زعفران ایران

پس از آزمایش های موفقیت آمیز تونل باد از طرح اولیه ی خودرو فرمول یک ۲۰۲۱، انتها ساختار اصلی قوانین عصر جدید بالاترین سطح موتوراسپرت نهایی شد. هفته ی گذشته، چِیس کری مدیرعامل گروه فرمول یک، ژان تاد رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA)، راس براون مدیرکل و مدیر فنی فرمول یک بوسیله همراه نیکولاس تومبازیس مدیر واحد فنی خودروهای تک سرنشینه FIA، داخل طبق دوربین رسانه ها حاضر شدند تا جزئیات اولیه از قوانین نهایی انفصال ۲۰۲۱ و آینده را اعلام کنند.



برای اولیه بار در تاریخ فرمول یک، قوانین ورزشی و مالی هم زمان تبدیل خواهند کرد و البته محدودیت بودجه برای طولانی تیم ها اعمال می شود. ژان تاد که در این جلسه حضور نداشت و از ژنو با تماس ویدیویی صحبت می کرد، قوانین ۲۰۲۱ را حاصل همکاری نزدیک FIA، فرمول یک، آویشن های شرکت کننده و شورای جهانی موتوراسپرت (WMSC) اطلاع دادن کرد. مهتر FIA اشاره کرد که قوانین متاخر با هدف برگزاری مسابقاتی جذاب، کارآمد و بهتر در یک راسته مناسب بخاطر تمام تیم های کوچک و مبصر لباس گرفته است. از سال ۲۰۲۱، قوانین ورزشی و فنی و خودروها تغییر می کنند؛ ساختار واقعی قوانین نهایی شده است، اما با مشارکت تیم ها، جزئیات بیشتر داخل آینده لباس خواهد گرفت.قوانین فنی؛ تغییرات عمده تو آیرودینامیک



براون و تومبازیس بغرنج حقیقی خودروهای فعلی فرمول یک را در آیرودینامیک می دانند. در خودروهای ۲۰۲۱، تأثیر نامطلوب روانی هوای عقب بسیار کاهش پدیدار می کند تا سبقت گیری های بیشتری تماشایی باشیم. باله ی جلوی و سیستم تعلیق خودروها بسیار ساده تر می شود تا تیم ها از نقشه کشی پیچیده برای افزایش نیروی روبه پایین (داون فورس، Downforce) استفاده نکنند. داخل خودروهای ۲۰۲۱، استفاده از باله ی کناری تعاقب چرخ های جلو ممنوع است؛ درعوض دیفیوز جانبی بسیار بزرگ تر می شود تا جریان هوای کف خودرو بهتر باشد و درواقع آیرودینامیک بوسیله عارض مکانیکی ایجاد شود. تومبازیس همچنین اطلاع دادن کرد که در مدخل هایی از خودرو، محدودیت طراحی ابداع شده است؛ دلیل اصلی این فردی ها، جلوگیری از تغییرات خلاقانه تیم ها در طراحی کلی است تا مشکل روانی فلکی ناپایدار برای خودروهای عقب، دوباره ایجاد نشود. البته این محدودیت ها کم هستند و مانع تبدیل طراحی منحصربه بی تا خودروهای هر آویشن در دماغه، باله ی جلو، پنجره های محیط و سایدپاد (بخش جانبی ورودی هوا) نمی شوند.

مقاله ی مرتبط:هرآنچه از آیرودینامیک خودرو فرمول یک ۲۰۲۱ می دانیم

براساس آزمایش های انجام شده با طرح مقدماتی خودروی ۲۰۲۱، از مشت دادن نیروی رو بوسیله پایین برای خودروی پشت (زمانی که اندازه ی طول یک خودرو فاصله وجود داشته باشد)، حدود ۶ درصد می شود؛ این میزان بخاطر خودروهای فعلی، بیش از ۴۰  و تا نزدیک ۵۰ درصد است. بنابراین داخل آینده، خودروها بیشتر و با فاصله ی کمتری مسابقه می دهند. تومبازیس در ادامه اشاره کرد که پیمانه خودروهای جدید، بیشتر خواهد شد؛ این افزایش وزن از ۷۴۳ کیلوگرم خودروهای فعلی به ۷۶۸ کیلوگرم داخل سال ۲۰۲۱ بیشتر بوسیله برهان رینگ و تایرهای بزرگ تر، بوسیله همراه تغییرات پیشرانه (۵ کیلوگرم افزایش وزن)، نصب برخی قطعات اجباری و استاندارد و تجهیزات امن است.واحد قدرت و پیشرانه؛ مشخصات کلی بدون تغییر، اما کاهش داخل خرج های تولید



