زعفران ایران

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در جزء هایی از نامه قاسم جان بابایی خطاب بوسیله محمدرضا ظفرقندی، آمده است: استقرار سامانه پرونده الکترونیک مصونیت ایرانیان از تکالیف وزارت بهداشت و ا یجاد زیرساخت های سخت افزاری و بطی ء افزاری اجرای آن در دست اقدام است. از طرفی یکی از برنامه های مرتبط و در حال ادا برنامه استقرار سامانه PACS درون موسسات پزشکی و بخش ها و مراکز تصویربرداری بوسیله عنوان سیستم آرشیو و بایگانی دیجیتال تصاویر و ارتباط با بایگانی الکترونیک با ایجاد دسترسی به پزشکان و حذف پرینت تصاویر است.

در همین راستا در اکثر بخش های دولتی و عمومی غیردولتی، لوح فشرده CD محتوی تصاویر همراه با گزارش، جایگزین پرینت تصاویر شده است ولی درون بخش خصوصی بوسیله رغم تجهیز به سامانه PACS همچنان بوسیله ارائه پرینت تصاویر و در مواردی با قبض وجوه مازاد بر تعرفه اجرا می نماید و پزشکان در محل مطب خواه درمانگاه ها از پذیرش CD تصاویر بیماران خودداری و ارجاع به جبران تصویربرداری با هدف ارائه پرینت تصاویر می نمایند که این رفتار با توجه بوسیله تهدیدهای آثار زیانبخش پرتوهای یونیزان بوسیله جهت تکرار همان خدمت منجر به تحمیل هزینه مجدد به ناسالم و اقتصاد سلامت و نارضایتی بیماران شده است.

داخل پاره دیگری از این مجله آمده است: با توجه به اغماض بیش از یک دهه از زمان اجرای برنامه حذف پرینت تصاویر پزشکی و تجهیز مراکز بوسیله سیستم های دیجیتال و سامانه مذکور، لزوم دارد پزشکان منطبق با موادی از قانون پروگرام ششم توسعه از خط مشی وزارت متبوع در این زمینه تبعیت نمایند و با تجهیز مطب خویشتن بوسیله رایانه نسبت به پذیرش CD تصاویر بیماران عمل نمایند.

 همچنین، معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه ای خطاب بوسیله روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خواستار بزرگداشت موارد ذیل شده است:

۱- تو بخش های رادیولوژی و تصویربرداری بیمارستانی و درمانگاهی مجهز به PACS، ارائه CD همراه با پرینت گزارش تصاویر جهت بیماران بستری، سرپایی اورژانس و رجوع کنندگان بیمارستان ها بس می نماید، ولی مقدر شدن تصویربرداری می بایست امکان ارائه پرینت تصاویر را عاری هرگونه گرفتن وجه مازاد بر تعرفه مصوب یا تحمیل هزینه، موجب بیماران سرپایی متقاضی پرینت تصاویر را تا زمان استقرار طولانی دستور کار حذف فیلم داشته باشند.

۲- موسسات رادیولوژی و مراکز / بخش های تصویربرداری مخصوص در عارض ارائه فیلم خواه پرینت تصاویر، مشروع به دریافت هیچگاه وجهی مازاد بر تعرفه های مصوب نمی باشند و سرکشی از آن مورد پیگرد باشگاه ماده ۱۱ طریق تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی را خواهد داشت.

۳- با توجه بوسیله الزام تبعیت تمامی پزشکان، پیراپزشکان و مراکز عرضه کننده خدمات دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیرات از خط چاره های وزارت بهداشت (بند"ث"ماده ۷۰ و "الف"ماده ۷۲ قانون برنامه پنج ساله ترقی ششم) لزوم دارد تمامی پزشکان و مراکز درمانی نسبت به ابداع زیرساخت لازم علت پذیرش CD همراه با پرینت گزارش تصاویر بیماران اقدام و از ارجاع دوباره بیماران سبب تکرار تصویربرداری و تحمیل نفقه خودداری نمایند. بیمار نباید بخاطر لوازم پزشکی به بیرون درمانگاه واگذاری داده شود
بعضی از فناوری ها آنقدر درون زندگی روزمره عمده و رادیکال هستند، که انسان ها کام دارند ابد بوسیله عطا کار کنند. وقتی تجهیزی میسر قرین کرنا خودرو که تا اینکه خاطر نمی کنیم دقیقا چه زمانی بوسیله آن احتیاج داریم، خراب شود؛ احتمالا مضطرب خواهیم شد. بوق خودرو، گاهی اوقات می تواند برای راننده، سرنشینان و حتی عابرین پیاده ایجاد مزاحمت و دردسر درنگ. از جمله این موارد شرایطی ایت که بوق به هیچ اسکناس کار نمی نرم یا برعکس، نمی توان صدای آن را قطع کرد.  

بوق خودرو چگونه حکم می کند؟

بوق خودرو به چندی فناوری های سهل متکی می بطی ء. اصول رادیکال اکثر سیستم های بوق خودرو برای ده ها سال بدون تغییر باقی باقی مانده است. ایده ی حقیقی این است که چندی از سوییچ ها، که معمولاً جایی در فرمان قرار دارند، مدار بوق را فعال می کنند. بعضی از خودروها دارای نای واحد هستند و چندی دیگر از دو بوق بهره می برند که هر کدام با فرکانس متفاوتی حکم می کنند.



داخل مدار معمولی شیپور خودرو، سوئیچ یا دکمه ی بوق زیر دست راننده بوسیله ایستگاه ای وصل می شود. رله ی (Relay) کرنا به سه گانه بخش مفتاح بوق، پیشقدم مثبت باتری و قطعه ی اصلی بوق متصل است. وقتی راننده بوق را فعال می کند، رله به بوق، برق لازم را انتقال می دهد. چنین فرایندی باعث ایجاد عیوب احتمالی در کلید بوق، ایستگاه ی بوق، قطعات بوق و سیم کشی می شود. وقتی یکی از این موارد معیوب شوند، سیستم، به درستی کار نمی درنگ. مشکلات احتمالی در اینجا شامل ناقص شدن مفتاح بوق است که احتمالا نمی تواند جایگاه را فعال بطی ء. اگر ایستگاه معیوب شود غصه نمی تواند صاعقه را بوسیله کرنا بفرستد.  

تو نظر داشته باشید رله برخلاف فیوز پوششی مات دارد و در آن مشاهده نمی شود و از ابعاد مبصر ترین نسبت به فیوز برخوردار است. 



مشکلی که هنگام عیب در کوشا سازی سیستم کرنا وجود دارد، لیس آگاهی شوفر تا زمانی است که نیاز به بوق پیدا کند. شرایطی که شوفر قادر به استفاده از شیپور برای آژیر رحم به سایر رانندگان خواه عابرین پیاده نباشد، می تواند پیامدی بسیار فاجعه بار رقم بزند.  چه عواملی باعث ایجاد بوق ممتد می شوند؟

دو دلیل اصلی که مانع از اسکان بوق ممتد خودرو می شود، محتوی نیستی مفتاح و معیوب شدن رله است. بروز عیب تو هر کدام از این قطعات به تنهایی، می تواند منجر به فقره نکردن دائمی بوق شود، اما امکان پذیر است داخل چندی موقعیت ها هر دو با غم معیوب شوند.چگونه می نبوغ بوق ممتد خودرو را متوقف کرد؟

اولین رفتار زمانی که شوفر ی خودرو یا هر دستگاه ی دیگر به طور ناگهانی با مشکل بوق ممتد روبه رو شود، حفظ آرامش و خونسردی است. سایر رانندگان و عابرین پیاده، احتمالا تصور می کنند که راننده به دلیل خشم جاهل متناسب کنترل دست خویشتن را روی شیپور گذاشته است و آن را رها نمی یواش. راننده باید درون این طور شرایطی، خود را به مکانی ایمن و بیرون از محدوده ی تردد نقل مکان و در اسرع لمحه جعبه فیوز خودرو را پیدا کند.



