شد که حریفپاری سن ژرمن در این مرحله بوروسیا دورتموند آلمان خواهد بود. ولی تاریخ مراجعت بازدید دو تیم در این مرحله باعث شده فدایی رسانه ها نام نیماررا مطرح کرده و نکته ای جنجالی درباره او مطرح کنند.

دیدار برگشت دو تیم پاری سن ژرمن و دورتموند تو مرحله یک هشتم امسال داخل تاریخچه ۱۱ مارس ۲۰۲۰ بوده و این تیم فرانسوی در زورخانه خانگی اش داخل پاریس باید میزبان دورتموند باشد. تاریخ ۱۱ مارس اما برای نیمار، بازیگر برزیلی پاری سن ژرمن تاریخی جنجالی است. علت این است که نیمار در پنج سال اخیر تو این تاریخ قدیم یا مصدوم یا محروم بوده و هر ساله داخل این تاریخ موفق شده تیمش را ترک کرده و در جشن تولد خواهرش شریک کند.

بوسیله همین علت است که فدایی رسانه ها نیمار را بازپرس کرده اند که در برخی از این موارد عمدا دست بوسیله کارگر خورده که بخاطر این تاریخ محروم شده و بتواند با ترک اردوی تیمش خود را به جشن تولد خواهرش برساند.

روندی که این رسانه ها برای این ماجرای نیمار و جشن متولد خواهرش مطرح می کنند از سال ۲۰۱۵ آغاز شده زمانی که او تو تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۵ محروم بود و توانست تو جشن تولد خواهرش که داخل برزیل برگزار می شد شرکت درنگ. از قضا نیمار سال بعد هم در ۱۱ مارس ۲۰۱۶ محروم بود و توانست خودش را بوسیله جشن متولد خواهرش برساند.

یک سال پس ازآن یعنی درون ۱۱ مارس ۲۰۱۷ نیمار مصدوم بود و توانست با خیال راحت بوسیله برزیل سیر تکاملی کند و جالب اینجا است که سال بعد غم او دقیقا داخل همین کتاب بوسیله دستاویز مصدومیت راهی برزیل شد و در مراسم جشن تولد خواهرش شرکت داشت. در سال ساری میلادی هم نیمار تو اوایل ماه مارس مصدوم شده و توانست بخاطر روز ۱۱ مارس خود را به جشن مورد علاقه اش برساند و تولد خواهرش را از نزدیک تهنیت بگوید.

این روانی جالب باعث شده زمان حال فداکار رسانه ها توجه خویشتن را به تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۰ معطوف کنند که امسال از قضا با یک بازی مهم و حیاتی برای پاری سن ژرمن مصادف شده است: دیدار برگشت با بوروسیا دورتموند درون وهله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا. باید دید آیا حق واقعا با این رسانه ها است و نیمار امسال بی آرامی به دلیل محرومیت یا مصدومیت در این کتاب تو برزیل حضور خواهد داشت یا او امسال با ماندن در پاریس و بازی مقابل دورتموند خط بطلانی بر این ادعاها خواهد کشید و ثابت خواهد کرد که در پنج سال اخیر واقعا مشت رخداد باعث شده که او بتواند هر سال داخل روز تولد خواهرش خویشتن را به او برساند. نبرد غول ها داخل یک هشتم نهایی در لیگ قهرمانان اروپا | استانبول میزبان فینال شد
نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از هفتمین ژانویه (هفدهم دی ماه) در لاس وگاس برگزار می شود. ظاهرا باید منتظر میهمان جدیدی در این رویداد باشیم. پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس اخبار کرد که درون نمایشگاه CES امسال باید منتظر محصولی ویژه باشیم. 

روز گذشته، پیت لاو در توئیتی ضمن حضور در نمایشگاه CES اعلام کرد :«محصولی خاص بوسیله عرضه خواهیم گذاشت. عاشق ما در نمایشگاه CES باشید.»

مقاله های مرتبط:مقدماتی رندرهای منتسب به وان پلاس 8 لایت بوسیله اشتراک گذاشته شدوان پلاس به تاثیر اطلاعاتی و افشای داده های کاربران اشعار کرد

هنوز معلوم زدودن که نیت پیت لاو از محصولی اختصاص چه چیزی می تواند باشد و مدیرعامل وان پلاس در مورد چه محصولی مصاحبت می بطی ء. اما پیش خیس سررشته هایی داخل مورد نخستین ساعت هوشمند و هدفون وان پلاس منتشر شده بود.

در سال ۲۰۱۶، وان پلاس پتنتی داخل مورد شایسته کردن هوشمند به ثبت رساند. همین خبر باعث شد، فرع مندان این برند تصور کنند به زودی روزگار هوشمند وان پلاس معرفی و به بازار نمایش خواهد شد. از آن زمان بوسیله بعد دیگر خبری از ساعت هوشمند وان پلاس مطرح نشده بود و شایعه ها به مشت فراموشی سپرده شد؛ تا اینکه چند وقت قبل مجددا سررشته های جدیدی مبنی پیاده شدن تلاش وان پلاس برای توسعه ی شایسته کردن هوشمند مطرح شد. ظاهرا باتوجه به سررشته های مطرح شده، وان پلاس قصد دارد روزگار هوشمندی با طراحی دایره ای شکل معرفی کردن و به بازار عرضه یواش. 

اوایل مهرماه، تلویزیون وان پلاس با بهره مندی از پنل ۵۵ اینچ QLED و حاشیه متجاوز ساخته معرفی شد. چنانچه معارفه معرفی ساعت هوشمند نیز ذات داشته باشد، سبد محصولات وان پلاس جذاب مرطوب از قبل شده است. باتوجه به اینکه غبطه می جوی گوشی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو ماه مه سال آینده معرفی کردن شوند، به نظر نمی رسد در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۰ معرفی کردن شوند. درکنار گوشی های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو، وان پلاس روی گوشی هوشمند میان رده ی وان پلاس ۸ لایت فقره می بطی ء. 

باید ببینیم علیه خصوصی و متفاوت وان پلاس درون CES ۲۰۲۰ چه دستگاهی خواهد بود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به دید شما وان پلاس چه ثمر جدیدی شناساندن خواهد کرد؟   


برای مشاهده کلیه اعلام و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به ورق اختصاصی CES 2019 رجوع کنید.بیشتر بخوانید:اپل پس از یک غیبت تمام تو نمایشگاه CES حضور خواهد یافتنخستین رندرهای منتسب به وان پلاس 8 لایت به اشتراک گذاشته شدطراح وان پلاس 7T نسخه طلایی ته رنگ گوشی را به نمایش گذاشتوان پلاس به خاصیت اطلاعاتی و افشای داده های کاربران اقرار کردAMD احتمالا کارت های گرافیک مبتنی بر دودمان دوم rDNA را در CES 2020 معرفی می یواش
کنفرانسن تغییرات اقلیمی سازمان ملل ۲۰۱۹ که بوسیله شهرت COP25  شناخته می شود، بیست و پنجمین کنفرانس تغییرات اقلیمی این موسسه از ۲ تا ۱۳ دسامبر در مادرید پایتخت اسپانیاتحت ریاست دولت شیلیبرگزار می شود.