مشخصات کلی واحد غلبه (Power Unit) و پیشرانه ی ۶ سیلندر V لباس ۱/۶ لیتری توربوشارژ هیبرید، بوسیله عنوان کارآمدترین موتور احتراق تویی جهان، درون سال ۲۰۲۱ تغییر نخواهد کرد اما تأکید بیشتری پهلو کاهش اعطا کردن هزینه ها وجود دارد. افزایش ۵ کیلوگرمی حد پیشرانه برای تمام تیم ها قهری است تا پیچیدگی قطعات کمتر و هزینه های تولید کاهش نمایان کند. کمتر کردن هزینه ها بوسیله وسیله ی ایجاد محدودیت داخل استفاده از فدایی مواد اولیه که به عارض تجاری در دسترس قرار می گیرند، ممنوعیت نصب توربوشارژر انحصاری و مجهز شدن کامل خودروها بوسیله پمپ سوخت یکسان و معیار دنباله ظاهر می نرم. همچنین فرمول یک مثل گذشته بر طریق مستوی وجود داشتن واحد قدرت بین سازنده و تیم استفاده کننده بی قراری بادقت بازرسی می کند؛ بنابراین برای شهید بین واحد قدرت و پیشرانه ی خودروی مرسدس بنز با آویشن ویلیامز نباید هیچ تفاوتی حیات داشته باشد. گروه فرمول یک باتوجه بوسیله تغییرات اقلیمی و محافظت بیشتر از فضا زیست، درون قوانین سال ۲۰۲۱ ملاحظات بیشتری درنظر گرفته است. حدود ۲۰ درصد از محتویات سوخت خودروها با مواد تجدیدپذیر تولید خواهد شد (دوبرابر استاندارد فعلی)؛ همچنین از سال ۲۰۲۲، تغییرات بیشتری دراین بنیاد اجرا می شود.سیستم انتقال قدرت، تعلیق و چرخ ها؛ فردی های بیشتر



بخاطر کاهش هزینه های تولید، طرح کلی جهیز انتقال قدرت و جعبه کنگره تا زمان خاصی بخاطر همه ی آویشن ها مساوی خواهد حیات. این ویژگی برای ازبین بازی کردن برتری چشمگیر فدایی تیم ها ابداع شده است؛ البته بازطراحی کامل جعبه کنگره و جهیز واگذاری قدرت هر پنج سال یک بار امکان پذیر خواهد بود. از سال ۲۰۲۱، مدل سازی کلی سیستم تعلیق متجاوز ساده تر خواهد بود؛ از طرف دیگر، کاربرد از سیستم تعلیق هیدرولیک اندوه ممنوع می شود، چرا که با مفهوم بستگی فرمول یک و ترفیع خودروهای جاده ای مدل درتضاد است و تنها منجر به افزایش هزینه ها می شود. طراحی فنرها و دمپرها میسر زیرفون می شود و استفاده از دمپر J اندوه ممنوع خواهد شد. بسیاری از این تغییرات با بزرگ تر شدن تایرها و استعمال از رینگ های ۱۸ اینچی هماهنگ می شوند. پوشش گرم کننده ی تایرها تا سال ۲۰۲۲ استفاده خواهد شد، ولی با تغییر در گرمی و تعداد آن ها، هزینه های این بخش کمتر می شود.ترمز و شاسی؛ تغییرات کوچک ولی کارآمد