تند ترین راه برای مقابله با شاق نای ممتد و معیوب شدن بوق، کشیدن فیوز بوق یا جایگاه ی بوق است. تو صورت حاضر بودن موفقیت خواه تو شرایطی که فرید نتواند به درستی فیوز یا ایستگاه را معلوم کند، می توان از استثنا کردن فیوز پا بر جا یا اتصال کلی باتری مصرف کرد. چنین کاری به بی مانند این امکان را می دهد تا عاری آسیب دیدگی به شنوایی خود به مشکل بوق خودرو تحقیق نرم.

امر را با این تخیل آغاز می کنیم که بوق ممتد خودرو متوقف نمی شود و عزم داریم به عقب نقص یابی برویم. برای کسب وقوف از جهت ایجاد عیب و نحوه ی رفع آن، مطالعه بخش های پایین تر پیشنهاد می شود:

۱ . مبدا باید قوطی فیوز خودرو را پیدا کرد. معمولا اگر به زیر داشبورد یا محفظه ی داخل آن نگاه کنید؛ متوجه محل جعبه فیوز خواهید شد. همچنین، زیر کاپوت، دور لبه های درپوش و محفظه ی پیشرانه نیز، محلی مخصوص فیوزها  وجود دارد. چندی خودروها دارای جعبه فیوزهای متعددی هستند. اگر صندوق فیوز خودرو به راحتی مشهود نشد، باید به جزوه راهنما مراجعه کنید.

۲ . درپوش قوطی فیوز را باز کنید.

۳ . قسمت داخلی درپوش مجری فیوز را برای یافتن برچسب راهنمای فیوز ها وارسی کنید.

۴ . با کشف کردن فیوز مربوط به شیپور یا ایستگاه ی شیپور (Horn)، آن را از ایستگاه خارج بکشید. بسیاری از مجری فیوزها مجهز به افزار کشیدنی (قرین انبردستی پلاستیکی و کوچک) برای فیوزهای کوچک هستند. اگر فیوز با مشت جدا نمی شود، باید بوسیله پشت یکی از این ابزارها تو جعبه فیوز خواه درپوش آن باشید.

اگر فیوز بوق خواه رله ی مربوطه به درستی برداشته شود، نای ممتد خودرو موقت ایستا خواهد شد. در رویت داشته باشید داخل برخی از خودروهای چندین فیوز و رله ی یدکی داخل جعبه فیوز خودرو راحتی دارند که آن ها را می قابلیت با همان نقشه ی حک شده در پوشش جعبه فیوز یافت.

چگونه می توان نای خودرویی را که به صورت ممتد صدا می کند، تعمیر کرد

 ازآنجاکه خودروهای مختلف، سیم کشی متفاوت دارند؛ نقص یابی جهیز شیپور با چالش‎ های رو به رو است. با این حال، معمولاً مشکل پا بر جا به خراب شدن سوئیچ بوق یا همراهی کوتاه داخل رله وفاق دارد.

چنانچه خوش شانس باشد، این نوع از امتیاز را می تواند بدون هیچ راه ابزار خاصی انجام دهد؛ اما احتمالاً به بعضی از ابزارهای یدکی نیز احتیاج نمایان خواهد کرد. عمده ترین اسباب داخل این شرایط مولتی متر (اهم متر) است. اگرچه راننده می تواند از لامپ تست برای تجسس مدارات برق کاربرد نرم. البته باز هم در صورت حاجت بوسیله آزمایش عملکرد کلید بوق، به اهم متر نیاز دارد تا اتصال آن ها را مطالعه یواش.

چنانچه رله ی بوق خودرو شبیه رله ای باشد که در مدار دیگری مصرف می شود. داخل این صورت، فرد می تواند ایستگاه ی مشابه را با رله ی بوق معیوب تعویض کرده و وارسی کند که آیا بوق ممتد متوقف می شود خواه نه. چنانچه بوق با رله ی تعویضی کار کند، بی نظیر باید فقط رله ی جدیدی بخرد و مشکل را برطرف کند. اگر جایگاه ی قرین بخاطر آزمایش داخل اصالت نباشد، باید کلید و رله ی کرنا را جداگانه آزمایش کرد. 



چنانچه رله دچار اتصال کوتاه داخلی نشده باشد، فرد باید رله را از مدار بردارد و ببیند که کدام دو سیم بوسیله کلید بوق وصل شده اند. پس ازآن می تواند از مولتی متر برای بررسی اتصال بین این سیم ها استعمال کند. اگر کلید سالم باشد، فشار اعطا کردن دکمه ی بوق یا پوشش فشاری درون فقره خودرو باید باعث تغییر در مقادیر نشان داده شده روی مولتی متر شود.

بوسیله خاطر داشته باشیم که بعضی از خودروسازان مدرن، کلید بوق را با ماژول کیسه محیط ادغام می کنند. چنانچه مایه ی نقلیه از چنین سیستمی یکروز می برد، باید روش های صحیح را جست وجو کرد یا خودرو را بخاطر مرمت به مکانیک متخصص و واجد شرایط ارجاع عدالت تا اختلالی در عملکرد کیسه های هوا به وجود نیاید.فعال شدن کیسه فضا به نعوظ تصادفی می تواند اشتباهی ارشد و خطرناک باشد.چرا کرنا خودرو حکم نمی کند؟

روش امتیاز و رفع عیب بوقی که به هیچ وجه امر نمی کند، شبیه بوسیله تعمیر بوقی است که اصلاً از امر کردن نمی ایستد، اما چند نکته ی اضافی وجود دارد. اولین چیزی که باید وارسی شود این است که آیا ایستگاه ی بوق، برق دریافت می نرم خواه خیر. اگر اینگونه نباشد، باید بوسیله سیم کشی بین رله و باتری نگاه کرد. اگر برق به ایستگاه می رسد، راننده باید بررسی درنگ آیا تنگ کردن اعطا کردن شیپور باعث رساندن برق به ترمینالی از جایگاه که به بوق وصل شده است، می شود یا نه. اگر این اسلوب نباشد، درون رله خواه کلید مشکلی بود دارد که فرد می تواند به همان روشی که درون بالا تشریح داده شده است، بررسی کند.

اگر راننده فهمید که تنگ کردن اعطا کردن کلید یا پد بوق باعث برق رسانی به ترمینال خروجی ایستگاه ی بوق نمی شود، احتمالاً مشکلی در مونتاژ بوق خواه سیم کشی مدار وجود دارد. تو چنین شرایطی فرد باید اتصالات برق مثبت و منفی (بدنه) را در نای بررسی کند. اگر برق مثبت و سلبی معین شد، احتمالاً تعمیرکار فقط به یک یا چند بوق جدید برای آزمایش حاجت دارد. وقتی مشکلی از نظر اتصال برق وجود نداشت، عیب مربوط به سیم کشی است.عیوب مربوط به بوق، کیسه محیط و دزدگیر خودرو

درحالی که بسیاری از مشکلات کرنا را می قابلیت در بناء و عاری هیچ شاق خاصی برطرف کرد، لازم است به یاد داشته باشیم که بوق خودرو اغلب به جهیز های دزدگیر متصل است. همچنین تعویض یا آزمایش کلید معیوب بوق نیز می تواند به ماژول کیسه هوا آسیب برساند.