گرتا تونبرگ در سخنرانی اش در این میتینگ داخل روز ۶ دسامبر بار دیگر از رهبران دنیا به خاطر اجرا ندادن اقدامات کافی بخاطر جلوگیری از فساد بوم شناختی که دارد سیاره ما را نابود می کند، انتقاد کرد.

او گفت: «ما معرفت آموزان بیش از یک سال است که درون حال اعتصاب بوده ایم و اساسا هیچ چیزی ر خ نداده است. مجادله اقلیمی همچنان بوسیله صاحبان قدرت نادیده اندوهناک می شود و می نوانید به این وضعیت ادامه دهیم.» آغاز اعتصاب جهانی دانش آموزان در اعتراض بوسیله تغییرات آب و هوایی

«مردم تو مولود وضعیت اضطراری زیست بوم ها شاگرد از دعوا اقلیمی رنج می کشند و می میرند و ما دیگر نمی توانیم بوسیله مقصود بمانیم.»

حدود ۲۵۰۰۰ نفر از ۲۰۰ کشور داخل این اجلاس باهم اتحاد کردن دارند که آخرین گردهمایی از این نوع پیش از سال ۲۰۲۰ است، سالی که تو آن باید توافق اقلیمی پاریس عملی شود.

 Emilio Naranjo/EPA
درون گذشته ای نه چندان دور، اندیشمندان حوزه ی فناوری پیش بینی می کردند که تا سال ۲۰۲۰، مفهوم کامپیوتر شخصی بوسیله صورتی که می شناسیم، دیگر وجود اجنبی نداشته باشد. درواقع آن ها انقراض PC را پیش بینی کرده بودند. با نگاهی به گذشته تا اینکه می توان تاریخ کنجکاو مرگ کامپیوتر شخصی را هم شناسایی کرد. ۲۷ ژانویه ی ۲۰۱۰، زمانی که استیو جابز در استیجی در سان فرانسیسکو از آیپد رونمایی کرده بود، نیکولاس کار در نیو ریپابلیک مقاله ای با این عنوان منتشر کرد: «کامپیوتر شخصی امروز رسما مرد».

رسانه های فراوان با شروع دهه ی ۲۰۱۰، مقاله هایی را با موضوع مرگ کامپیوترهای انحصاری منتشر کردند. CNN Money چند ماه پس از معرفی کردن آیپد به نوعی آگهی درگذشت کامپیوتر شخصی را با تکیه گاه پیاده شدن نمودارها و تصاویر کثرت منتشر کرد: «پایان کامپیوتر انحصاری دسکتاپ». چند سال بعد و درون آوریل ۲۰۱۳، فوربز که هنوز به دنبال ضربانی از عمر در دنیای کامپیوتر شخصی بود نوشت: «مرگ کامپیوتر شخصی اغراق شده نبوده است». وایدر در میانه ی همین دهه با متکی پهلو کلیشه ی مد داخل میان رسانه های فناوری با قیدی مرموز به مرگ مفهوم PC رمز کرد: «مرگ کامپیوتر شخصی آن چنان غلو شده نبوده است».مقاله های مرتبط:چه زمانی کامپیوترهای ویندوزی قدیمی می شوند و باید آن ها را ارتقا داد؟چه آینده ای تو انتظار کامپیوترهای شخصی رومیزی است؟

تو سال ۲۰۱۷، رسانه ی The Inquirer که قدیم به موضوعات بحث برانگیز علاقه دارد، تیتری نقیض با سیلان دهه نوشت و بیماری به اشتهار کامپیوتر انحصاری را زنده و تندرست تفسیر کرد. آن ها تو مقاله ی خود نوشتند: «کامپیوتر انحصاری هنوز نمرده و راسته آن درحال تثبیت است».

امروز یک دهه از نخستین پیش بینی های مرگ کامپیوتر انحصاری می گذرد و صنعتی مذکور، سالانه زیاد از ۲۵۰ میلیون کامپیوتر انحصاری به معامله می رساند. این طور آماری بخاطر صنعتی که یک دهه پیش داخل مرز مرگ و عمر استراحت داشت، عالی محسوب می شود. شاید دلیل عدم انقراض صنعت کامپیوتر شخصی، هماهنگ شدن آن ها با روندهای جهانی باشد. به علاوه پلتفرم های رقیب نیز نتوانستند تمامی وظایف متمرکز بر کامپیوتر شخصی را بوسیله نیکوکاری برعهده بگیرند.

دنیای امروز فناوری داخل آستانه ی سال ۲۰۲۰ چه تفاوتی با گذشته دارد؟ برای حساسیت بهتر و مقایسه ی شرایط پیشین و اکنون جهان، باید سفری به سال ۲۰۱۰ داشته باشیم.چشم انداز رقابتی

بخاطر درک رویکرد جدید دنیای فناوری و روندهایی که از سال ۲۰۱۰ مبدا می شدند، نیازی به داشتن تخصص در این حوزه نبود. دستگاه های موبایل قدرتمند در آن زمان به کاربران امکان می دادند تا وظایفی را به راحتی ایفا دهند که قبلا تنها توسط کامپیوترهای شخصی متناسب ادا بود. تحول مذکور درون فناوری باعث شده بود که سهم بنیادی ای از تقاضا برای کامپیوتر شخصی کاهش رک درنگ. اگرچه هنوز درخواست معدود از جانب مشتریان کسب وکاری و تجاری بود داشت.



اولین قربانی تحول فناوری در بدوی دهه ی ۲۰۱۰، نِت بوک بود؛ دسته ای از کامپیوترهای شخصی که مجهز به پردازنده های ضعیف اتم بودند و نمایشگرهایی کوچک نم از لپ تاپ های پایین رده داشتند. طراحی و تولید نت بوک پیاده شدن این فرضیه استوار حیات که استفاده کننده ی معمولی متوجه فرق آن ها با لپ تاپ پایین رده نمی شود.

استعمال کننده ها در ارتباط با نت بوک ها، برخلاف پیش دماغ طراحان و کارشناسان عمل کردند. آن ها هوشیار تفاوت چشم گیری میان نت بوک و لپ تاپ عادی می شدند. نت بوک ها محصولاتی کند، کریه و کم بها بودند. درواقع با هر جنین امر کردن با نت بوک شخص به یاد می آورد که با کمی خرج ی بیشتر، امکان خرید کامپیوتری بسیار بهتر را داشت. به هرحال قسمت قسمت کردن ی نت بوک پیش از هوشیار شدن کارشناسان و تولیدکننده ها، از بین رفت.