بوسیله دلیل مصرف از رینگ های ۱۸ اینچی، ترمزها هم ارشد نم خواهند شد. کمیت ی دیسک های ترمز جلو از ۲۷۸ میلی متر به ۳۳۰ میلی متر خواهد رسید. مبصر ترین تبدیل شاسی که باعث خوشحالی راننده های بلندقد خواهد بود، تکثیر فضای اتاقک است. جزء جانبی شاسی برای اضافه پناه امین تر می شود؛ قسمت جلویی شاسی برای حمایت بیشتر درمقابل برآمدگی های پهلو پیست و نیز جلوگیری از تبدیل اساسی، طرحی نمونه و محدود خواهد داشت. بدنه و شاسی با استعمال از مواد و لایه های مقاوم برنده مصنوع می شوند تا هنگام تصادف، قطعات به رخ ارشد جدا شوند نه مدخل های کوچک و بسیار زیاد. دماغه ی خودروها طول بیشتری فاحش می کند تا انرژی بیشتری جذب کند و در تصادف ها، احتمال جداشدن باله ی جلو کمتر خواهد وجود.طبقه بندی جدید قطعات برای کاهش هزینه ها



به اراده کاهش هرچه بیشتر نفقه های تولید، از سال ۲۰۲۱ قطعات مورد استعمال داخل هر خودرو به پنج طبقه ی کلی تقسیم می شوند.قطعات مشخص هر آویشن (LTC): قطعاتی که هر تیم بوسیله عارض داخلی تولید می کند.قطعات میزان تأمین کننده (SSC): قطعاتی متشابه دیسک ترمز و پوشش گرم کننده ی تایرها که تأمین کننده به صورت میزان داخل اختیار آویشن ها قرار می دهد. تأمین کننده های این قطعات براساس مناقصه ی رسمی فرمول یک گلچین می شوند.قطعات میزان و محدودشده ی فرمول یک (PDC): قطعاتی که طراح اصلی شان معیار و دراختیار FIA است؛ تمام تیم ها این قطعات را با طرح واقعی FIA و عاری دگرگونی تولید خواهند کرد.قطعات واگذاری پذیر (TRC): قطعاتی مثل جعبه دنده که می تواند بین تیم ها نقل مکان شود.قطعات لب باز (OSC): قطعاتی که هر تیم موظف است، طرحش را بوسیله صورت آزاد عرضه کند؛ تیم رقیب می تواند بااستفاده از طرح اصلی، همان قطعه را تولید یواش.قوانین ورزشی فرمول یک در سال ۲۰۲۱



مقررات ورزشی فرمول یک ۲۰۲۱ درمقایسه با قوانین فنی، تغییرات کمتری دارد. بزرگ ترین تغییرات بالاترین سطح موتوراسپرت درون این حصه شامل افزایش مسابقات به ۲۵ گرندپری و فشرده شدن آخرهفته های مسابقه از ۴ به ۳ روز است. با این تغییر، تمام فعالیت‎ های فرمول یک که هم اکنون از پنج شنبه فاتحه می شود، شبیه بررسی اولیه خودروها و مجمع خبری پیش از مشق ی راننده ها، به جمعه منتقل می شود. در روز جمعه و مرحله های اول و دوم تمرینی تیم ها می توانند قطعات مختلف را آزمایش کنند، اما وقت کافی برای تایید داده ها و کاربرد از قطعه ی جدید در مشق نخواهد داشت. به عزم کاهش هزینه های تولیدِ واحد قدرت خودروها، گروه فرمول یک و تأمین کننده ها اصلاح کرده اند که زمان استفاده از دستگاه داینو کاهش پیدا کند. همچنین تعداد مرتبه های استفاده از نقب تورم و شبیه سازی های CFD هم کاهش هویدا می یواش.قوانین مالی؛ بزرگ ترین دگرگونی فرمول یک