ازآنجاکه جهیز های اعلام خطر و دزدگیر بسیار مختلف هستند، به دلیل پیچیدگی داخل سیستم دزدگیر خودرو، طرز ساده ای برای رفع عیب بوق ممتد یا کار نکردن بوق بود ندارد.مقاله های مرتبط:یافته جدید: صداهای آزاردهنده و لوس برای بیرونی انسان مضرندچراغ راهنما و فلاشر خودرو چگونه کار می کند

چنین مشکلی گاهی اوقات در اثر کوفته شدن باتری، خراب شدن کامل باتری یا استثنا کردن باتری خلق می شود؛ گاهی اوقات با فشار اعطا کردن ترکیبی از تکمه های روی ریموت دزدگیر خواه با استفاده از ریموت درحالی که سوئیچ در حالت IG استراحت دارد، می توان عیب را برطرف کرد. البته چنین روش هایی برای برندها و خودروهای مختلف، متفاوت است. مشکلات مشابهی همچنین می تواند داخل جای پا رطوبت و نقص سخت افزاری خلق شود.

طی برخورد با عیوب بوق در خودروی مجهز به کیسه هوا، بسیار مهم است که قبل از انجام هر کاری برای تجسس کلید بوق، کار خواه ستون فرمان، روش صحیحی بخاطر غیرفعال کردن کیسه های هوا نبض وجو کرد. چنانچه فرید به هر دلیلی این توصیه ها را جدی نگیرد، ممکن است ایربگ به طور تصادفی باز شده و منجر به آسیب شود. مرمت یا تعویض ماژول کیسه هوا، معمولا پرهزینه است.بیشتر بخوانید:DJI پروگرام ای باریک که بوسیله همگی امکان ردیابی پهپادها را می دهدنانوسلولز، اولین خودرو مخلوق شده از مواد بازیافتیشاسی بلند برقی فیسکر اوشن با قیمت ۴۰ هزار دلار عرضه می شودشهر بدون خودرو چگونه است؟نگاهی به آزمایشگاه ایمنی و عارضه خودروهای تسلا
ASGHرندرOOOON جدیدی از گوشی اپل آیفون ۱۲ به وجه اشتراک مجله گذاشته شده که طراحی معنوی آن را نشان می دهد. درون پرچم دار جدید اپل، ظاهرا باید عاشق دستگاهی با بریدگی کوچک نمدار بالای نمایشگر و لبه های زیرفون و زاویه دار باشیم. رندر های مفهومی گوشیآیفون ۱۲ تصویری اصلی نم از طراحی پرچم دار بعد اینده آیفون دراختیار دلبستگی مندان قرار می دهد. ظاهرا رندر مرتبط براساس گزارش های تحلیلگر نامدار اپل، مینگ چی کو، از زنجیره ی تأمین تهیه شده است. 

مقاله های مرتبط:اپل واچ اینده ممکن است حسگر پی انگشت داخل صفحه نمایش داشته باشدآیفون 11 پرو مکس امتیار ۱۱۷ را از DxOMark کسب کرد

PhoneArena رندرها را براساس گزارش مینگ چی کو تمهید کرده است که با مدل سازی آیفون ۴ و آیفون ۵ و آیفون SE می قابلیت آن را مقایسه کرد. کوپرتینونشین ها چنین طراحی را برای مدل های متنوع تبلت آیپد پرو نیز به کار گرفته اند. در گزارش اخیر مینگ چی کو بوسیله این موضوع اشاره شده بود:ظاهرا اپل عزیمت دارد دستگا ه های متاخر خود را با طراحی متفاوتی به بازار عرضه یواش. درنتیجه، باید خواستار عرضه محصولات جدید کوپرتینونشین ها با طراحی لبه های زیرفون و زاویه دار بوسیله جای طراحی لبه های نرم و خمیده در مایه های فعلی باشیم. پرچم دار بعدی آیفون همچنین ازنظر زیبایی شناسی، از چنین مدل سازی بهره خواهد برد و رندرهای مفهومی جدید آیفون ۱۲ این موضوع را بوسیله احسان نشان می دهند. 



جانی آیو، مدیر سابق مدخل طراحی اپل، پیش خیس بارها اعلام کرده بود  طراحی دستگاهی بدون بریدگی بالای نمایشگر و البته عاری حاشیه، یکی از اهداف بلندمدت کوپرتینونشین ها است؛ اما اپل هنوز نتوانسته به چنین هدفی به قیافه کامل مشت پیدا یواش. احتمال دارد سال آینده ی میلادی بخاطر باریک ترشدن بریدگی بالای نمایشگر تمهیداتی داخل رویت محزون شود.

گزارش دیگری از مینگ چی کو که اواخر تابستان منتشر شد، حاکی از آن است که آیفون ۱۲ با حسگر مدت تصعید (ToF) به میدان عرضه خواهد شد که می تواند به گشایش چونی تصویربرداری درون حالت پرتره معاون و از محدودیت های مربوط به واقعیت افزوده (AR) AR نیز بوسیله رخ مفت تری پشتیبانی. نرم در این گزارش گفته شده:   بود (VCSEL لیزر نشر دهنده ی سطح حفره ی)  عمودی زمان پرواز قرین بوسیله سیستم دوربین دامن قرمز TrueDepth است که در آیفون های متاخر داخل قسمت جلویی مایه استراحت داده شده و استفاده از Face ID را برای کاربران مقدور می. سازد با افزودن شدن سیستم لمس سه بعدی، دوربین پنل پشتی می تواند عکس های سه مربوط باینده را با مداقه بیشتری تصویربرداری. یواش همچنین گشایش قابلیت های مربوط به واقعیت افزوده کمک شایانی خواهد. 

کرد در رندرهای منتشرشده، به این موضوعات توجه شده و برای آنکه پنل پشتی ازنظر طراحی ظاهری و تزیین شناسی متناسب پر حرارت بوسیله نظر برسد، دوربین چهارم همچنین بخاطر دستگاه در نظر گرفته شده. است درادامه ی گزارش، به این موضوع اشاره شده: است درمجموع، دوربین مدت (پرواز) ToF می تواند بور ی کنجکاو تری از دوربین تا سوژه را درمقایسه با دوربین های معمولی قطع گیری می. یواش درنتیجه، می تواند برای کاربردهای مبتنی بر واقعیت افزوده کم ارزش پر حرارت. باشد دوربین ToF از نور دون قرمز بخاطر اندازه گیری عمق تصویر مصرف می. کند دوربین مدت پرواز بوسیله همراه حسگر IR، نوری را فروزان می کند و سیگنال نوری به حسگر بازمی. گردد بور ی زمانی که سیگنال نوری به حسگر بازمی گردد، لحاظ و داده های مربوط به نقشه ی (عمق Depth ) map بوسیله عارض دقیق تری درمقایسه با دوربین های معمولی محاسبه می.

شود اگر آیفون ۱۲ با دوربین مدت (پرواز) ToF به راسته ارائه شود، باتوجه به اینکه دوربین عمق زیادی نداره و از کالبد ی گوشی زیاد بیرون نمی زند، برآمدی این دوربین درمقایسه با سه دوربین دیگر متفاوت خواهد وجود و روی سطح تن ی وسیله قرار می. گیرد باوجوداین، برای رعایت تقارن دستگاه، تو رندهای مفهومی، دوربین مدت تصعید همچنین درکنار سه گانه دوربین دیگر، از خارج زدگی مشابهی بهره می. برد آیفون ۱۲ با زینت دوربین چهارگانه معرفی خواهد. 

شد درنهایت باید منتظر باشیم و ببینیم کوپرتینونشین ها چه تصمیمی برای نقشه کشی دستگاه خویشتن خواهند. گرفت بیشتر:بخوانید آیفون و آیپد پرو اپل سال آینده به حسگر سه اتیه جدیدی مجهز می شوندبیانیه صادرکننده اپل کارت در واکنش به تهمت تبعیض جنسیتیاپل واچ بعدی ممکن است حسگر جای پا انگشت درون صفحه ارائه داشته باشدتعداد بازی های سرویس اپل آرکید به عدد ۱۰۰ رسیدمقامات آمریکایی به زودی مجوز فروش لوازم و خدمات به هوآوی را صادر می
اواخر ماه گذشته موتورولاگوشی های هوشمند موتو جی ۸ پلاس (G8 Plus) و موتو جی ۸ پلی (G8 Play) را شناساندن کرد. اکنون اقبال به رونمایی از دستگاه دیگری از همین سری به نام موتو جی ۸ (Moto G8) رسا است.