تولیدکننده های کامپیوتر انحصاری هم زمان با مرگ نت بوک واقف شدند که دو قسمت قسمت کردن از مشتریان، حاضر به صیقل خرج های بیشتر بخاطر PC هستند: مشتریان تجاری و گیمرها. با تجلی چنین نظریه ای، تولیدکننده (OEM) سرمایه گذاری مجلل روی دسته های مذکور را شروع کردند.

رقیق افزار

پیکربندی کامپیوترهای انحصاری دسکتاپ (همان هایی که با کیس های بزرگ یا فرم فاکتورهای کوچک سنتی می شناسیم) در یک دهه ی گذشته صعود اضافی نکرده است، ولی کامپیوترهای انحصاری همراه، شاهد تحولات یدکی بوده اند. برای دریافتن هرچه بهتر تحول ایجادشده درون دنیای کامپیوترهای شخصی همراه، کافی است نگاهی به مقاله های ۱۰ سال پیش با موضوع برترین لپ تاپ های سال بیندازید. با مقایسه ی محصولات سال ۲۰۱۰ با میزان های امروزی، چند مورد بیش از همه بوسیله چشم می خورد:استیل تر و مصنوع ترمک بوک ایر دستگاهی بود که اکثر تولیدکننده ها سطر طراحی آن را تقلید کردند

می قابلیت ادعا کرد که همه ی تولیدکننده های کامپیوتر شخصی درون یک دهه ی گذشته، جدیت در شبیه سازی مک بوک ایر داشته اند. کارشناسان دنیای لپ تاپ در سال ۲۰۱۰، محصول کوپرتینویی ها را لپ تاپ انقلابی سال نامیدند. آن ها لپ تاپ یک کیلوگرمی و ۱/۳ کیلوگرمی اپل را «علو ریختگی» نامیدند. امروز اکثر کامپیوترهای شخصی پرچم دار بازار، از شمارش حد و ضخامت، مشخصات مثل خواه حتی بهتر دارند. فردی هایی همچون ابعاد باتری و کیبورد، امکان باریک تر و ریختگی تر کردن کامپیوترهای شخصی را از بین می سرما. بوسیله هرحال کامپیوترهای امروزی دیگر تقریبا نیازی به درایو نوری ندارند و یکی از ویژگی ها از بین رفته است.

نمایشگرهای لمسی و محصولات دو در یک

مایکروسافت داخل سال ۲۰۱۰ اولین رونمایی هایش را از کامپیوترهای شخصی لمسی حاضر بوسیله ویندوز ۷ انجام داده بود، ولی رونمایی از آیپد، به نوعی آن ها را بوسیله سایه راند. تا سال ۲۰۱۵، گروه ی محصولات لمسی به نوعی متحول شده بود و شاهد دستگاه های دو در یک در مقیاس بیشتر بودیم. امروز نمایشگرهای لمسی به قابلیتی مد در کامپیوترهای ویندوزی تبدیل شده اند، ولی خبری از آن ها در خانواده ی اپل مک بوک نیست.

مدل شدن SSD

درون سال ۲۰۱۰، هارد درایو سنتی، سخت افزاری مرسوم تو کامپیوترهای شخصی بود. داخل آن زمان دستگاه هایی با سرعت چرخش ۷،۲۰۰ دوردردقیقه، عالی محسوب می شدند. درایو SSD در سال ۲۰۱۰ گزینه ای گران نرخ وجود که تنها برخی کاربران آن را تهیه می کردند. درون سال های بعد، قیمت SSD به نرم کردن کاهش یافت و سقوط شدید بانوا داخل راسته آن مشاهده شد. امروز دیگر به سختی می توانید کامپیوتر شخصی پیوند را با هارد درایوهای سنتی تخیل کنید.عمر بهتر باتری

درون سال ۲۰۱۰ بنچمارک باتری با عمر پنج تا ۶ ساعت، قابلیتی خوب محسوب می شد و کارایی واقعی همچنین قطعا پایین زیرفون از آن آمار وجود. فناوری باتری از آن سال صعود برازنده توجهی را تجربه کرد و تجهیزات دیگر همچون پردازنده های مرکزی، خراش های دیگر و کند افزارهای سیستمی نیز فراهم بوسیله نبوغ مدیریت مصرف باتری شدند. کامپیوترهای شخصی مدرن، امروز شارژدهی باتری دو برابری را نسبت بوسیله اجداد خود درون یک دهه ی پیش نمایش می کنند.

تکامل پورت ها

با نگاهی به محصولات یک دهه ی پیش در دنیای لپ تاپ، تعداد و طراحی پورت ها متجاوز از همه به چشم می آید. به عنوان مثال Alienware M11x را فرض کنید که داخل گروه ی محصولات گیمینگ عرضه شد. همکاری سازنده، لپ تاپ خود را یک محصول پردازش گرافیکی قوی با ابعاد ۱۵ اینچ و درون فرم فاکتور ۱۱ اینچ معرفی می کرد. دشت سابق الذکر نسبت بوسیله رقبا کوچک تر بود، اما داخل جانب چپ آن تعداد یدکی پورت دیده می شد. پورت های مجزای VGA، HDMI، DisplayPort به همراه اترنت و USB و IEEE 1394، کل سمت چپ لپ تاپ ایلین ور را اشغال کرده بودند. تمامی پورت های سابق الذکر امروز با یک یا دو پورت USB-C جایگزین شده اند.

کند افزار و خدمات

یک دهه ی پیش، اکثر نرم افزارها به صورت نصبی نمایش می شدند و ذخیره سازی ابری عزب یک مفهوم جذاب و نوپا بود. آفیس ۳۶۵ تا سال ۲۰۱۱ هنوز معرفی نشده بود و وان درایو تا سال ۲۰۱۴ به نام اسکای درایو و با امکاناتی محدود فعالیت می کرد. درواقع محدودیت سرعت در یک دهه ی پیش، عایق از نمایش ی خدمات و امتحان ی یکپارچه و همه جانبه ی ابری می شد.