فرمول مدتی پیش مجاهدت کرد که قوانین مالی را تغییر دهد، ولی با ضدیت برخی تیم های بزرگ روبه رو شد. قوانین مالی ۲۰۲۱ زیرنظر FIA تنظیم شده اند، بنابراین تجاوز از این مقررات، سنگین ترین جریمه ها را بوسیله دنبال خواهد شد. پیش از این، قوانین مربوط به کاربرد محدود از منابع مختلف، تنها یک توافقنامه ی غیررسمی بین فرمول یک و تیم ها بود، اما از سال ۲۰۲۱ اگر یک تیم متخلف شناخته شود، مقام قهرمانی اش حذف خواهد شد. راس براون نیز اشاره کرد که جماز مانند قوانین فنی، درون مقررات مالی غم چالش های جلال بود خواهد داشت و تو آینده، جزئیات بیشتری به آن افزایش خواهد شد. قوانین مالی متاخر برای برقراری تعادل بین بودجه بندی آویشن ها تنظیم شده است؛ باوجود محدودیت بودجه، فرمول یک این اطمینان را به تیم ها داده که اساس واقعی مسابقات مشت نخورده پایا بماند.



فرمول یک با وحی از تجربه ی مظفر لفافه های ورزشی دیگر مثل مسابقات فوتبال، هاکی و بسکتبال آمریکا، برای اولین کود محدودیت بودجه گلچین می نرم. از منفصل ۲۰۲۱، هر آویشن با انفراد بودجه سالانه معادل ۱۷۵ میلیون دلار برای ۲۱ تمرین روبه رو می شود؛ به ازای هر مسابقه بیشتر یا کمتر از ۲۱ گرندپری، به این بودجه یک میلیون دلار افزودن خواه کم خواهد شد. این محدودیت بودجه تنها در مواردی که به عملکرد فنی خودرو مربوط است، معنی پیدا می کند. بخاطر نفقه هایی مثل حقوق شوفر ها، سه پیکر اصلی تیم و بازاریابی، محدویتی وجود ندارد. بخاطر هر تیم یک ناظر تعیین می شود تا پیروی از قوانین جدید، زیرنظر نکته سنج گروه فرمول یک باشد؛ در صورت تخلف، آویشن ها با جزا های مالی و حذف مقام قهرمانی مواجه خواهند شد. قوانین مالی جدید مبدا از سال آینده به صورت آزمایشی با شریک شدن تیم ها ایفا خواهد شد؛ درواقع در عزل ۲۰۲۰، مراعات از قوانین مالی متاخر الزامی نیست، اما فرصتی خوب برای معاینه شرایط آینده در تیم های مبصر محسوب می شود.تغییرات قوانین و فرمول یک در سال ۲۰۲۱، چه معنایی دارد؟



مقام های فرمول یک و FIA امیدوار هستند که با تبدیل قوانین، نبردهای چرخ بوسیله چرخ خودروها بیشتر شود. پیرلی (Pirelli) همچنان تأمین کننده ی تایرهای فرمول یک است و تا سال ۲۰۲۱، مشکل دمای بیش را برطرف خواهد کرد. باتوجه بوسیله افزایش وزن و تغییرات آیرودینامیک، خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ در مقایسه با نسل فعلی، در هر دور پیست حدود ۳ تا ۳/۵ ثانیه زمان را از مشت می دهند؛ تومبازیس تو این تک رمز کرد که هدف پا بر جا سریع العمل تیز بودن خودروها نیست، بلکه بهتر کردن شرایط رقابت و مسابقه است؛ تغییرات آیرودینامیک ۲۰۲۱ باعث می شود تا داون فورس کاهش جلوه گر درنگ. عملکرد فنی و سرعت خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ تاحدودی متشابه فصل ۲۰۱۶ خواهد بود؛ براون در این مورد می گوید که افزایش چشمگیر داون فورس خودروها بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، درک کردنی نیست و این کار واقعا با خیال و آزمایش کافی اجرا نشد. خودروهای ۲۰۲۱ شاید نهایتِ سرعت کمتری داشته باشند، اما رقابت ها نزدیک برنده خواهد شد. علاوه بر این، فرمول یک با خودروهای زیباتر، برای تبار بالغ دوست داشتنی نمدار می شود؛ انتصاب پنل LED روی رینگ و بدنه خودروهای جدید که باتوجه به مشخصات اختصاص تبدیل رنگ جزیی می دهد هم در بندهای پیشنهادی قوانین قرار دارد که هنوز تأیید نشده است.