ایوان بلاس افشاگر معروف، ویدئوی تبلیغاتی از میان رده ی متاخر موتورولا موتو جی ۸ به اشتراک گذاشته است. ویدئوی منتشر شده نشان می دهد که گوشی موتورولا موتو جی 8 از رویت طراحی ظاهری شباهت متجاوز یدکی با موتو جی ۸ پلی دارد.



به نظر می رسد که دستگاه جدید نیز از دوربین سه گانه گانه شامل دوربین حقیقی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می برد و دو دوربین دیگر نیز از نوع فوق عریض و حسگر تشخیص عمق هستند. در پنل جلویی وسیله همچنین انشقاق جرعه ای شکل مخصوص دوربین سلفی دیده می شود که علامت می دهد میان رده ی جدید موتورولا از این زاویه همچنین شبیه به دو گوشی سابق تازه معرفی شده است.



موتو جی ۸ موتورولا در طعم جزیی های قرمز، مشکی و آبی به بازار عرضه خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر معلومات بیشتری تو مورد مشخصات این گوشی هوشمند درون دسترس ازاله و باید منتظر اعلام فاش شده ی بعدی باشیم.بیشتر بخوانید:موتورولا ریزر در دنیای واقعی دیده شدتصاویر متاخر گوشی تاشدنی موتورولا ریزر ظاهر شدOne Hyper نخستین گوشی هوشمند موتورولا فاقد انشقاق بالای نمایشگر خواهد بودزمان رونمایی از گوشی تاشو RAZR 2019 موتورولا روشن شدموتو جی 8 پلاس موتورولا با دوربین سه گانه و باتری چهارهزار میلی آمپرساعتی هویدا شد
به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی قاسمی ـ مدیرعامل شمسا (تنها قوطی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات تحت بازرسی سازمان حج و زیارت) به ایسنا گفت: پس از اربعین خلاء چند روزه ای تو گسیل کاروان های زیارتی پیش آمد که جهت آن بروزرسانی و بازیابی خدمات و تجهیزات در عراق بود. وضعیت هتل ها و ناوگان محموله و نقل این کشور برای پذیرش زائران ایرانی از یازدهم آبان ماه آماده بود ولی چون وضعیت عراق مساعد نبود و از سویی، وزارت خارجه کشورمان اطلاعیه ای مبنی بر بوسیله تاخیر انداختن عروج به این ناحیه صادر کرد، اداره حج و زیارت همچنین تصمیم گرفت اعزام کاروان ها را تا معارفه ثانوی به تعویق اندازد.

قاسمی درون عین حال گفت: ما برای گسیل روزمره دو هزاره زائر آمادگی کامل داریم ولی شرایط عراق فراهم ازاله. راه ها در پشت مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه مسدود شده است و زائران امکان تردد در جاده ها را ندارند.

وی اشعار کرد: بیشتر مسافران عراق مشمول تعهد سنی هستند، برای همین باید در آرامش کامل به عراق بروند. ما اوضاع داخل عراق را همواره رصد می کنیم و با دوایر دولتی این کشور درون تماس مستمر هستیم. باید مدبرانه اقدام کنیم که با چالش مواجه نشویم.

او درباره وضعیت زائرانی که پیش تر برای سیر تکاملی عتبات عالیات عراق ثبت صیت کرده اند اما بوسیله اندیشه اوضاع داخلی آن کشور سفرشان به تعویق افتاده است، گفت: قضا و قدر سیر این زائران محفوظ است. فقط با توجه به خاتمه احترام زمانی سفر عاری ویزا به عراق، باید بخاطر زائرانی که قبلا ثبت شهرت کرده اند و فراغت بود تا خاتمه ماه صفر بدون ویزا اعزام شوند ولی سفرشان بوسیله تاخیر افتاد، ویزا تدارک کنیم. البته که هزینه ای بابت ویزا دریافت نمی شود و طبق ارامش دو کشور ویزای عراق برای اتباع ایرانی رایگان است.

مدیرعامل شمسا درباره مسترد داشتن خرج ثبت نام سفر عتبات بوسیله زائرانی که از این سفر انصراف می دهند، توضیح داد : ما هزینه را کامل به زائران انصرافی برمی گردانیم و یک ریال هم نزد خود نگه نمی داریم. مبالغ واریز شده برای این سفر در بانک بلوکه شده است و تو صورت انصراف هر زائر، هزینه کامل برگردانده می شود.

او اضافه کرد: هزینه ثبت نام سفر عتبات عالیات عراق از سوی زائران ایرانی به حسابی به صیت راه اندازی حج و زیارت واریز می شود اما این سازمان از رسوب این پول ها تو بانک روزی ای نمی برد.

قاسمی مداومت کرد: ما سعی بسیاری کرده ایم که تیرگی های ایجاد شده درباره مسائل مالی پیدا شود و حتی درون زمان اربعین امکانات خدمات موجود را رایگان در اختیار زائران و خادمان فراغت دادیم تا شبهه ای ایجاد نشود. واکنش دبیرکل جنبش عصائب بومی الحق نسبت به اعتراض به کنسولگری ایران در کربلا ایران عاشق حفاظت از اماکن سیاسی کشورمان داخل عراق شد
پس از آزمایش های موفقیت آمیز تونل باد از طرح اولیه ی خودرو فرمول یک ۲۰۲۱، انتها ساختار اصلی قوانین عصر جدید بالاترین سطح موتوراسپرت نهایی شد. هفته ی گذشته، چِیس کری مدیرعامل گروه فرمول یک، ژان تاد رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA)، راس براون مدیرکل و مدیر فنی فرمول یک بوسیله همراه نیکولاس تومبازیس مدیر واحد فنی خودروهای تک سرنشینه FIA، داخل طبق دوربین رسانه ها حاضر شدند تا جزئیات اولیه از قوانین نهایی انفصال ۲۰۲۱ و آینده را اعلام کنند.



برای اولیه بار در تاریخ فرمول یک، قوانین ورزشی و مالی هم زمان تبدیل خواهند کرد و البته محدودیت بودجه برای طولانی تیم ها اعمال می شود. ژان تاد که در این جلسه حضور نداشت و از ژنو با تماس ویدیویی صحبت می کرد، قوانین ۲۰۲۱ را حاصل همکاری نزدیک FIA، فرمول یک، آویشن های شرکت کننده و شورای جهانی موتوراسپرت (WMSC) اطلاع دادن کرد. مهتر FIA اشاره کرد که قوانین متاخر با هدف برگزاری مسابقاتی جذاب، کارآمد و بهتر در یک راسته مناسب بخاطر تمام تیم های کوچک و مبصر لباس گرفته است. از سال ۲۰۲۱، قوانین ورزشی و فنی و خودروها تغییر می کنند؛ ساختار واقعی قوانین نهایی شده است، اما با مشارکت تیم ها، جزئیات بیشتر داخل آینده لباس خواهد گرفت.قوانین فنی؛ تغییرات عمده تو آیرودینامیک



براون و تومبازیس بغرنج حقیقی خودروهای فعلی فرمول یک را در آیرودینامیک می دانند. در خودروهای ۲۰۲۱، تأثیر نامطلوب روانی هوای عقب بسیار کاهش پدیدار می کند تا سبقت گیری های بیشتری تماشایی باشیم. باله ی جلوی و سیستم تعلیق خودروها بسیار ساده تر می شود تا تیم ها از نقشه کشی پیچیده برای افزایش نیروی روبه پایین (داون فورس، Downforce) استفاده نکنند. داخل خودروهای ۲۰۲۱، استفاده از باله ی کناری تعاقب چرخ های جلو ممنوع است؛ درعوض دیفیوز جانبی بسیار بزرگ تر می شود تا جریان هوای کف خودرو بهتر باشد و درواقع آیرودینامیک بوسیله عارض مکانیکی ایجاد شود. تومبازیس همچنین اطلاع دادن کرد که در مدخل هایی از خودرو، محدودیت طراحی ابداع شده است؛ دلیل اصلی این فردی ها، جلوگیری از تغییرات خلاقانه تیم ها در طراحی کلی است تا مشکل روانی فلکی ناپایدار برای خودروهای عقب، دوباره ایجاد نشود. البته این محدودیت ها کم هستند و مانع تبدیل طراحی منحصربه بی تا خودروهای هر آویشن در دماغه، باله ی جلو، پنجره های محیط و سایدپاد (بخش جانبی ورودی هوا) نمی شوند.

مقاله ی مرتبط:هرآنچه از آیرودینامیک خودرو فرمول یک ۲۰۲۱ می دانیم

براساس آزمایش های انجام شده با طرح مقدماتی خودروی ۲۰۲۱، از مشت دادن نیروی رو بوسیله پایین برای خودروی پشت (زمانی که اندازه ی طول یک خودرو فاصله وجود داشته باشد)، حدود ۶ درصد می شود؛ این میزان بخاطر خودروهای فعلی، بیش از ۴۰  و تا نزدیک ۵۰ درصد است. بنابراین داخل آینده، خودروها بیشتر و با فاصله ی کمتری مسابقه می دهند. تومبازیس در ادامه اشاره کرد که پیمانه خودروهای جدید، بیشتر خواهد شد؛ این افزایش وزن از ۷۴۳ کیلوگرم خودروهای فعلی به ۷۶۸ کیلوگرم داخل سال ۲۰۲۱ بیشتر بوسیله برهان رینگ و تایرهای بزرگ تر، بوسیله همراه تغییرات پیشرانه (۵ کیلوگرم افزایش وزن)، نصب برخی قطعات اجباری و استاندارد و تجهیزات امن است.واحد قدرت و پیشرانه؛ مشخصات کلی بدون تغییر، اما کاهش داخل خرج های تولید



مشخصات کلی واحد غلبه (Power Unit) و پیشرانه ی ۶ سیلندر V لباس ۱/۶ لیتری توربوشارژ هیبرید، بوسیله عنوان کارآمدترین موتور احتراق تویی جهان، درون سال ۲۰۲۱ تغییر نخواهد کرد اما تأکید بیشتری پهلو کاهش اعطا کردن هزینه ها وجود دارد. افزایش ۵ کیلوگرمی حد پیشرانه برای تمام تیم ها قهری است تا پیچیدگی قطعات کمتر و هزینه های تولید کاهش نمایان کند. کمتر کردن هزینه ها بوسیله وسیله ی ایجاد محدودیت داخل استفاده از فدایی مواد اولیه که به عارض تجاری در دسترس قرار می گیرند، ممنوعیت نصب توربوشارژر انحصاری و مجهز شدن کامل خودروها بوسیله پمپ سوخت یکسان و معیار دنباله ظاهر می نرم. همچنین فرمول یک مثل گذشته بر طریق مستوی وجود داشتن واحد قدرت بین سازنده و تیم استفاده کننده بی قراری بادقت بازرسی می کند؛ بنابراین برای شهید بین واحد قدرت و پیشرانه ی خودروی مرسدس بنز با آویشن ویلیامز نباید هیچ تفاوتی حیات داشته باشد. گروه فرمول یک باتوجه بوسیله تغییرات اقلیمی و محافظت بیشتر از فضا زیست، درون قوانین سال ۲۰۲۱ ملاحظات بیشتری درنظر گرفته است. حدود ۲۰ درصد از محتویات سوخت خودروها با مواد تجدیدپذیر تولید خواهد شد (دوبرابر استاندارد فعلی)؛ همچنین از سال ۲۰۲۲، تغییرات بیشتری دراین بنیاد اجرا می شود.سیستم انتقال قدرت، تعلیق و چرخ ها؛ فردی های بیشتر



بخاطر کاهش هزینه های تولید، طرح کلی جهیز انتقال قدرت و جعبه کنگره تا زمان خاصی بخاطر همه ی آویشن ها مساوی خواهد حیات. این ویژگی برای ازبین بازی کردن برتری چشمگیر فدایی تیم ها ابداع شده است؛ البته بازطراحی کامل جعبه کنگره و جهیز واگذاری قدرت هر پنج سال یک بار امکان پذیر خواهد بود. از سال ۲۰۲۱، مدل سازی کلی سیستم تعلیق متجاوز ساده تر خواهد بود؛ از طرف دیگر، کاربرد از سیستم تعلیق هیدرولیک اندوه ممنوع می شود، چرا که با مفهوم بستگی فرمول یک و ترفیع خودروهای جاده ای مدل درتضاد است و تنها منجر به افزایش هزینه ها می شود. طراحی فنرها و دمپرها میسر زیرفون می شود و استفاده از دمپر J اندوه ممنوع خواهد شد. بسیاری از این تغییرات با بزرگ تر شدن تایرها و استعمال از رینگ های ۱۸ اینچی هماهنگ می شوند. پوشش گرم کننده ی تایرها تا سال ۲۰۲۲ استفاده خواهد شد، ولی با تغییر در گرمی و تعداد آن ها، هزینه های این بخش کمتر می شود.ترمز و شاسی؛ تغییرات کوچک ولی کارآمد



بوسیله دلیل مصرف از رینگ های ۱۸ اینچی، ترمزها هم ارشد نم خواهند شد. کمیت ی دیسک های ترمز جلو از ۲۷۸ میلی متر به ۳۳۰ میلی متر خواهد رسید. مبصر ترین تبدیل شاسی که باعث خوشحالی راننده های بلندقد خواهد بود، تکثیر فضای اتاقک است. جزء جانبی شاسی برای اضافه پناه امین تر می شود؛ قسمت جلویی شاسی برای حمایت بیشتر درمقابل برآمدگی های پهلو پیست و نیز جلوگیری از تبدیل اساسی، طرحی نمونه و محدود خواهد داشت. بدنه و شاسی با استعمال از مواد و لایه های مقاوم برنده مصنوع می شوند تا هنگام تصادف، قطعات به رخ ارشد جدا شوند نه مدخل های کوچک و بسیار زیاد. دماغه ی خودروها طول بیشتری فاحش می کند تا انرژی بیشتری جذب کند و در تصادف ها، احتمال جداشدن باله ی جلو کمتر خواهد وجود.طبقه بندی جدید قطعات برای کاهش هزینه ها



به اراده کاهش هرچه بیشتر نفقه های تولید، از سال ۲۰۲۱ قطعات مورد استعمال داخل هر خودرو به پنج طبقه ی کلی تقسیم می شوند.قطعات مشخص هر آویشن (LTC): قطعاتی که هر تیم بوسیله عارض داخلی تولید می کند.قطعات میزان تأمین کننده (SSC): قطعاتی متشابه دیسک ترمز و پوشش گرم کننده ی تایرها که تأمین کننده به صورت میزان داخل اختیار آویشن ها قرار می دهد. تأمین کننده های این قطعات براساس مناقصه ی رسمی فرمول یک گلچین می شوند.قطعات میزان و محدودشده ی فرمول یک (PDC): قطعاتی که طراح اصلی شان معیار و دراختیار FIA است؛ تمام تیم ها این قطعات را با طرح واقعی FIA و عاری دگرگونی تولید خواهند کرد.قطعات واگذاری پذیر (TRC): قطعاتی مثل جعبه دنده که می تواند بین تیم ها نقل مکان شود.قطعات لب باز (OSC): قطعاتی که هر تیم موظف است، طرحش را بوسیله صورت آزاد عرضه کند؛ تیم رقیب می تواند بااستفاده از طرح اصلی، همان قطعه را تولید یواش.قوانین ورزشی فرمول یک در سال ۲۰۲۱



مقررات ورزشی فرمول یک ۲۰۲۱ درمقایسه با قوانین فنی، تغییرات کمتری دارد. بزرگ ترین تغییرات بالاترین سطح موتوراسپرت درون این حصه شامل افزایش مسابقات به ۲۵ گرندپری و فشرده شدن آخرهفته های مسابقه از ۴ به ۳ روز است. با این تغییر، تمام فعالیت‎ های فرمول یک که هم اکنون از پنج شنبه فاتحه می شود، شبیه بررسی اولیه خودروها و مجمع خبری پیش از مشق ی راننده ها، به جمعه منتقل می شود. در روز جمعه و مرحله های اول و دوم تمرینی تیم ها می توانند قطعات مختلف را آزمایش کنند، اما وقت کافی برای تایید داده ها و کاربرد از قطعه ی جدید در مشق نخواهد داشت. به عزم کاهش هزینه های تولیدِ واحد قدرت خودروها، گروه فرمول یک و تأمین کننده ها اصلاح کرده اند که زمان استفاده از دستگاه داینو کاهش پیدا کند. همچنین تعداد مرتبه های استفاده از نقب تورم و شبیه سازی های CFD هم کاهش هویدا می یواش.قوانین مالی؛ بزرگ ترین دگرگونی فرمول یک



فرمول مدتی پیش مجاهدت کرد که قوانین مالی را تغییر دهد، ولی با ضدیت برخی تیم های بزرگ روبه رو شد. قوانین مالی ۲۰۲۱ زیرنظر FIA تنظیم شده اند، بنابراین تجاوز از این مقررات، سنگین ترین جریمه ها را بوسیله دنبال خواهد شد. پیش از این، قوانین مربوط به کاربرد محدود از منابع مختلف، تنها یک توافقنامه ی غیررسمی بین فرمول یک و تیم ها بود، اما از سال ۲۰۲۱ اگر یک تیم متخلف شناخته شود، مقام قهرمانی اش حذف خواهد شد. راس براون نیز اشاره کرد که جماز مانند قوانین فنی، درون مقررات مالی غم چالش های جلال بود خواهد داشت و تو آینده، جزئیات بیشتری به آن افزایش خواهد شد. قوانین مالی متاخر برای برقراری تعادل بین بودجه بندی آویشن ها تنظیم شده است؛ باوجود محدودیت بودجه، فرمول یک این اطمینان را به تیم ها داده که اساس واقعی مسابقات مشت نخورده پایا بماند.



فرمول یک با وحی از تجربه ی مظفر لفافه های ورزشی دیگر مثل مسابقات فوتبال، هاکی و بسکتبال آمریکا، برای اولین کود محدودیت بودجه گلچین می نرم. از منفصل ۲۰۲۱، هر آویشن با انفراد بودجه سالانه معادل ۱۷۵ میلیون دلار برای ۲۱ تمرین روبه رو می شود؛ به ازای هر مسابقه بیشتر یا کمتر از ۲۱ گرندپری، به این بودجه یک میلیون دلار افزودن خواه کم خواهد شد. این محدودیت بودجه تنها در مواردی که به عملکرد فنی خودرو مربوط است، معنی پیدا می کند. بخاطر نفقه هایی مثل حقوق شوفر ها، سه پیکر اصلی تیم و بازاریابی، محدویتی وجود ندارد. بخاطر هر تیم یک ناظر تعیین می شود تا پیروی از قوانین جدید، زیرنظر نکته سنج گروه فرمول یک باشد؛ در صورت تخلف، آویشن ها با جزا های مالی و حذف مقام قهرمانی مواجه خواهند شد. قوانین مالی جدید مبدا از سال آینده به صورت آزمایشی با شریک شدن تیم ها ایفا خواهد شد؛ درواقع در عزل ۲۰۲۰، مراعات از قوانین مالی متاخر الزامی نیست، اما فرصتی خوب برای معاینه شرایط آینده در تیم های مبصر محسوب می شود.تغییرات قوانین و فرمول یک در سال ۲۰۲۱، چه معنایی دارد؟



مقام های فرمول یک و FIA امیدوار هستند که با تبدیل قوانین، نبردهای چرخ بوسیله چرخ خودروها بیشتر شود. پیرلی (Pirelli) همچنان تأمین کننده ی تایرهای فرمول یک است و تا سال ۲۰۲۱، مشکل دمای بیش را برطرف خواهد کرد. باتوجه بوسیله افزایش وزن و تغییرات آیرودینامیک، خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ در مقایسه با نسل فعلی، در هر دور پیست حدود ۳ تا ۳/۵ ثانیه زمان را از مشت می دهند؛ تومبازیس تو این تک رمز کرد که هدف پا بر جا سریع العمل تیز بودن خودروها نیست، بلکه بهتر کردن شرایط رقابت و مسابقه است؛ تغییرات آیرودینامیک ۲۰۲۱ باعث می شود تا داون فورس کاهش جلوه گر درنگ. عملکرد فنی و سرعت خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ تاحدودی متشابه فصل ۲۰۱۶ خواهد بود؛ براون در این مورد می گوید که افزایش چشمگیر داون فورس خودروها بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، درک کردنی نیست و این کار واقعا با خیال و آزمایش کافی اجرا نشد. خودروهای ۲۰۲۱ شاید نهایتِ سرعت کمتری داشته باشند، اما رقابت ها نزدیک برنده خواهد شد. علاوه بر این، فرمول یک با خودروهای زیباتر، برای تبار بالغ دوست داشتنی نمدار می شود؛ انتصاب پنل LED روی رینگ و بدنه خودروهای جدید که باتوجه به مشخصات اختصاص تبدیل رنگ جزیی می دهد هم در بندهای پیشنهادی قوانین قرار دارد که هنوز تأیید نشده است.



از گرندپری استرالیا در سال ۲۰۱۶ تا اجرت بزرگ مکزیک ۲۰۱۹، شوفر ها برای ۲۴۰ پودیوم رقابت کردند؛ اما در این فاصله ی زمانی، تنها ۶ مرحله بود که مرسدس بنز، فرارییا ردبولبه سکو نرسیدند. محدودیت های مالی و استفاده از قطعات می تواند به تیم های میانی و حتی کوچک برنده کمک کند که هدف نهایی شان چسبیدگی به سکو باشد نه عزب ۱۰ خودروی برتر و کسب امتیاز. در سال های گذشته بین خودروهای تیم های بزرگ سبقت جویی های اضافی دیده ایم، اما آیا واقعا استفاده از DRS و بوسیله فراغت عبور از یک خودرو، جذابیت دارد؟ رقابت باید نفس انسداد و پی درپی باشد؛ راننده ها باید اندوه در دست خط مستقیم و هم پیچ ها چرخ بوسیله چرخ شوند. تغییرات آیرودینامیک و محدودیت تو تعداد دفعات آزمایش های داینو و تونل باد، می تواند اساس ی مسابقات دوست داشتنی تر تو آینده را فراهم درنگ.



کاهش روزهای فعالیت کارکنان فرمول یک در هفته از ۴ به ۳، منجر به تغییر قوانین تنظیمات خودرو تیمار می شود. براساس قوانین پارک فِرمه (parc fermé) درون فصل جاری، هیچ تغییری داخل تنظیمات خودرو با شروع دور تعیین خط حلال محو. از سال ۲۰۲۱، این حالت در بار ی سوم تمرینی اتحاد می افتد. بنابراین تیم ها خواه باید قطعه ای جدید را در محک استفاده کنند، خواه در دورهای ابتدا و دوم تمرینی آزمایش را ادا دهند و استعمال از آن به تمرین ی مربوط باینده موکول شود. به همین خاطر، سرعت ارتقای خودرو و قطعاتش کاهش روبرو می یواش تا تیم های کوچک تر فرصت بیشتری برای رقابت با مرسدس بنز، فراری و ردبول داشته باشند. قانون مهم دیگری که از سال ۲۰۲۱ اجرایی می شود، الزام آویشن ها به استفاده از یک راننده با امتحان ی محک دادن در دو گرندپری خواه کمتر، در حداقل دو مرحله ی تمرینی (فقط دور مطلع تمرینی، FP1) هر فصل است. این روال زمینه ساز واردشدن آسان زیرفون راننده های کبیر به فرمول یک می شود؛ برای مثال در منفصل ۲۰۱۹ تا امروز، تنها دو راننده ی جدید، نیکولاس لطیفی برای ویلیامز و نائوکی یاماموتو برای تورو روسو را پشت کار خودروی فرمول یک دیده ایم.



همان نعوظ که گفته شد، قوانین جدید ساختار کلی بخاطر آینده ی فرمول یک هستند. براساس دیدن کارشناس ها، تأمین کننده ها و تیم ها، امکان دارد که بخشی از جزئیات این مقررات بازبینی شود، ولی از تغییرات ارشد خبری نیست. فراری می تواند قوانین متاخر را وتو کند، اما براساس جدیدترین گزارش ها، این تیم ایتالیایی حزن راستا با گروه فرمول یک و FIA پیش می رود. نظر شما داخل مورد قوانین و مدل سازی خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ چیست؟ بوسیله نظر شما، مسابقات و هم چشمی ها جذاب خیس و نزدیک خیس خواهد شد؟ محدودیت های جدید داخل قطعات و بودجه، چه تأثیری بر تیم های بزرگ مثل مرسدس بنز و فراری خواهد گذاشت؟ آویشن های میانی و کوچک می توانند به قهرمانی یا پودیوم امیدوار باشند؟بیشتر بخوانید:آئودی RS6 کیمی رایکونن در حراجی آنلاین فروخته می شودگرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۹؛ پیروزی همیلتونتعیین شیار گرندپری مکزیک ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن مکس وشتاپننتایج تیم رنو در گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ مردود اعلام شدجایزه بزرگ فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹ با قهرمانی مرسدس همراه شد
ASGHAR۲۹OOON اکتبر ۱۹۶۹، ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی، اولیه نامه ها درون شبکه ی آرپانت (ARPANET) رگه و بدل شد. البته شبکه مدت کوتاهی بعد از تبادل این نامه ها از امر افتاد. پس از آن حیات که با کمینه اقداماتی درجهت رفع دشوار دستور کار نویسی شبکه، اولین تماس پا بر جا بین دو کامپیوتر از راه دور، پهلو بستر آرپانت که درواقع جد اینترنت امروزی به شمار می رود، قائم شد.



نقشه ی بدوی ی آرپانت (ARPANET)

هدف از تاسیس آرپانت که داخل نخست به وسیله ی دارپا (DARPA: آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا) ترقی داده می شد، کنترل از رویه دور سیستم های لشکری که می توانند در حمله های اتمی بی آرامی به کار خود ادامه دهند، بود؛ اما چارلز هرسفیلد، مدیر این آژانس که کنار اغلب مراحل ساخت این شبکه نظارت داشت، دراین باره می گوید:آرپانت شروع به ارسال حکم های ارتشی و کنترل جهیز هایی که می توانستند تو حمله های اتمی به کار خویشتن ادامه دهند نکرد. مشخص وجود که ساختن چنین سیستمی یک حاجت ارتشی بود، اما مأموریت آرپانت این نبود. درواقع اگر می خواستیم چنین مفید انجام دهیم، به شدت از ما انتقاد می شد. شبکه ی مذکور مولود این مسئله وجود که تعداد کامپیوترهای مبصر و قدرتمند تحقیقاتی ما در ملک کم بود. همینطور محقق هایی که باید به آن ها دسترسی رک می کردند، از نظر جغرافیایی از این کامپیوترها دور بودند.

شبکه ی آرپانت در ابتدای تولد، تنها چهار گره (Node) داشت:یک کامپیوتر سیگما 7 SDS سفت درون مرکز سنجش شبکه ی دانشگاه کالیفرنیا داخل شهر لس آنجلسیک کامپیوتر SDS940 که با NLS کار می کرد (سیستمی که جد اولیه ی WWW بوسیله حساب می رود) درست در مرکز شبکه ی اطلاعات مؤسسه ی استنفوردیک کامپیوتر IBM 360/75 که با OS/MVT کار می کرد، مستقر در مرکز ریاضیات کالر – فرید سانتا باربارا در دانشگاه کالیفرنیادانشگاه محاسبات یوتا و سیستم PDP-10 آن که با جهیز عامل TENEX کار می کرد

به جای اینکه این سیستم ها به رخساره مستقیم به یکدیگر همواره باشند، از طریق پردازنده های رابط پیغام (IMP) با هم در ارتباط بودند. این پردازنده ها که درواقع به نوعی ابتدایی روترهای تاریخ شبکه محسوب می شوند، این امکان را مهیا می کردند تا جهیز های دیگری همچنین بوسیله نشانی گره بوسیله شبکه افزودن شوند و شبکه را بسط دهند. ایده ی چنین پیکربندی را وسلی کلارک، فیزیک دان مشهور مطرح کرد که برای مدل سازی LINC، اولیه کامپیوتر شخصی تاریخچه شناخته می شود.مقاله های مرتبط:تا پایان سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد از جمعیت الزام زمین به اینترنت همواره خواهند بوداتصال ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی بوسیله اینترنت پرسرعت تا سال ۹۹

نخستین نامه ی ردوبدل شده در این شبکه از دانشگاه UCLA کالیفرنیا به دانشگاه استنفورد ارسال شد. این روزنامه را چارلز کلین، دانشجوی برنامه نویسی ارسال کرد. مقدماتی مطلب ها شامل حروف I و O O. بودند او درون دومین اقدام خود قاهر شد کلمه ی login را از طریق کامپیوتر سیگما 7 بوسیله کامپیوتر 940 استنفورد ارسال.

نرم درواقع نخستین سه حرفی که درون این شبکه تبادل شد، (LOL مخفف عبارت با صدای بلند) خندیدن بوده.

اند آرپانت به سرعت رشد کرد اما در ابتدا همچنان شبکه ای بخاطر یکدلی محقق ها و سازمان های سپاهی به احصائیه می رفت و تا سال ۱۹۹۰ توسط گند آمریکا اداره می. شد تا این کتاب هرگونه استفاده ی غیردولتی از شبکه، غیرقانونی. بود در این زمان، شبکه ی آرپانت بیشتر در اختیار شبکه ی بنیاد ملی علوم آمریکا.

وجود باوجود اینکه در میانه ی دهه ی ۸۰ میلادی وزارت دفاع آمریکا، شبکه ی MILNET را برای انجام امور نظامی متد اندازی کرد، تا اوایل دهه ی ۹۰ بخش های یدکی از خیل برای تبادل اطلاعات همچنان از ARPANET استعمال می.کردند بیشتر:بخوانید ایلان ماسک توییت جدیدش را ازطریق اینترنت ماهواره استارلینک ارسال کردبرنامه مایکروسافت برای وحدت مردم مناطق فقیرنشین جهان به اینترنتکمک اینترنت بوسیله رشد اقتصادی آمریکادارپا با FastNIC به پشت افزایش ۱۰۰ برابری سرعت شبکه استبلاروس اولین کشوری است که استعمال از IPv6 را اجباری می
رقابت های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله ی هیجدهم بوسیله پیست هرمانوس رودریگز مکزیکوسیتی  رسید. پیروزی درون مکزیک این بار به آویشن مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون اختصاص یافت. سباستین فتل از فراری در رله دوم و والتری بوتاس از مرسدس نیز داخل رده ی سوم گرندپری مکزیک ایستاد. چارلز لکلرک همچنین که مسابقه را از خط نخست استارت زده بود، با اشتباهات تیمی و فردی به عنوانی بهتر از چهارمی دست نیافت. 



مسابقه با استارت خوب رانندگان فراری آغاز شد تا آن ها بتوانند فاصله ی مناسبی تو ابتدای رقابت ایجاد کنند. برخورد همیلتون و وشتاپن در خم دوم پیست باعث شد تا شرایط خودروی ایمنی مجازی برای مدتی کوتاه اعمال شود. در امتداد لکلرک و فتل همچنین برخوردی با بی قراری داشتند که دشوار خاصی برای هیچ کدام رخ نداد. وشتاپن که پس از برخورد با همیلتون تا رده ی هشتم پایین رفته بود، به برهان پنچری لاستیک به پیت لین رفت و با لاستیک های هارد بوسیله پیست برگشت؛ اتفاقی که باعث شد تا وشتاپن تا رده ی آخر نیز برسد و با سبقت های متوالی خود را به رله قبل، بازگرداند.



درون اواسط مانور مغلوط تیم مک لارن در بستن لاستیک خودروی لندو نوریس باعث شد تا دقایقی در پیت لین ابدی بماند و پس از ورود بوسیله پیست نیز نتوانست با سایر رانندگان رقابت کند؛ در نهایت نوریس درون دورهای پایانی از مشق بر کشید. کیمی رایکونن همچنین تو دورهای پایانی نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از پیست بیرون شد. 



الکس آلبون و چارلز لکلرک رانندگانی بودند که دو پیت استاپ انجام دادند و همین استراتژی باعث شد، نتوانند جایگاه خوبی باتوجه به مرحله ی تعیین شیار کسب کنند. فتل، همیلتون و بوتاس نیز از جمله رانندگانی بودند که عزب یک وهله به پیت لین رفتند و همین موضوع آن ها را پیشتاز مسابقه قرار انصاف. چارلز لکلرک که به دلیل اشتباه تیم فراری در استراتژی تعویض لاستیک وضعیت خوبی نداشت، در ادامه با اشتباه فردی زمان زیادی از دست داد و نتوانست فاصله با والتری بوتاس را جبران درنگ و این بور تا اختتام مسابقه سرمد ماند.



مکس وشتاپن را می توان یکی از رانندگان شایسته در گرندپری مکزیک دانست؛ بجهت شوفر ی هلندی ردبول با حیات پایین روبیدن تا رده ی آخر توانست اختلاف پیش آمده را اعاده کرده و داخل نهایت تو رده ی ششم بوسیله امر خود پایان دهد. در به خشکی امدن وشتاپن، الکس آلبون نیز عملکرد زیاد نوع دوستی داشت و هر دو راننده ی ردبول توانستند از این مسابقه نمره کسب کنند.



دورهای پایانی عاری موافقت خاصی امتداد یافت تا همیلتون، فتل، بوتاس و لکلرک به نظام از خط پایان مسابقه بگذرند.

مقاله های مرتبط:فرمول یک موناکو ۲۰۱۹ با قهرمانی همیلتون به پایان رسیدفرمول یک کانادا ۲۰۱۹ با پیروزی همیلتون سرانجام یافت

بوسیله این ترتیب، لوئیس همیلتون توانست با ثبت زمان یک روزگار و ۳۶ دقیقه و ۴۸/۹۰۴  لحظه در گرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. سباستین فتل با اختلاف ۱/۷۶۶ نفس درون رده ی دوم فراغت گرفت و والتری بوتاس نیز با ۳/۵۵۳ لحظه تباین نسبت بوسیله طلایه مسابقه، سوم شد. چارلز لکلرک، الکس آلبون، مکس وشتاپن، سرجیو پرز، دنیل ریکیاردو، پیر گسلی و دنیل کویات هم تو رده های چهارم تا دهم ایستادند. 

هم اینک در مجرا رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک بوسیله ترتیب با ۳۶۳ و ۲۸۹ و ۲۳۶ امتیاز در رده های ابتدا تا سوم استراحت دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس AMG پتروناس با ۶۵۲ امتیاز قهرمان قطعی مسابقات است؛ درحالی که فراری و ردبول با ۴۶۶ و ۳۴۱ امتیاز، بخاطر جایگاه دوم مجاهدت می کنند.رتبهرانندهامتیاز۱لوئیس همیلتون ۳۶۳۲والتری بوتاس۲۸۹۳چارلز لکلرک  ۲۳۶۴سباستین فتل۲۳۰۵مکس وشتاپن۲۲۰۶پیر گسلی۷۶۷کارلوس ساینز۷۶۸ الکس آلبون  ۷۴۹سرجیو پرز۴۳۱۰دنیل ریکیاردو۳۸

وهله ی نوزدهم از جزئی از جمله ۲۰۱۹، یک شنبه ۱۲ آبان ماه در آستین آمریکا برگزار می شود. رتبهتیمامتیاز ۱مرسدس AMG پتروناس۶۵۲۲فراری۴۶۶۳ردبول۳۴۱۴مک لارن۱۱۱۵رنو ۷۲۶تورو روسو۶۵۷ریسینگ پوینت ۶۴۸آلفا رومئو۳۵۹هاس۲۸۱۰ویلیامز۱بیشتر بخوانید:تعیین شیار گرندپری مکزیک ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن مکس وشتاپننتایج تیم رنو در گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ مردود اعلام شدجایزه بزرگ فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹ با قهرمانی مرسدس همراه شدتعیین شیار گرندپری ژاپن ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن بخاطر فتل و فراریدور تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ به فردا موکول شد
بوسیله گزارش فارس، خداوندگار مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر متاخر پردیس درون خصوص درگیری دلالان بناء نرمی با پرسنل و دلایل این اقدام، اظهار کرد: پس از مشخص شدن قیمت عرصه های بناء مهربانی پردیس که باعث اصلی شدن قیمت مسکن مهر و کوتاه شدن مشت دلالان شد، این افراد روز گذشته اقدام به ایجاد درگیری با پرسنل و نیروهای داخلی کارگزاری کردند.

وی گفت: این دلالان با فاجعه و شتم جمعی باعث ایجاد آشوب درون کارگزاری شدند که دقایقی فرمان داخل کارگزاری به بغرنج برخورد.

هدایت افزود: با ورود دادستانی و نیروی انتظامی این افراد گرفتار و افرادی که متواری وجود داشتن نیز پایین تر پیگرد قانونی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه عدالت: این طرح برای استراحت متقاضیان ادامه خواهد داشت و برای اینکه بتوانیم ورودی کارگزاری مسکن مهر را برای ورود متقاضیان و مالکان مسکن مهر امن کنیم از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزودن کرد: این دلالان واحدهای متقاضیان را با بها پایین از اختیار مالکان خارج می کردند که ورودی کارگزاری توسط همکاران واحد بازرسی شرکت عمران، نیروی انتظامی و معاون دادستانی ساماندهی شد.

راهنمایی تصریح کرد: بوسیله همین دلیل و بوسیله خطر افتادن منافع دلالان، آنها اقدام یه درگیری وضرب و شتم همکاران مان کردند که با ورود قابل سرنوشت دادستانی و نیروی انتظامی گیت ورودی کارگزاری از امروز با امنیت بالا میزبان متقاضیان است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: با خرید عرصه توسط متقاضیان واحدهای مسکن مهربانی به واحدهای ارسی و با سندهای دائمی تبدیل میشود و دلالان نمی توانند پروژه های خانه مهر را. به راحتی قبل خرید و ابتیاع کنند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی، دادگستری و محافظت شریک عمران دستور حضور دلالان را داخل کارگزاری و خیابان های دوره این نگرش نمی دهند و داخل رخساره مشاهده برخورد قاطع، قانونی و بازداشت افراد متخلف را تو معلول خواهد داشت.