امروزه خدمات ابری به لطف همراهی همگی جانبه ی بی سیم و سرعت های متجاوز بیشتر، دیگر نادیده و غیرقابل دسترس زدودن. به همین ترتیب، سرویس های مبتنی پهلو وب داخل حال ازبین بردن آخرین شخص زنده های اولاد نرم افزارهای نصبی هستند. تا میانه ی دهه ی گذشته، روند تغییر مسیر به سمت سرویس های ابری در مایکروسافت با پیشدستی کردن فوقانی پیش می رفت. به هرحال می توان آن ها را مهم ترین شرکت صنعت کامپیوتر شخصی دانست که تو شکل گیری قضیه جدید مؤثر بوده اند.مایکروسافت را می قابلیت پیش گام تبدیل بوسیله سمت نرم افزارهای ابری دانست

دگرگونی خدمات ابری و نرم افزارها، تأثیری دوگانه پهلو کامپیوترهای شخصی همراه داشت. در بار ی اول، نیازهای پس انداز سازی محصولات کاهش یافت. امروزه یک درایو ۱۲۸ گیگابایتی SSD برای یک کامپیوتر میان رده کم قیمت محسوب می شود. ثانیا، گزینه های یگانگی بی سیم نیز به لطف تکامل استانداردهای وای فای بهبود یافته اند. به علاوه با ظهور کامپیوترهای شخصی مبتنی بر پردازنده ی آرم و بسط شبکه ی مخابراتی 5G، احتمالا در آینده ی نزدیک گواه تکاملی سریع العمل در اتصال اینترنتی سلولی خواهیم بود.

یکی از تحولات مهم یک دهه ی گذشته درون مرزوبوم ی بطی ء افزار، درون به روزرسانی سیستم عامل ها عارض داد. زمانی بوسیله روزرسانی یک جهیز عامل فرایندی گران بها محسوب می شد و امروز اکثر آن ها به رخساره مجانی به روزرسانی می شوند. اپل درون سال ۲۰۱۳ رویکرد دریافت هزینه بخاطر بوسیله روزرسانی OS X را پایان عدل و مایکروسافت با عرضه ی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ همین قضیه را ردیابی کرد. درنتیجه ی روندهای مذکور، زندگی مفید یک کامپیوتر انحصاری می تواند بیش از سه یا چهار سال باشد که در گذشته تماشاگر آن بودیم. قبلا پس از حوالی های سه تا چهار ساله، عرضه ی نسخه های کاملا متاخر یا چرخه ی بوسیله روزرسانی بزرگ مبدا می شد.



امروزه اشتراک شاداب افزار به جای مالکیت کامپیوتر شخصی، مفهومی رایج تو دنیای فناوری محسوب می شود. شاید این دگرگونی را بتوان یکی از دوست داشتنی ترین توسعه ها تو بازار کامپیوتر شخصی دانست که درون امتداد ی تحول های ابدار افزاری رخساره داد. مایکروسافت با Surface All Access for Business این طور خدماتی را عرضه می دهد. قلب نیز سرویسی مشابه بوسیله نام PC as a Service یا PCaaS دارد که نمونه ای طولانی تر از مفهوم را بوسیله همراه دارد. هر دو برنامه بوسیله کاربر امکان می دهد که یک کامپیوتر شخصی کاملا جدید را بدون خرج ی افزایش و عزب با پرداخت نفقه ی ماهانه دربست کرده و پس از گذشت ۳۶ تا ۴۸ ماه، آن را با کامپیوتر انحصاری جدید تعویض کند. دل در خاتمه پیرامون ی مذکور، با پیاده سازی رویکردهای امنیتی، همه ی داده های موجود را پاک کرده و کامپیوتر را بازیافت می نرم.تولیدکننده ها

در فاتحه دهه ی کنونی و کمی پیش از ارائه ی آیپد اپل، کامپیوتر انحصاری برای مصرف کننده هایی که وظایف رایج آنلاین همچون خرید و قرائت کردن اعلام را ارتکاب می دادند، محصولی قهری بود. امروز به نوعی بازار مصرف کننده برای کامپیوترهای شخصی از بین رفته است و سه شرکتی که بیشتر روی کامپیوترهای انحصاری تجاری سرمایه گذاری کرده بودند، سهم اصلی سودا را به خود اختصاص می دهند: HP و قلب و لنوو. درمقابل انبازی هایی همچون توشیبا و فوجیتسو که زمانی زیباترین طراحی ها را نمایش می کردند، از بازار خارج شدند.



هیکل جدید تولیدکننده های کامپیوتر انحصاری که در دهه ی مجهز بوسیله خانواده ی تولیدکننده ها تکثیر شد، اکثر کاربران و کارشناسان را شوکه کرد و البته روندی سینوسی داشت. مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ از مقدماتی نسخه ی سرفیس RT و سرفیس پرو رونمایی کرد که به تماشاگر بسیاری، حرکت شجاعانه ای محسوب می شد. ازطرفی، شکست RT داخل بازار، خجلت ساری گران قیمتی را برای ردموندی ها بوسیله همراه داشت. به هرحال مقاومت آن ها درون بازار مذکور و موفقیت نهایی با خانواده ی سرفیس و تبدیل کردن آن به برندی چندین میلیارد دلاری، تنها برای افرادی عجیب بود که سرسختی مایکروسافت را در حوزه های دیگر ندیده بودند.

از میان تغییرهای مهمی که در دهه ی گذشته رخساره داد، شاید تقدیر کامپیوترهای شخصی اپل را بتوان بزرگ ترین تصادف دانست. آن ها دهه را با دستگاهی انقلابی شروع کردند که به نوعی یک دسته ی متاخر بوسیله خانواده اضافه کرد. مک بوک ایر دستگاهی حیات که بسیاری تولیدکننده ها را به شبیه سازی طراحی و ساختار اغوا کرد.

برخی کارشناسان می گویند، کوپرتینویی ها از آن زمان گویی توجه خویشتن را آن طور که باید و شاید به خانواده ی کامپیوترهای انحصاری معطوف نکرده اند و مک تو شرایط مناسبی نیست. سخت اسباب خیر چندان خوب، کیبوردهایی که از چالش های متعدد رنج می برند و سیستم عاملی که پر از باگ است. همان کارشناسان می گویند شاید به جای مرگ کامپیوتر شخصی، اجل مک درون دهه ی گذشته صورت داده باشد.

نظر شما چیست؟ آیا یکروز می قابلیت شاهد خروج تمام کامپیوترهای شخصی از دنیای فناوری بود؟بیشتر بخوانید:۶۱ درصد تبلیغات مخرب، کاربران ویندوز را هدف صبر می دهندمایکروسافت: بدافزار جدید Dexphot بیش از ۸۰ هزاره کامپیوتر را آلوده کرده استآگهی کاریابی تأیید کرد اپلیکیشن های Win32 داخل ویندوز 10X اجرایی خواهند شدنحوه ایجاد و استفاده از ماشین های مجازیمایکروسافت مجوز معامله نرم ادوات به هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی تو همایش روز جهانی خاک داخل دانشگاه علوم کشت و منابع غریزی سیال بیان کرد: داخل مرزوبوم خاک با مسائلی در مقابل قاچاق، زنگ زدگی و آلودگی مواجهیم که حاصل بی تدبیری و عدم نگاه بوسیله توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه محیط زیست مایه نظارتی بوده و شهریه آن نظارت و اطلاع رسانی است، افزود: سالانه بسیار از ۲ میلیارد تن ظرفیت فرسایش گور در کشور است و در هر هکتار نیز بیش از ۱۶ تن فرسایش قبر حیات دارد که این میزان بیش از حدود سه موافق میانگین خوردگی مقبره داخل جهان است.

مدیرکل نگاهداری محیط زیست مازندران با انتقاد از نحوه مدیریت پسماند داخل استان گفت: در مازندران چندین دهه است که بغرنج مدیریت پسماند حیات دارد، بوسیله طوری که از ۲۸ سایت دفن زباله هنوز داخل یکی از آنها دفن بهداشتی صورت نمی گیرد و شیرابه ها جنگل، آب و گور را از بین گرفتار است.

ابراهیمی گفت: در کشور بیش از ۵۰ درصد فاضلاب های خانگی تصفیه می شود اما درون مازندران داخل خوشبینانه ترین حالت، بوسیله ۱۴ تا ۱۵ درصد می رسد و حتی نسبت به میانگین کشوری هم ۳ تا ۴ برابر عقب هستیم.

وی افزود: استفاده از زهر و بار نیز تو مازندران بالاست، علیرغم میلیونر بودن  منابع علمی و تحقیقاتی اما هنوز میزان سم و کودی که برای میوه جات، سبزیجات و صیفی جات مصرف می شود دقیقا مشخص نبوده و برای تعیین معیار باقیمانده سم و کود تو محصولات کشاورزی و سرکش درون استان هیچگاه اطلاعاتی وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران دنباله داد: مرکز عبرت میزان باقیمانده سم و وهله در محصولات کشاورزی و باغی بی قراری تو میادین علیه و تره مرحله وجود ندارد که این بوسیله هیچ اسکناس پذیرفته نبوده و باید متولیان امر پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از مهار و انتقال آب بوسیله بالادست به بهانه تثبیت و تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار گفت :کاشت شجر در اراضی شیبدار نباید موجب به مخاطره افتادن وجود زیست مندانی شود که از حقابه طبیعی چشمه ها و رودخانه ها کاربرد می کنند بلکه باید مطمئن آب درختان غرس شده در اراضی شیبدار با روشهای علمی دیگر مانند عملیات آبخوانداری و آبخیزداری تامین شود که در این صورت مطلوب خواهد حیات.

ابراهیمی ابرام کرد: تغییر کاربری اراضی و فروش مقبره بوسیله بهانه ایجاد کارآفرینی معنایی ندارد.

مدیرکل حفاظت فضا زیست مازندران در پایان سلامت افراد جامعه  را بالاترین نعمت الوهیت دانست و افزود: اشتی آب، خاک، هوا و جسم به عهده داری همگی مردم و مسؤولان است و همه باید داخل علت حفظ آن تلاش کنیم.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا مرکز اطلاعات اداره ملل متحد در تهران روز یکشنبه ۱۰ آذر پیام آنتونیو گوترشرا در این باره منتشر کرده است.

در این پیام آمده است: «ته دادن به همه گیری ایدزتا سال ۲۰۳۰، همان راه که ضامن به انجام آن کنار اساس آرمان هایتوسعه پایدار هستیم، نیازمند جدیت مداوم مبتنی بر باهم اتحاد کردن خواهد بود. سازمان ملل متحد، طالع ها، جامعه مدنی و سایر شرکا با همکاری یکدیگر بخاطر افزایش دسترسی بوسیله خدمات سلامت نیز جلوگیری از گسترش موارد متاخر ایدز تلاش کرده اند. بیش از ۲۳ میلیون آدم که با اچ آی ویزندگی می کنند، درون ۲۰۱۸ خدمات درمانی شهود کردند.»

تو ادامه این پیام تاکید شده است: «جوامع درون سراسر جهان تو بطن این پاسخ قرار دارند، کمک به مردم بخاطر احقاق حقوق شان، تکثیر دسترسی به خدمات اجتماعی و سلامت بدون از انگ، تضمین اینکه خدمات بوسیله افرادی برسد که از همه آسیب پذیرتر و بوسیله حاشیه منفور شده ترند و فشارآورده شود تا قوانین تبعیض آمیز تغییر کنند، همان گونه که موضوع روز جهانی ایدز امسال بوسیله درستی پافشاری دارد، جوامع نفاق خلق کردن می کنند.»

دبیرکل راه اندازی ملل متحد تو این پیام تصریح کرده است: «در ریشه حال نیازهای رفع نشده هنوز باقی است، بوسیله عبارت دیگر رقم بی سابقه ۳۸ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند، در حالی که سال گذشته منابع مورد نیاز برای پاسخ به همگی گیری، یک میلیارد دلار کاهش یافت و  بیش از هر زمان دیگر حاجت به روزی بردن از نقش اداره های جامعه محوری است که قراول همتایان خویشتن هستند، خدمات اچ آی وی نمایش می دهند، از حقوق بشر دفاع و حمایت می کنند.»

گوترش تو پیام خویشتن بوسیله تماس روز جهانی ایدز اعلام کرده است: «جایی که جوامع فعال هستند، گواه تغییر هستیم و می بینیم که سرمایه گذاری نتیجه می دهد و نظاره گر برابری، احترام و کرامت هستیم، با همراهی جوامع می توانیم به ایدز انتها دهیم.»
بوسیله گزارش همشهری اقبال متعهد شده وجود بوسیله ۶۰میلیون نفر در قالب ۱۸میلیون خانوار نیازمند، کمک مالی ماهانه اعطا بطی ء آمارهایی غصه که در این خصوص منتشر شده ارقامی نزدیک به همین را مدال می دهد؛ اما داخل کف جامعه بسیاری که خود را واجد وضعیت شهود معاون معیشتی می دانستند، از فهرست یارانه بگیران خط خورده اند و در سایه دیوار بی اعتمادی دولت و ملت، احتمال می دهند کاسه ای کوچکتر نیم کاسه دولتمردان باشد و چه بسا به جای ۶۰میلیون به ۶میلیون نفر یارانه داده باشند. بوسیله گزارش همشهری، احمد میدری، معاون شادکامی اجتماعی وزارت تعاون، کار و شادکامی اجتماعی دیروز درون نشستی تقلا کرد هم ساز وکار شناسایی مشمولان دستیار معیشتی و حذف ۲۴میلیون از جرگه دریافت کنندگان این یارانه را توضیح بدهد و غم برهان نارضایتی جاماندگان و حتی گوهر ناآرامی های پس از اجرای طرح بنزینی را توضیح کند. او حذف شدن طبقه متوسط و حقوق بگیر از فهرست مشمولان یارانه بنزینی را بوسیله عارض تلویحی نشانه توسعه فقر در کشور دانست و تو بروز ناآرامی های اخیر، ضعف سیستم اداری و اجرایی کشور را نیز داخل کنار پیچیدگی های سیاست و ساخت وپاخت های منطقه ای عاصی دانست. متن کامل صحبت ها و تحلیل های احمد میدری را در دنباله بخوانید. عین ناآرامی ها

اینکه اجرای سیاستی مثل آزادسازی ارزش بنزین، در ایران به بروز ناآرامی ها و آشوب منجر می شود، از یک فروغ به ضعف سیستم اداری و اجرایی کشور و از سوی دیگر به پیچیدگی های محاکمه و بخشی غصه به توطئه هایی بازمی گردد که در منطقه علیه ایران شکل می گیرد. اگر ناآرامی های دو سه سال اخیر را تجسس کنیم می بینیم که شورش های سال ۹۶بعد از یک آزادسازی درون سیستم بانکی صورت داد و از مشهد مبدا شد، ناآرامی های امسال حزن بعد از آزادسازی قیمت سوخت اتحاد افتاد. البته این سیاست با دید مثبت ۸۰درصد کارشناسان صرفه جویی انجام شد. وقتی موضوع آزادسازی قیمت سوخت مطرح شد، تمام وسیله های اجرایی برای چندین هفته در حلقه جمع شدند و در مورد آن گپ کردند و نظرات آنها هم در کتابی که هیأت رئیسه محفل منتشر کرده موجود است. نظر کامل دستگاه های اجرایی در جلسات این بود که ایرانیان براساس قیمت های بین المللی سالانه به مدل ۹۹میلیارد دلار کارمایه مصرف می کنند؛ یعنی هر ایرانی در روز ۳.۵دلار انرژی کاربرد می کند، به عبارت دیگر نصیب ۵۰هزار تومان و ماهی ۱.۵میلیون تومان نرخ کارمایه مصرفی هر ایرانی است که به نشانی یارانه پنهان توزیع می شود. درون این شرایط یکی از ایده هایی که مطرح شد این وجود که این پول را به خود مردم بدهیم تا برای نحوه کاربرد آن تصمیم بگیرند. چرا یارانه بگیران دسته بندی شدند؟

پس ازاینکه پیشنهاد تحول ارزش کارمایه مطرح شد، استدلال ما این بود که جزء اعظم یارانه انرژی را ثروتمندان کاربرد می کنند و دهک فقیر فقط ۴درصد از این یارانه را مصرف می نرم اما سیلان این است که سهم کارمایه تو هزینه زندگی دهک فقیر ۹درصد و در دهک ثروتمند ۳.۶درصد است؛  یعنی فقرا ۲.۵برابر ثروتمندان از تحول مقدار انرژی تأثیر می پذیرند بنابراین هر شوکی در نرخ انرژی ایجاد شود به فقرا ضیق بیشتری می آورد. در امتداد این سؤال مطرح شد که چقدر باید به عنوان یارانه بپردازیم تا سطح رفاه فقرا تأمین شود و  اعتراض نکنند. درنهایت دولت اعلام کرد می توانیم بوسیله ۶۰میلیون نفر پول بدهیم. جوهر این بود که با افزودن قیمت بنزین، اگر بخشی از یارانه بگیران نیز حذف شوند، امر رقیق می شود اما طالع گفت چنانچه بوسیله همه یارانه بدهیم مبلغ به بخشی کم می شود که برای فقرا اثری ندارد و ناگزیر باید ۲۴میلیون نفر از انباشتگی سرزمین را از سیاهه قبض این یارانه حذف کنید. از ابتدا هم مشخص وجود که حذف این تعداد یعنی رتبه بندی کردن جامعه. از سوی دیگر جامعه ما جامعه ثروتمندی تراشیدن و همین مسئله انتخاب این ۲۴میلیون نفر را سخت تر می کند، مربوط به واقعیت این است که ۲۴میلیون نفر حذف شده اغلب جزو طبقه متوسط ایران هستند. مقیاس رتبه بندی جامعه چه بود؟

مرکز آمار ایران ۳ هفته پیش، سطح درآمدی دهک های اول تا دهم را اعلام کرد. باید اعتراف کنم در ابتدای امر شخصاً نمی توانستم باور کنم که این آمارها قرص باشد ولی تست هایی که در خبر مشمولان یارانه سوخت انجام شد، صحت این آمارها را تأیید کرد. براساس آمارها در خاتمه سال ۱۳۹۷اگر کسی ۴میلیون تومان درآمد داشته باشد و حتی مستأجر هم باشد جزو ۳۰درصد میلیونر جامعه ایران قرار می گیرد. آمارهای بانک مرکزی هم که تخمین بالاتری دارد می گوید درآمد ۵.۵میلیون تومان به بالا جزو ۳۰درصد بالای اجتماع ایرانی است. حقیقتاً عقیده اینکه کسی با این پول بتواند جزو ۳۰درصد بالای جامعه باشد غیرقابل قبول است و این سؤال مطرح می شود که پس اجتماع ثروتمند کجاست؟ ما بدون داده ها بانکی نمی توانستیم ثروتمندان را مشخص کنیم برای همین چند متمایز قرین خودرو و ساختمان  را گزینش کردیم که آمارهای آن از ۵۰پایگاه اطلاعاتی تو کشور جمع آوری شد. البته احتمال بروز خطا را غم شمارش کردیم و بر همین ماخذ از معترضان خواستیم دستور جمع آوری معلومات بانکی را بدهند تا حذف این ۲۴میلیون نفر با دقت بالاتری ادا شود.

مثلاً درون موضوع شناسایی مشمولان یارانه سوخت مشخص شد که از میان ۲۳میلیون خانواده ای که یارانه می گیرند ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار خانوار، هیچ خودرویی به نامشان نیست. این آمار دقیقی است بمنظور به شفیع اینکه پلاک و سند خودروها بالاجبار تعویض می شود اطلاعات آن کاملاً بوسیله روز و منیع است. از سوی دیگر فقط ۹۰۰هزار خانوار خودروهای بالای ۲۰۰میلیون تومان دارند. این خانوارها همانهایی هستند که خانه های بالای ۲میلیارد تومان دارند و مسافرت خارجی می جریان. در این وضعیت اگر نوبت بخواهد به شفیع اینکه منابع بیشتری برای توزیع یارانه ندارد، ۲۴میلیون نفر از اجتماع را حذف درنگ حتماً کارمندهای دولت حزن حذف می شوند و این یعنی دولت روبه روی طبقه متوسط قرار می گیرد.   خبط کار کجا بود؟

داخل این مورد، یک بحث این است که چقدر این سیاست خبط بوده و بحث دیگر اینکه چقدر اشتباه اجرا شده است. به دیدن من مشکل این بوده که گفت وگو در مورد این سیاست ها کمتر صورت پژمان است ضمن اینکه سیستم بوروکراسی در ایران بوسیله دلایل عدیده ای به شدت ضعیف شده و برای همین هر سیاستی را خراب می کند. طالع حساب های بانکی را بررسی می کند؟

در مسئله معاینه حذف یارانه ۲۴میلیون نفر خواستار دسترسی به مفروضات بانکی شدیم ولی بوسیله معنای آن نیست که می خواهیم داده ها بانکی را شخم بزنیم. در جوهر وقتی بی مانند اجازه بدهد، مفروضات او از جهیز بانک مرکزی گرفته می شود اما هیچ کارمندی قادر به رویت آن تراشیدن و کامپیوتر مسئول پردازش تراکنش ها، واریز، برداشت، منفعت و... خواهد بود. در حقیقت معاونت رفاه وزارتخانه ۵کارمند دارد و اطلاعات را تک مورد معاینه نمی کنند و مشابه سیستم مالیاتی کارشناس ندارند که روی تک مورد اظهارنامه ها دیدن بدهد. داخل این جریان برای کسانی مانند اقشار و بیماران اختصاص هم قاعده دیگری می گذاریم و استثناهایی مثل کارپردازان (که پول شرکت یا موسسه را هزینه می کنند) بی آرامی سپس از اعتراض بررسی می شود. پس موجی که اخیراً ایجاد شده و می گویند دولت می خواهد حساب ها را شخم بزند اصلاً درست زدودن. هرچند دولت ها در کشورهای با درآمد کم از ایران هم بدون اجازه افراد، معلومات بانکی را رصد می کنند و اصلاً نمی شود دولتی بدون اینکه اطلاعات مردم را جمع آوری کند، سیستم حمایتی و بانکی و قضایی و امنیتی داشته باشد. چرا این همگی از یارانه جا ماندند؟

آمارهای وزارت رفاه مدال می دهد به نعوظ میانگین ۸۲درصد انسان خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان سپرده معیشتی گرفته اند اما در استان تهران این مغز به ۵۷درصد فصیح و برای ولایت تهران احتمالاً کمتر از ۴۰درصد است. برای همین داخل تهران اغلب مردم می گویند ما یارانه نگرفتیم درحالی که ازنظر خودشان وضعیتشان سرگشاده دریافت یارانه بوده است اما این واقعیت تلخ قناعت ایران است که پولدارها در نهایت ۵درصد انباشتگی ملک هستند و حذف شدگان یارانه بنزین جزو ۲۰درصد بالای جامعه ایران راحتی می گیرند. البته با مشاهده روزمره ما تو تهران و کلانشهرها به نظر می رسد وضع جامعه بهتر از این آمارها باشد اما متأسفانه روش جامعه ازآنچه ما فکر می کنیم، بدتر است. اکنون تصورش را بکنید داخل این سطح از فقر، اقبال باید تصمیم ماندگی بگیرد و روبه روی ۲۴میلیون نفر از اشکوب متوسط اجتماع که درون قضیه حذف یارانه ها ناراضی می شوند فراغت بگیرد. در این میان بی اعتمادی به دولت هم بدتر از هر آتشی است که به جان مملکت افتاده؛ به من گفتند نصیب و قسمت به ۶میلیون نفر یارانه داده و می گوید به ۶۰میلیون نفر. تو این مورد اختصاص گفتیم همه رسانه ها را به همراه دو متخصص 
آی. تی و یک نفر از وزارت ارتباطات بیاورید تا به عارض رندوم با صاحبان کد ملی کسانی که یارانه خمود اند تماس بگیرند و صحت حادثه ثابت شود. وضع نجات چیست؟

در این وضعیت یا باید کمک کرد که این کار ایفا شود یا اینکه دولت به همگی یارانه بپردازد. البته چنانچه قرار باشد به همه پول داده شود اقبال بالاجبار با استقراض مخفی از جهیز بانکی این کار را ارتکاب می دهد بوسیله این رخساره که مثلا بدهی بوسیله پیمانکاران را افزودن می دهد و پیمانکاران با بانک ها هم بر می کنند و بانک ها هم مشت خاتمه با بانک مرکزی شمار وکتاب می کنند و یک تورم دیگر به اقتصاد ایران تکثیر می شود. چنانچه این دو راهکار را بررسی کنیم بیدار می شویم اینکه قضا و قدر می گوید بوسیله جای ۸۴میلیون به ۶۰میلیون یارانه صیقلی کنیم یک محاکمه اصولی است؛ ولی اجرای این محاکمه اصولی چالش هایی دارد که باید طرز محلول آن نیز پیدا شود. اثرپمپاژ اعلام منفی

بسیاری از ما از شرایط موجود ناراضی هستیم اما باید بوسیله این پدیده هم توجه کنیم که پمپاژ اطلاع دادن منفی و شکست ها چیزی جز ضعیف کردن دولت به همراه ندارد درحالی که ضعیف شدن دولت به نفع هیچ کس محو. ما در کشش تاریخ معاصر یکجا شانس فرسوده را تو پیرامون قیام مشروطه تا روی کار آمدن رضاشاه تجربه کردیم که مردم مجبور بوسیله خوردن علف شده بودند چون وقتی جهیز اداری ناتوان باشد نمی تواند کار روزانه اش را انجام دهد و بااطلاع مهلکه می شود. تو سال ۹۶که ناآرامی ها شروع شد، من گفتم پمپاژ یاس نکنید بلکه به سرایت و واکاوی سوژه ها و مسائلی بپردازید که اگر تیمار سلبی باشد بتواند بوسیله تحول منجر شود و منظور تو فضای عمومی به حیات بیاورد که دولت و بوروکراسی را به سمت سازش این موارد بکشاند. مثلا این سؤال که  چرا پروژه های عمرانی دولتی سریع اجرا نمی شود؟  یا چرا اینقدر پول صرف کردن مملکت های تداوی و آموزش و سازمان کشور می شود و راه درست نمی شود؟ امیدی بوسیله بهبود وضع نصیب و قسمت حیات دارد؟

نصیب و قسمت مدرن بر سه گانه محور سپاه قوی، قوه قضاییه مستقل و جهیز مالیاتی باریک بین بنا شده؛ اما دولت ایران از جهیز کنجکاو مالیاتی بی روزی است و برای همین مجبور است بنزین را گران نرم تا بوسیله مردم کمک معیشتی بدهد. روش مقاوم شدن سیستم مالیاتی این است که به قانون کشورهای پیشرفته و حتی ترقی نیافته سر گرفتن مالیات را دگرگونی اساسی بدهیم. این یک ریشه است که کشورهای دیگر ۶۰درصد مالیات را از قوم ها می گیرند و ۲۰درصد از بنگاه ها؛ ولی در ایران سیستم مالیاتی و تأمین اجتماعی بنگاه ها را شعار پژمرده اند و به قدری در آنها وساطت می درنگ که فقره تولیدی در این کشور بوسیله سرانجام نمی رسد. دلیل حزن بی پرده است؛ بجهت ما نمی توانیم مثل ۳۰سال قبل کشورهای دیگر، از خانواده ها اظهارنامه مالیاتی بگیریم و آن را از اصناف و همدستی ها می گیریم. ما می گوییم سیستم مالیاتی و تأمین مدنی از بنگاه بوسیله خانواده شیفت کند تا قوم براساس مصرفی که دارد عوارض بدهد و دلال ها  که درآمد هنگفت دارند از تبر مالیاتی فرار نکنند؛ درون این عارض خانواده ای که الآن جزو ثروتمندترین هاست، باید مالیات های بسیار وزین بدهد.
مقاله های مرتبط:سونی در سال ۲۰۲۰ چهار گوشی پرچم دار و سه گوشی میان رده از سری اکسپریا عرضه می کندکدام یک از گوشی های اکسپریای سونی به روزرسانی اندروید 10 را دریافت می کنند؟

مؤسسه ی DxOMark از چند ماه پیش فاتحه به بررسی دوربین های سلفی کرد و هم اکنون نیز چند گوشی هوشمند دیگر در ردیف این بررسی قرار دارند. جدیدترین این گوشی ها سونی اکسپریا ۵ است که بوسیله نشانی پرچم دار نمره ی بخشی را از آن خویشتن کرده است.

امتیاز طاسی در بخش سلفی این گوشی ۷۹ است؛ با این حال، چند نکته ی مثبت اندوه درمورد آن دیده می شود؛ از جمله ی آن ها، فوکوس گسترده ی عمق بازار (depth-of-field)، نوردهی دقیق در طولانی فضاها و گام ی دینامیک خوب در فضای آزاد هستند. با این حال، تعادل رنگ سفید، نویز و گام ی دینامیک داخل فضاهای تویی ضعیف است. همچنین DxOMark نشانی می کند که جداسازی ته رنگ ها در عکس های بوکه کمتر از اندازه ایده آل است.

بیشتر بخوانید:سونی در سال ۲۰۲۰ چهار گوشی پرچمدار و سه گانه گوشی میان رده از سری اکسپریا عرضه می کنداولین تصاویر از سونی اکسپریا 3: پنل پشتی خمیده و ورق جلویی مسطححسگر IMX686 سونی سال آینده به رقابت حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ می آیدآیفون 11 پرو مکس امتیار ۱۱۷ را از DxOMark تصرف کردسونی بخاطر افزایش تولید حسگرهای CMOS کارخانه جدید تأسیس می نرم
هواوی مجددا از دولت آمریکا مهلت ستاندن کرد. شرکت چینی که قبلا از سوی ترامپ محکوم بوسیله تحریم و ممنوعیت بیع کالا داخل آمریکا شده بود، مجددا فرصت ارائه ی محصول و به روزرسانی نرم افزاری دریافت کرد. اعلام متاخر براساس اسنادی منتشر می شود که وزارت بازرگانی آمریکا ارائه عدل.

ایالات متحده ی آمریکا از ابتدای سال جاری به دلیل آنچه جاسوسی الکترونیکی خوانده شد، محدودیت فروش برگ از شرکت های خارجی را اعمال کرد. تصمیم مذکور، بوسیله قیافه یمین هواوی را کمال مطلوب گرفته بود. مقام های آمریکایی اعتقاد داشتند دولت چین، از شریک هواوی بخاطر جاسوسی از آن ها سوءاستفاده می کند. مدیران هواوی نیز از همان روزها و ماه های ابتدایی، هرگونه فعالیت غیرقانونی و جاسوسی را تکذیب می کردند.مقاله های مرتبط:دستور کار هواوی برای تغییرات بنیانی پس از تحریم های آمریکاهواوی چگونه می تواند از تحریم های آمریکا داخل امنیت بماند

پس از اعلام اولیه ی تحریم، هواوی و زیرمجموعه هایش مجوزهای اولیه برای فعالیت در آمریکا دریافت کردند. فرصت ۹۰ روزه ی اول، در اختتام ماه اوت به تکمیل رسید، ولی ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا فرصتی دیگر به هواوی داد که البته بیشتر با شعار کمک بوسیله شرکت های آمریکایی بود. درواقع او بوسیله اپراتورهای وابسته به هواوی امکان داد تا تجهیزات خود را در مهلت معین، تغییر دهند.

فرصت دوم هواوی برای دنباله ی فعالیت داخل آمریکا، در روزهای آتی به سرانجام می رسد. موافق گزارش منتشرشده، اسناد نشان می دهند که آمریکایی ها یک فرصت اضافه ی دیگر به هواوی اهدا خواهد کرد. باتوجه به فرصت جدید، احتمالا فردی های نهایی از ۱۶ فوریه ی سال ۲۰۲۰ شروع خواهند شد.

سخنگوی هواوی داخل تاثیر به خبر منتشرشده، طی یک بیانیه اخبار کرد:افزایش مجوز موقت، تأثیر زیادی روی تصرف وکار هواوی نخواهد داشت. این تصمیم، واقعیت فرمان یعنی رفتار ناعادلانه نسبت به هواوی را به هیچگاه وجه تغییر نمی دهد.

جدیدترین تأخیر درون اجرای تحریم های هواوی، غم زمان با افزایش مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین اعلام شد. بوسیله هرحال کارشناسان هر دو قلمرو در وضعیت کنونی نظرهای گوناگونی نسبت بوسیله آینده ی درگیری های تجاری دارند، اما ترامپ می گوید تقدیر هواوی به مذاکرات تجاری با چین، گره زده است.بیشتر بخوانید:هواوی ویدئویی از صوت 6 نسخه ی 5G منتشر کرداز مشت دادن بازار هند برای سامسونگ کبود شدگی بار خواهد بودایالت های آمریکا به عقب بررسی انحصار گوگل در اندروید و خیز وجومجوز همکاری هواوی با باهم اتحاد کردن های آمریکایی احتمالا برای ۶ ماه دیگر تسلسل خواهد شدهوای میت پد پرو احتمالا چهارم آذر معرفی کردن می شود