از گرندپری استرالیا در سال ۲۰۱۶ تا اجرت بزرگ مکزیک ۲۰۱۹، شوفر ها برای ۲۴۰ پودیوم رقابت کردند؛ اما در این فاصله ی زمانی، تنها ۶ مرحله بود که مرسدس بنز، فرارییا ردبولبه سکو نرسیدند. محدودیت های مالی و استفاده از قطعات می تواند به تیم های میانی و حتی کوچک برنده کمک کند که هدف نهایی شان چسبیدگی به سکو باشد نه عزب ۱۰ خودروی برتر و کسب امتیاز. در سال های گذشته بین خودروهای تیم های بزرگ سبقت جویی های اضافی دیده ایم، اما آیا واقعا استفاده از DRS و بوسیله فراغت عبور از یک خودرو، جذابیت دارد؟ رقابت باید نفس انسداد و پی درپی باشد؛ راننده ها باید اندوه در دست خط مستقیم و هم پیچ ها چرخ بوسیله چرخ شوند. تغییرات آیرودینامیک و محدودیت تو تعداد دفعات آزمایش های داینو و تونل باد، می تواند اساس ی مسابقات دوست داشتنی تر تو آینده را فراهم درنگ.



کاهش روزهای فعالیت کارکنان فرمول یک در هفته از ۴ به ۳، منجر به تغییر قوانین تنظیمات خودرو تیمار می شود. براساس قوانین پارک فِرمه (parc fermé) درون فصل جاری، هیچ تغییری داخل تنظیمات خودرو با شروع دور تعیین خط حلال محو. از سال ۲۰۲۱، این حالت در بار ی سوم تمرینی اتحاد می افتد. بنابراین تیم ها خواه باید قطعه ای جدید را در محک استفاده کنند، خواه در دورهای ابتدا و دوم تمرینی آزمایش را ادا دهند و استعمال از آن به تمرین ی مربوط باینده موکول شود. به همین خاطر، سرعت ارتقای خودرو و قطعاتش کاهش روبرو می یواش تا تیم های کوچک تر فرصت بیشتری برای رقابت با مرسدس بنز، فراری و ردبول داشته باشند. قانون مهم دیگری که از سال ۲۰۲۱ اجرایی می شود، الزام آویشن ها به استفاده از یک راننده با امتحان ی محک دادن در دو گرندپری خواه کمتر، در حداقل دو مرحله ی تمرینی (فقط دور مطلع تمرینی، FP1) هر فصل است. این روال زمینه ساز واردشدن آسان زیرفون راننده های کبیر به فرمول یک می شود؛ برای مثال در منفصل ۲۰۱۹ تا امروز، تنها دو راننده ی جدید، نیکولاس لطیفی برای ویلیامز و نائوکی یاماموتو برای تورو روسو را پشت کار خودروی فرمول یک دیده ایم.



همان نعوظ که گفته شد، قوانین جدید ساختار کلی بخاطر آینده ی فرمول یک هستند. براساس دیدن کارشناس ها، تأمین کننده ها و تیم ها، امکان دارد که بخشی از جزئیات این مقررات بازبینی شود، ولی از تغییرات ارشد خبری نیست. فراری می تواند قوانین متاخر را وتو کند، اما براساس جدیدترین گزارش ها، این تیم ایتالیایی حزن راستا با گروه فرمول یک و FIA پیش می رود. نظر شما داخل مورد قوانین و مدل سازی خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ چیست؟ بوسیله نظر شما، مسابقات و هم چشمی ها جذاب خیس و نزدیک خیس خواهد شد؟ محدودیت های جدید داخل قطعات و بودجه، چه تأثیری بر تیم های بزرگ مثل مرسدس بنز و فراری خواهد گذاشت؟ آویشن های میانی و کوچک می توانند به قهرمانی یا پودیوم امیدوار باشند؟بیشتر بخوانید:آئودی RS6 کیمی رایکونن در حراجی آنلاین فروخته می شودگرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۹؛ پیروزی همیلتونتعیین شیار گرندپری مکزیک ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن مکس وشتاپننتایج تیم رنو در گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ مردود اعلام شدجایزه بزرگ فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹ با قهرمانی مرسدس همراه شد
  • ۹۸/۰۸/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی