زعفران ایران

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۴ سال دارد، اما طعم موادمخدری مثل حشیش تا تیغ دار کردن را چشیده. پاتوق های شبانه معتادان و اراذل و اوباش این روستا مبصر را می شناسد و ناپدری هوسبازش میل بازی و سرخوشی کودکانه و آرزوهای جوانی اش را بر جریان هوا داده است. سارا یکی از صدها بکر کوفته این ولایت است که از زمین و زمان بریده اند و درون جست وجوی سقفی امن، از « مرکز اورژانس اجتماعی» سردرآورده اند. این دخترها و زنان بی پناه با بقچه ای مملو از تنهایی و قصه های پرغصه به اینجا آمده اند و اکنون صاحب چند خواهر، خاله و مام هستند که بوسیله خویشاوندان نسبی بی شباهت نیستند. آنها بانوان و دختران رنج دیده ای هستند که جای پای انواع آسیب های اجتماعی روی شخصیت زخمی و غمناک موجودی دیده می شود.

خانه های امان دولتی تهران که محل مراقبت بانوان و دختران آسیب دیده یا تو معرض آسیب هستند در مراکز اورژانس مدنی مناطق ۱۶ و ۲۰ دایر شده اند. بزرگی آمار آسیب های اجتماعی تهدیدکننده بانوان جنوب پایتخت موجب شده بناء های امن و سلامت تهران در مراکز اورژانس اجتماعی این گوشه شهر مستحکم شوند. ۸۰ نیرو داخل ۳ نوبت کار کننده به مددجویان اورژانس اجتماعی شهدای دولت آباد خدمت رسانی می کنند.   ۱۱ سال از تأسیس مرکز اورژانس اجتماعی شهدای نصیب و قسمت آباد می گذرد. این مرکز ۸ سال پیش از منطقه ۱۶ به شهرری منتقل شده است.   ۶۰۰ بانوی آسیب دیده و فرزندان پایگاه سال گذشته از خدمات اورژانس مدنی شهدای نصیب و قسمت آباد استفاده کردند.   ۱۲۳ شماره بستگی مرکز اورژانس مدنی است.  

روی تابلو اهمیت که بر پیشانی در ورودی مجتمع نصب شده شهرت « مرکز اورژانس اجتماعی شهدای دولت آباد» به چشم می خورد و چند خودرو با آرم مرکز، مقابل آن پارک شده است. چنانچه از این علائم بزرگ چشمپوشی کنیم همه چیز قرین ساختمانی ای معمولی است. کارگران ساختمان مبتلا تعویض موزاییک های حیاط هستند و برای رسیدن به آپارتمان دخترها باید از بهارخوابی کوچک بگذریم. دخترها در مدرسه یا دانشگاه هستند و « مهسا» پیاده شدن یهودی « امینی» داخل ساختمان مانده است. بوفه لبالب از ظروف کریستال و پرده های زیبا، به سالن پذیرایی وسیع و منزه « خانه سلامت» لباس و تمثال خانه های معمولی را بخشیده است. پخت وپز شام و ناهار در آشپزخانه مرکز انجام می شود و با آنکه ظهر است، روی اجاق آشپزخانه اپن و نقلی گوشه سالن غذایی بار نگذاشته اند. اینجا برای دم هایی آماده شده است که دخترها هوس سیب زمینی قزل شده یا پفیلا و قهوه داغ می کنند.  

مهسا تلالو خورشید ندیده

روی اغلب تختخواب ها اسباب بازی خرسی کوچک یا بزرگی لمیده است. اسباب بازی خرسی « مهسا» بامزه است. او ۲۲ سال دارد، ولی صورت معصوم و اندام ریزش او را دختری نوجوان نشان می دهد. مهسا پسر پدری معتاد و مادری ظهر محذوف مجرد است. پدر مهسا چند سال دخترش را در حمام خانه حبس کرده حیات و دور از چشم همسرش او را آزار می داد. مددکاران اورژانس مدنی با تماس همسایه ها از حال و روز او واقف شدند و تیره تو پتو و درون حالی که بپا بودند از شعله زدن نور خورشید هراسان نشود به ساختمان مصونیت آوردند. مهسا مدت ها داخل تاریکی پتو و با دست غذا می خورد و از همه کس و همگی چیز می ترسید، اما حالا دختری خونگرم و مدنی شده و با کمک مربیان، مواد درسی پایه چهارم مقدماتی را آموزش می بیند. ظهر است و سروکله ۱۱ بکر دیگر بناء یکی یکی پیدا می شود. « پریسا» و « مائده» خواهران افغانستانی هستند که پدر و مادرشان را از دست داده اند و وقتی برادرشان مشیت سودا آنها را به پیرمردی پولدار داشت به بهزیستی زنهار آوردند. مائده منتظر فوتبالاست و تصاویر کوچک و بزرگ رونالدو، ستاره تیم اسب سواری پرتغالرا بوسیله قفسه تاریخچه هایش آویخته است.

شب های ترسناک کودکی

« گلاره» لطیف و خوشرو عزب دختر دانشجوی بناء است. پدر و مادر گلاره از تیمار جدا شده اند و او کودکی اش را در کنار مادر و ناپدری گذرانده است. با آنکه ۵ سال از سکونت گلاره داخل این ساختمانی پناه و دنج می گذرد هنوز هم هر شب کابوس آزارهای ناپدری اش را می بیند. رنگ چهره « فاطمه» تیره و آفتاب سوخته است. او در کودکی همراه نامادری معتادش از استانی مرزی به تهران آمده و سال های تمام در گوشه و کنار محله های شوش و هرندی شب های هولناکی را بوسیله صبح رسانده است. « رؤیا» هم پدر و بی سواد معتاد داشته که او را به پیرزن و پیرمردی گدا فروخته اند. رؤیا خسته از سال ها گدایی و کتک نوشیدن و تحمل گرسنگی از چنگ پیرزن و پیرمرد گریختن کرده و نیروهای انتظامی او را منبع جاده ای مورد و تنها پیدا کرده اند. دخترهای بناء مصونیت پس از مدت ها عمر در کنار هم مثل خواهرانی هستند که موقع دلتنگی جنین قلب یکدیگر را استیل می کنند، بوسیله درس و مشق همدیگر می رسند، با غصه به خرید و گشت می روند و گاهی بی قراری از یکدیگر شاکی می شوند و مسکن را روی سرشان می گذارند.   این خانه ایمنی است

شور « نرگس امینی» و خاله های دیگر وقتی قضا و قدر مفید گیرایی تمام می شود باید معلول فقره و زندگی انحصاری شان بروند، اما چنانچه شبی حال یکی از دخترها خوب نباشد، خاله امینی پای رفتن به خانه اش را ندارد. چنانچه خردسال ها عطش خوردن لوبیاپلو دستپخت خاله را بکنند او می ماند و برایشان آشپزی می بطی ء. چندمتر دورتر از خانه مصونیت و انتهای طبقه نخست خانه باستانی اورژانس اجتماعی، زنانی زندگی می کنند که مانند این دخترها تقدیری پرطول و تفصیل دارند. محل عمر آنها از خانه اشتی جمع وجورتر است، اما چنانچه غم و بی آرامی های عمر امانشان دهد، همان اتاق نقلی و آشپزخانه کوچک و پاکیزه انتهای راهرو هم برای ارائه هنر خانه داری پایگاه کفایت می نرم. نفس ظهر است و هریک از ساکنان « اتاق امن» به دنبال راهی برای باز کردن چروک های زندگی شان رفته اند. « عذرا» که با بدنی لاجورد و دست و بازوی شکسته شده به اینجا کنف آورده، همراه مددکاری بوسیله دادگاه قوم رفته تا شاید بتواند حضانت دختر ۳ ساله اش را از همسر الکلی اش بگیرد.

خانواده اش را داخل قبر پنهان می کرد

«زینب» سالخورده ترین تن بناء امن است. فرزند زینب او را از مسکن خارج منفور و قانون پیری عزب و بی خانمان شده است. « مژگان جمالی» رئیس مرکز همراه با مددکاران اورژانس اجتماعی پیگیر کارهای او هستند تا فرزند ناخلفش را به روش آورند یا عبث و حقوق قانونی اش را پس بگیرند. زینب بار زندگی اش را روی گرمابه فرزندش نینداخته و در کارگاه سبزی پاک کنی مشغول است. او امروز حزن بوسیله کارگاه هنری رفته است. جمالی بوسیله نتایج خدمات گویا شناسی و مددکاری که به ساکنان این ساختمانی داده می شود خوشبین است. او که ۲۵ سال از عمرش را بوسیله رفع ورجوع مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی گذرانده، تعریف می درنگ: «چند سال پیش مادر ۲ پسر کبیر بوسیله این خانه مراجعه کرد. او همسر معتادی داشت که به خشکی امدن پی استفاده شیشه دچار توهم می شد. مرد معتاد کف خانه اش را به اندازه قبر بزرگی کنده بود و موقع برون رفت از خانه، شوهر و بچه هایش را در گور پنهان می کرد. روی گورها را هم با خاک می پوشاند تا کسی صدای آنها را نشنود. مادر پس از خودکشی یکی از فرزندانش بوسیله اینجا رجوع کرد. با دستور قضایی، همسرش را در کمپ و بیمارستان بستری کردیم و مادر و فرزند را کوچکتر خدمات روان درمانی قرار دادیم. الان همگی اعضای قوم گشایش فاحش کرده اند و کنار غم زندگی می کنند. پسر خانواده دانشجو است و پدر در پیک موتوری کار می کند، والده غم با هنرهای دستی سرگرم است. » دلخوشی جمالی بوسیله این اتفاق های خوب است که مشقت ها و تلخی های کارش را می شوید. او می گوید: «غلام یک پسر ۲۲ ساله دارم، اما بطرف خانه ها دختری که اینجا بزرگ می کنم به اندازه پسرم عزیز هستند. » جمالی تاکنون ۸ دخترش را بوسیله خانه نوبت رسول و در رسوم عروسی آنها بی سواد کرده است.   از شوش تا ورامین را خدمت رسانی می کنیم مژگان جمالی - رئیس مرکز اورژانس اجتماعی

خدمات مرکز اورژانس اجتماعی بوسیله ساماندهی زنان و دختران خشونت دیده و درون معرض مخاطره خلاصه نمی شود. کارشناسان واحد «مداخله در کاهش متارکه» این مرکز برای صلح و ارامش زیتون های داوخواه طلاق توافقی تلاش می کنند و اگر زندگی فروپاشیده سزاوار سرزنش ترمیم نباشد تسلط های لازم را برای ابتدا زندگی مشترک تندرست و عاری تنش به آنها می آموزند. کارشناسان بخش مشاوره و فوریت های اورژانسی بی قراری ابد حاضر به یراق هستند تا برای دستیار رسانی بوسیله موارد اقدام به خودکشی، دختران فراری، کودک آزاری، پی آزاری و سالمندآزاری اعزام شوند. محدوده خدمت رسانی مرکز اورژانس اجتماعی شهدای دولت آباد از شمال بوسیله خیابان شوش، از ضلع جنوب بوسیله حسن آباد فشافویه، از مغرب بوسیله قرچک ورامین و از شرق به جاده ساوه می رسد و خدمات آویشن تخصصی آن که از رسیده شناس، مددکار، پزشک، روانکاو و وکیل حقوقی تشکیل شده شهروندان تهرانی را تحت پوشش فراغت می دهد. مددجویان این مرکز از سوی مراجع قضایی و گروه های مردم نهاد شناساندن می شوند یا به رخ خودمعرف مراجعه و درخواست کمک می کنند.
به گزارش ایسنا، اشاعه تصاویری تکان دهنده از پسماندهای پلاستیکی وارسته شده در سواحل و نعش حیواناتی که به دلیل بلع مواد پلاستیکی تلف شده اند، اعتراضات سزاوار سرزنش توجهی را در بکلی دنیا به دنبال داشته است.

بوسیله نیت مقابله به این معضل جدی داخل بسیاری از کشورها از عموم تعدادی از کشورهای آفریقایی استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع شده است.

همچنین هیئت قانونگذاری اروپا به طرح ممنوعیت استعمال از ۱۰ کالای پلاستیکیِ یک جنین استعمال تا سال ۲۰۲۱ میلادی رای مثبت داده است. علاوه بر این، استراحت است اقداماتی در دید گرفته شود تا تمامی بسته بندی های پلاستیکی که عین واقعی پسماندهای پلاستیکی است تا سال ۲۰۳۰ برازنده بازیافت شوند.

«شینزو آبه» شروع وزیر ژاپن که کشورش، میزبانی نشست دسته ۲۰ را درون روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه سیال بوسیله عهده دارد در این باره اظهار کرده است: ژاپن به متعاقب آن است تا در حروف کاهش پسماندهای پلاستیکی بحری در گیتی پیشگام باشد.

بوسیله گزارش ژاپن تودی، مقابله با آلودگی پلاستیکی در آسیا که بزرگ ترین تولیدکننده محصولات و زباله های پلاستیکی است، کمینه در رجحان استراحت دارد.
هوآمی (Huami) یکی از همکاری های زیرمجموعه شیائومی، دو مدل جدید زمانه هوشمند را رونمایی کرد؛ ساعت های هوشمندی که برخلاف انتظارها Verge 2 و BIP 2 نیستند. این دو ساعت هوشمند جدید از حساسیت گر الکتروکاردیوگرام (ECG) درکنار حس گر ضربان قلب اپتیکال نصیب بازداشت اند، همان حسگری که اپل واچ ۴ به آن مجهز است.Amazfit Smart Watch 2

اولیه شایسته کردن هوشمندی که شیائومی از آن رونمایی کرده است، اسمارت واچ ۲ (Amazfit Smart Watch 2) معروفیت دارد. این ساعت هوشمند مشابه محصول قبلی این همدستی یعنی ورج (Amazfit Verge) است با این تضاد که صفحه نمایش ساعت هوشمند جدید بزرگتر و واضح پر حرارت شده است. روزگار هوشمند اسمارت واچ ۲ ورق ارائه ۱.۳۹ اینچی با کیفیت اولد و رزولوشن ۴۵۴ داخل ۴۵۴ پیکسل دارد درحالی که ثمر سابق این شرکت ساعت هوشمند ورج صفحه عرضه ۱.۳۰ اینچی با صراحت شمایل ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسلی داشت. گوریلا گلس 3 وظیفه نگاهداری از صفحه عرضه شیائومی اسمارت واچ ۲ را بر عهده داری دارد. از دیگر ویژگی های روزگار هوشمند متاخر شیائومی می نبوغ به تراشه اسنپدراگون Wear 2500، رم ۵۱۲ مگابایت و حافظه۴ گیگابایتی رمز کرد. این زمانه هوشمند جدید سیستم عامل Amazfit اختصاصی دارد که با اندروید۴.۴ و iOS 10 و والاتر متجانس است.



باتری ۴۲۰ میلی آمپر ساعتی داخل حالت استفاده از سیم کارت 4G تا ۲۸ ساعت دوام داشته و یک میکروفون و یک بلندگو نیز داخل این ساعت حیات دارد.  GPS با پشتیبانی از GLONASS و BeiDou نیز مواجب موقعیت یابی این ساعت هوشمند را بر عهده داری دارد. این ساعت هوشمند به حسگر ECG نیز مجهز بوده و قادر است ۶۰ دقیقه اطلاعات ECG را ضبط و آن را به صورت محلی ذخیره کند. قاب ساخته شده این ساعت هوشمند از سنخ سرامیک زیرکونیوم و تا ۵ اتمسفر زیر آب مقاوم است و شیائومی اعلام کرده که نسخه استاندارد این ثمر ۱۴۵ دلار و نسخه مجهز به حسگر ECG  قیمت ۱۹۰ دلاری است. شیائومی همچنین اعلام کرده که این زمانه هوشمند نسخه ای مادون عنوان Avengers Limited Edition خواهد داشت که نرخ آن ۲۱۵ دلار خواهد بود.

Amazfit Health Watch

دومین زمانه هوشمندی که توسط شیائومی رونمایی شد، Amazfit Health Watch نام دارد. این شایسته کردن هوشمند قابی مربعی مانند Amazfit Bip داشته و صفحه نمایش رنگی آن ۱.۲۸ اینچ (۱۷۶ در ۱۷۶ پیکسل) است. باتری این ساعت هوشمند جدید ۲۰۰ میلی آمپر ساعت غلبه دارد و نباید زیاد روی دوام آن شمار باز کرد، چراکه تنها برای ۷ روز کار می بطی ء و پس از آن به شارژر حاجت پیدا خواهد دارد. در این محصول نیز مانند اسمارت واچ ۲ تمرکز بر حسگر ECG و حس گر خیز بیرونی اپتیکال است و Health Watch نیز از هردوی این حسگرها نصیب بنده است.

این روزگار هوشمند سبک ۲۵ دما تا ۳ اتمسفر تحت آب مقاوم است و ۱۰۰ دلار قیمت دارد. این گوشی قرار است تا اواخر ماه میلادی جاری در چین ارائه شود.



قیمت به روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که بخاطر سودا ارزان و آگاهانه ی گوناگون ساعت و دست بند هوشمند نیاز دارید را درون مقدر شدن محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه ی مشخصات فنی گوناگون دستبندهای شیائومی، سامسونگ و اپل و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی داخل جزء محصولات تو دسترس شما خواهد وجود.مشاهده ارج و مشخصات ساعت های هوشمندبیشتر بخوانید:شیائومی می بند 4 معرفی شد؛ نمایشگر رنگی، دستیار صوتی و قابلیت بیشترنگاهی عمیق به رابط کاربری MIUI 10 شیائومیگوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر امسال به بازار ارائه نمی شوندنمایش اولین دوربین های سلفی زیر نمایشگر توسط اوپو و شیائومیشیائومی با کمک گوشی های هوشمند سری ردمی، درصدد تصاحب بازار است
سیستیک فیبروزیس خواه بیماری cf، مصیبت وراثتی کُشنده ای است که باعث آسیب به ریه ها، وسیله گوارش و سایر اندام های بدن می شود. اما دقیقا سیستیک فیبروزیس یا مصیبت cf چیست؟ برای جواب این پرسیدن با ادامهٔ این یادداشت همراه شوید.

سیستیک فیبروزیس بر سلول های تولیدکنندهٔ مخاط، عرق، آنزیم و مایعات گوارشی تأثیر می گذارد. این ترشحات بوسیله نعوظ طبیعی رقیق و سراشیب هستند. اما داخل مبتلایان به سیستیک فیبروزیس یک ژن معیوب باعث می شود این ترشحات سفت، غلیظ و چسبنده بشوند. سپس این ترشحات به جای نفوذ رسا کنندگی، باعث گرفتگی تو مجراها و کانال های بدن بوسیله خصوص در ریه و پانکراس می شوند. بااینکه سیستیک فیبروزیس نیاز به نگهداری روزمره دارد، ولی معمولا مبتلایان می توانند به فعالیت های روزانه شان، قرین روبیدن به دبستان یا محل کارشان برسند و اغلب کیفیت زندگی بهتری نسبت به کسانی داشته باشند که در دهه ها قبل سیستیک فیبروزیس داشته اند.

صعود هایی داخل آزمایش غربالگری و درمان موجب شده امروزه مبتلایان به طور میانگین تا اواسط خواه اواخر دههٔ سومین عمر شان زنده بمانند و برخی حتی به ۴۰ تا ۵۰ سالگی برسند. علائم سیستیک فیبروزیس

غربالگری نوزادان برای تجسس سیستیک فیبروزیس تو همهٔ بطرف خانه های امریکا انجام می شود. درنتیجه، این بیماری در ماه فاتحه عمر خردسال و پیش از پیشرفت علائم تشخیص داده می شود. بخاطر کسانی که غربالگری در این دوران را انجام نمی دهند، دانستن آماج ها و علائم این بیماری بسیار عمده است.

علائم و نشانه های سیستیک فیبروزیس بسته بوسیله شدت بیماری متفاوت است. حتی مقدور است تو یک بی همتا هم، علائم به ممارست زمان بدتر یا بهتر بشوند. فداکار افراد تا زمان بزرگسالی علائمی ندارند.

میزان نمک موجود در شیره مبتلایان بیشتر از نرخ طبیعی است. معمولا والدین خلال بوسیدن کودکان طعم نمک را احساس می کنند. سایر علائم سیستیک فیبروزیس بر وسیله تنفسی و دستگاه گوارشی تأثیر می گذارند. بااین حال گمان بروز علائم غیرمعمول درون بزرگسالانی که سیستیک فیبروزیس شان در سنین اعلی نمره داده می شود، بیشتر است. ازجمله علائمی که درون آنها بروز می کند، می استعداد به التهاب پانکراس، ناباروری و بروز دوباره ذات الریه خواه سینه بر رمز کرد. علائم و نشانه های تنفسی



مخاط پایدار و چسبندهٔ ناشی از سیستیک فیبروزیس می تواند باعث گرفتگی مجراهایی در ریه و خارج از آن بشود که وظیفهٔ جابجایی هوا را پهلو عهده دارند. این فرمان می تواند باعث بروز علائم و نشانه های مادون بشود: سرفه های دوباره که باعث خلق مخاط غلیظ خواه خلط می شود؛ خس خس سینه؛ تنگی نفس؛ بردباری نکردن ورزش؛ عفونت های ریوی مکرر؛ گرفتگی بینی خواه گذرگاه های آن. علائم و تیر های گوارشی

مخاط غلیظ می تواند علت انسداد مجراهایی بشود که مسئولیت حمل آنزیم های گوارشی از پانکراس بوسیله رودهٔ باریک را پیاده شدن عهده دارند. بدون این آنزیم های گوارشی، روده تان قادر نخواهد بود همهٔ مواد مغذی موجود در غذای مصرفی تان را جذب بکند. درنتیجه معمولا علائم زیر ابراز می بطی ء: سرگین چرب و بسیار بدبو؛ اختلال درون رشد و افزودن وزن؛ گرفتگی روده مخصوصا در نوزادان؛ یبوست اکید.

فشار شدید داخل خلال عبور سرگین می تواند باعث بشود بخشی از راست روده (که در انتهای رودهٔ مبصر راحتی دارد) از درون مخرج خارج بشود که به این فروتنی ضایع روده گفته می شود. بروز این پدیده در کودکان می تواند از علائم ابراز سیستیک فیبروزیس باشد. والدین باید دربارهٔ این مشکل با پزشکی آگاه به سیستیک فیبروزیس چاره بکنند. شکسته نفسی راست ‍روده در کودکان معمولا نیاز به انجام جراحی دارد. شکسته نفسی راست روده در کودکان کمتر از گذشته ابراز می کند. احتمالا این فقره بوسیله خیال پیشرفت آزمایش ها و امتیاز و درمان زودتر سیستیک فیبروزیس است. چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

چنانچه شما یا فرزند تان یا فردی تو خانواده تان علائم سیستیک فیبروزیس را دارید، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید که آزمایش های تشخیصی را برای تان انجام بدهد.

درصورتی که خردسال تان مشکل تنفسی دارد، به پزشک مراجعه بکنید. علت سیستیک فیبروزیس



در سیستیک فیبروزیس نقص (جهش) در یک ژن باعث تغییر پروتئینی می شود که وظیفهٔ تنظیم حرکت نمک را در در سلول ها و خارج از آن بر عهده دارد. نتیجهٔ این امر مستحکم و چسبناک شدن مخاط در دستگاه تنفسی، گوارشی و تولیدمثلی و افزایش نمک در عرق است.

عیب های متفاوتی می تواند داخل این ژن موافقت بیفتد. نوع جهش این ژن با شدت سیستیک فیبروزیس مرتبط است.

کودکان درصورتی که یک مدل از این ژن را از هر دوی والدین دریافت کنند، مریض می شوند. به ارث بردن این ژن تنها از یکی از والدین باعث ابتلای کودک بوسیله سیستیک فیبروزیس نمی شود. اما نوزاد ژن معیوب را خواهد داشت و احتمال ارجاع آن بوسیله فرزندان اش وجود دارد. عوامل موثر در بروز سیستیک فیبروزیس سابقهٔ خانوادگی. ازجایی که سیستیک فیبروزیس یک اختلال وراثتی است، می تواند از طریق والدین به پسر منتقل بشود. نژاد. بااینکه ظن ابراز سیستیک فیبروزیس در هر نژادی حیات دارد. اما این بیماری تو نوادگان سفیدپوست خصیصه اروپا بیشتر دیده می شود. مالیات سیستیک فیبروزیس مالیات دستگاه تنفسی آسیب به راه های هوایی (برونشکتازی). سیستیک فیبروزیس یکی از علل پا بر جا بروز برونشکتازی است. برونشکتازی وضعیتی است که باعث آسیب بوسیله سیاق های هوایی می شود. این امر باعث سختی ورود و خروج هوا از ریه و پاک کردن مخاط از مسیرهای عبور هوا یا نایژه ها می شود. عفونت مزمن. بود مخاط چسبناک و سفت در ریه و سینوس ها فضایی ایده آل را برای تغذیهٔ باکتری ها و قارچ ها مجهز می آورد. بوسیله همین دلیل احتمال بروز عفونت سینوس، برونشیت و سینه به خشکی امدن داخل مبتلایان به سیستیک فیبروزیس بیشتر است. حیات زایده هایی در بینی (پولیپ دماغ). ازجایی که پوشش تویی بینی ملتهب و فوت می شود، ظن درنگ شدن آن و ایجاد زایده های گوشتی (پولیپ) درون بینی بود دارد. خلط خونین. به مرور زمان سیستیک فیبروزیس می تواند باعث کم پهنا شدن دیوارهٔ سیاق های هوایی بشود. درنتیجه احتمال بروز مباشرت خونی داخل نوجوانان و بزرگسالان حیات دارد. در اثر بروز این پدیده با سرفه، خلط خونی از دندان فرد بیرون می شود. هواجَنبی. درون این وضعیت هوا داخل فضایی که کبد و دیوارهٔ قفسهٔ سینه را از هم استثنا می کند، جمع می شود. این پدیده بیشتر در مبتلایانی شایع پر حرارت است که سن بالاتری دارند. هواجنبی می تواند باعث درد در قفسهٔ سینه و تنگی نفس بشود. نارسایی تنفسی. به ممارست زمان سیستیک فیبروزیس می تواند آسیب شدیدی به لیف جگر وارد کرده و آن را از کار بیاندازد. معمولا به تدریج عملکرد کبد ناتوان تر شده و می تواند به تهدیدی بخاطر زندگی بی مانند تحول بشود. بلای ناگهانی مزمن انسدادی جگر. ممکن است علائم مشکلات تنفسی مبتلایان به سیستیک فیبروزیس شبیه سرفه کردن و تنگی نفس به مدت چند روز تا چند هفته بدتر بشود. این وضعیت بیماری مزمن انسدادی شش نامیده می شود و نیاز به مداوا در بیمارستان دارد. عوارض دستگاه گوارشی

سقوط مواد مغذی. مخاط سفت و غلیط می تواند باعث انسداد مجراهایی بشود که باعث واگذاری آنزیم های گوارشی از پانکراس به روده می شوند. بدون این آنزیم ها بدن تان نمی تواند پروتئین، چربی یا ویتامین های محلول در چربی را جذب بکند. دیابت. پانکراس وظیفهٔ تولید هورمون انسولین را پیاده شدن عهده داری دارد. بدن برای کاربرد از قندها به انسولین حاجت دارد. سیستیک فیبروزیس کار بزرگ بروز دیابت را افزایش می دهد. تقریبا ۳۰٪ مبتلایان به سیستیک فیبروزیس درون زمان ۳۰ سالگی مشکل دیابت دارند. انسداد مجرای صفراوی. سیستیک فیبروزیس می تواند باعث انسداد و دمل مجرای صفراوی بشود. مجرای صفراوی وظیفهٔ احاله زردفام از کبد و کیسهٔ زردفام بوسیله رودهٔ ساخته بر عهده دارد. این امر می تواند منجر به بروز مشکلات کبدی و گاهی ابداع سنگ کیسهٔ صفرا بشود. گیر روده. انسداد روده می تواند تو مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس در هر سنی پیوستگی بیفتد. کودکان و بزرگسالان مبتلا بوسیله سیستیک فیبروزیس بیش از نوزادان در خطر ابتلا به متلاطم روی روده قرار دارند. داخل معلول درهم روی روده قدری از روده تو قسمت دیگری از آن می لغزد و درون غصه فرو می سیلان (قرین آکاردئون). سندروم انسداد دیستال روده. در این مصیبت همه خواه بخشی از جایی که رودهٔ مخلوق به رودهٔ مبصر می رسد، دچار گیر می شود. مالیات مایه تولیدمثلی

تقریبا کامل مردان مبتلا بوسیله سیستیک فیبروزیس بوسیله اندیشه انسداد یا نابودی لوله ای که بیضه ها را به غدهٔ پروستات همواره می کند، نابارور هستند. گاهی فداکار درمان های باروری خواه عمل های جراحی می تواند باعث بشود مردان مبتلا پدر بیولوژیک فرزندانی بشوند.

بااینکه میزان باروری زنان مبتلا بوسیله سیستیک فیبروزیس کمتر از سایر زنان است، اما احتمال ابستنی موفق برای آنها وجود دارد. بااین حال بارداری می تواند موجب بدترشدن علائم و نشانه های سیستیک فیبروزیس بشود. بنابراین قبل از بارداری راجع به خطرات احتمالی آن با پزشک رایزنی بکنید. سایر مالیات پوکی استخوان. مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس بسیار از دیگران در معرض ابتلا بوسیله مشکلات ناشی از کاهش تراکم استخوان مثل پوکی استخوان قرار دارند. کم آبی خواه عدم تعادل الکترولیت ها در بدن. ازجایی که مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس، عرق پرنمک تری دارند، بنابراین احتمال عدم تعادل مواد معدنی در خون شان بود دارد. ازجمله نشانه ها و علائم این دشوار می توان به افزودن ضربان قلب، ضعف و فشار خون پایین اشاره کرد. پیشگیری از سیستیک فیبروزیس

اگر خویشاوندان نزدیک شما خواه همسرتان به سیستیک فیبروزیس مبتلا هستند، بهتر است هر دوی تان قبل از ابستنی آزمایش ژنتیک بدهید. این آزمایش تو آزمایشگاه و بوسیله کمک نمونهٔ خون تان انجام می شود. این آزمایش نمونه گمان ابتلای فرزندتان به سیستیک فیبروزیس را نشان می دهد.

اگر اکنون باردار هستید و آزمایش ژنتیک مدال داده جنین تان درون مخاطره ابتلا بوسیله سیستیک فیبروزیس فراغت دارد، پزشک می تواند آزمایش های بیشتری را بر روی جنین ایفا بدهد.

آزمایش ژنتیک برای هر ویژگی مناسب نیست. بهتر است پیش از آزمایش با مشاور ژنتیک دربارهٔ تاثیرات روانی نتایج این آزمایش مشی بکنید. تشخیص مصیبت سیستیک فیبروزیس

برای امتیاز سیستیک فیبروزیس ممکن است پزشک چندین آزمایش انجام بدهد. غربالگری نوزاد



تو تمام ایالت های آمریکا آزمایش غربالگری برای امتیاز سیستیک فیبروزیس پهلو روی نوزادان ادا می شود. تشخیص سریع به معنای مبدا بلافاصلهٔ روند تداوی است.

در آزمایش غربالگری نمونهٔ خون برای مطالعه بها بیش ازحد طبیعی ماده ای شیمیایی به نام ایمونوری اکتیو تریپسینوژن (IRT) که توسط پانکراس آزاد می شود، موردآزمایش استراحت می گیرد. مقدور است سطح این ماده به خاطر متولد پیش ازموعد یا زایمان پراسترس همچنین اوج باشد. بوسیله همین برهان امکان پذیر است بخاطر نمره سیستیک فیبروزیس آزمایش های بیشتری نیز ایفا بشود.

در این موارد علاوه کنار آزمایش سطح IRT، آزمایش ژنتیک نیز برای تشخیص سیستیک فیبروزیس انجام می شود. پزشک این آزمایش را برای معاینه عیب در ژن مسئول بروز سیستیک فیبروزیس ارتکاب می دهد.

یک آزمون دیگر برای تقویم بروز سیستیک فیبروزیس در نوزاد، آزمون شیره یا شهد زدن به است. بخاطر انجام این آزمون طفل باید حداقل دو هفته از تولدش گذشته باشد. در آزمایش عصاره پزشک یک مادهٔ شیمیایی تهییج شیره کردن را بر روی نقطه ای از پوست می ریزد. بعد قدری از عرق را برمی دارد تا از نظر بود نمک متجاوز از وزن طبیعی تک آزمایش راحتی بدهد. امکان پذیر است این آزمایش داخل مراکز تخصصی سیستیک فیبروزیس انجام بشود. آزمایش در کودکان بزرگ تر و بزرگسالان

چنانچه آزمایش های تشخیص سیستیک فیبروزیس در سنین نوزادی عمل نشود، درصورت مشکوک بودن بوسیله این بیماری می توان آزمایش هایی را درون سنین کودکی و بزرگسالی اجرا عدل. اگر مشکلاتی قرین التهاب پانکراس، پولیپ بینی، عفونت مزمن سینوس خواه ریه، برونشکتازی یا ناباروی مردان به کرات برای تان اتحاد بیافتد، معمولا پزشک آزمایش ژنتیک یا عرق را برای نمره سیستیک فیبروزیس انجام خواهد عدل. درمان سیستیک فیبروزیس

هیچ درمان موکد ای برای سیستیک فیبروزیس وجود ندارد. ولی به کمک متد هایی می توان بوسیله بهبود علائم و کاهش عوارض کمک کرد. بررسی دقیق و اقدام کم قیمت و سریع درون این موارد وعظ می شود. کنترل سیستیک فیبروزیس بسیار مبهم است. بنابراین بهتر است در مراکزی درمان خود را امتداد بدهید که پزشک ها در زمینهٔ درمان سیستیک فیبروزیس آموزش های لازم را دیده باشند. ممکن است بخاطر تداوی تان تیمی از چندین پزشک آموزش دیده در زمینهٔ سیستیک فیبروزیس تشکیل بشود تا آنها بتوانند ارزیابی دقیقی از وضعیت تان داشته باشند و به درمان تان بپردازند.

اهداف درمان عبارت اند از: پیشگیری و کنترل عفونت های ریه ها؛ کاهش و شُل کردن مخاط ریه ها؛ تداوی و پیشگیری از انسداد روده؛ تامین مواد مقوی موردنیاز فرد. داروها



گزینه های درمان دارویی عبارت اند از: آنتی بیوتیک برای درمان و پیشگیری از عفونت های ریه؛ داروهای ضدالتهاب برای کاهش تورم مسیرهای هوایی داخل ریه؛ داروهای رقیق کنندهٔ مخاط به منظور برون رفت آن با سرفه و بهبود عملکرد ریه؛ داروهای استنشاقی به معروفیت برونکودیلاتورها که با ایجاد آرامش داخل عضلات اطراف نایژه ها باعث بازنگه داشتن طرز های فلکی می شوند؛ آنزیم های خوراکی پانکراس برای دستیار بوسیله جذب مواد مغذی توسط مایه گوارش.

بخاطر مبتلایان به سیستیک فیبروزیس که دارای تیک ژنی خاص (ژن تنظیم کنندهٔ هدایت تراغشایی سیستیک فیبروزیس) هستند، امکان پذیر است پزشکان داروی جدیدی بوسیله شهرت «ایواکافتور» را فتوا بکنند. این دارو می تواند به گشایش عملکرد ریه و افزاش وزن کمک کرده و میزان نمک موجود داخل شیره را کاهش بدهد. این دارو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بخاطر کودکان ۶ سال و بوسیله بالا به ثبوت رسا است. ارج مصرفی دوا به سن و پیمانه تان بستگی دارد.

معمولا پزشک ها قبل و بعد از دیپلم ایواکافتور به طور منظم کبد و چشم را معاینه می کنند. این کار برای کنترل عوارض احتمالی ایواکافتور است که شامل اختلال در عملکرد کبد و آب مروارید می شود.

برای افرادی که این جهش ژنی را داشته و ۱۲ سال یا بیشتر سن دارند، پزشک ها داروی دیگری به صیت «اورکامبی» را دیپلم می کنند. اورکامبی ترکیبی از دو داروی ایواکافتور و لوماکافتور است. اختلاط این دو دارو می تواند به بهبود عملکرد جگر و کاهش گمان بدترشدن علائم کمک بکند. بااین حال ممکن است برخی پس از مدت کوتاهی از مصرف این دارو عوارضی مانند درد در قفسهٔ سینه و تنگی نفس را تجربه بکنند. نیز فدایی پس از استفاده این دوا دچار افزایش تنگ کردن خون می شوند. پزشک بخاطر مطالعه هرگونه عوارض جانبی بیمار را معاینه می یواش. فیزیوتراپی سینه

شُل کردن مخاط غلیظ موجود در شش ها باعث خالی کردن اسایش زیرفون آنها از طریق سرفه می شود. فیزیوتراپی سینه به شل کردن مخاط معاون می درنگ. این کار معمولا یک تا چهار بار درون روز انجام می شود. تکنیک مرسوم بخاطر این فقره ایجاد حالتی متشابه بوسیله فنجان در مشت ها و ضربه زدن به پشت و جلوی قفسهٔ سینه است. همچنین فدایی تکنیک های تنفس همچنین می توانند به نرم کردن مخاط شش کمک بکنند. پزشک درباره سیاق های مختلف به شما توضیح می دهد. وِست درمانی



برخی ابزارهای مکانیکی نیز می توانند به نرم شدن مخاط موجود در جگر ها کمک بکنند. این ابزار محتوی نوعی جلیقه با حالت لرزش (وست) یا یک لوله و ماسکی می شود که فرد درون درون آن دم می کشد. توانبخشی ریوی

شاید پزشک یک برنامهٔ درازمدت را بخاطر بهبود عملکرد شش و تکثیر سطح اشتی بیمار در رویت بگیرد. توانبخشی ریوی برنامه ای است که معمولا ناسالم درون آن نیاز به علیل شدن در بیمارستان ندارد. این برنامه شامل اقدامات مادون است: تمرینات فیزیکی برای گشایش بیماری ؛ تکنیک های تنفس که به شل شدن مخاط و بهبود نفس کشیدن کمک می کنند؛ مشاورهٔ تغذیه؛ مشاورهٔ روانی؛ افزایش معلومات تان راجع به سیستیک فیبروزیس. انجام های جراحی و سایر اقدامات برداشتن پولیپ بینی. معمولا پزشک بخاطر برج حمل پولیپ دماغ و دستیار به تنفس، ادا جراحی انجام می دهد. اکسیژن درمانی. درصورت کاهش سطح اکسیژن خون، معمولا پزشک موعظه می درنگ تا برای جلوگیری از اضافه تنگ کردن خون در شش ها (پرفشاری ریوی) اکسیژن خالص تنفس کنید. آندوسکوپی و شستشوی مجراها. ممکن است به دستیار یک آندوسکوپ مخاط از مسیرهای هوایی عقد خارج بشود. لولهٔ تغذیه. سیستیک فیبروزیس باعث اختلال تو گوارش می شود. بنابراین بدن نمی تواند مواد مغذی موردنیازش را به خوبی جذب بکند. امکان پذیر است پزشک بخواهد به نعوظ فوری از طریق لوله های تغذیه و داخل وقت خواب مواد مقوی موردنیازتان را بوسیله شما برساند. این لوله می تواند از طریق بینی باخبر شده و به جانب معده تان هدایت بشود یا ممکن است از طریق ارتکاب جراحی در تو شکم تان قرار بگیرد. جراحی روده. چنانچه انسداد روده صعود بکند، ممکن است مجبور به ایفا اجرا جراحی و برج حمل روده بشوید. همچنین پدیده ای به اشتهار درهم روی روده همچنین در مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس شایع است که نیاز به ادا جراحی دارد. پیوند ریه. درصورت بروز مشکلات اکید تنفسی، مشکلات کشندهٔ ریه یا ایستادگی عفونت های ریه به آنتی بیوتیک ها ممکن است بوسیله پیوند جگر نیاز داشته باشید. باتوجه به فعالیت باکتری ها، حدس گشادشدن مسیر آسمانی در برخی نقاط شش وجود دارد (برونشکتازی). در این موارد نیز باید با پیوند ریه، ریه های تان را مبادله بکنید.

پس از اتصال ریه، سیستیک فیبروزیس مجددا ریه را مادون تاثیر قرار نمی دهد. اما سایر عوارض آن مشابه عفونت سینوس، دیابت، مشکلات پانکراس و پوکی استخوان همچنان پابرجا خواهند ماند. درمان های شوهردار و تغییرات استیل عمر

شما می توانید به طرز های مختلف بیماری تان را کنترل کرده و مالیات آن را به حداقل برسانید. همیشه پیش از نخست درمان های شوهردار با پزشک مشورت بکنید. حواس تان به اخذ مواد مغذی و مایعات باشد سیستیک فیبروزیس می تواند باعث سوء تغذیه بشود. زیرا آنزیم های موردنیاز بخاطر گوارش به رودهٔ باریک نمی رسند. این امر از جذب مفید مواد غذایی جلوگیری می یواش. مبتلایان به سیستیک فیبروزیس نسبت به افراد سالم، به کالری بسیار بیشتری نیاز دارند.

داشتن یک رژیم غذایی تندرست برای حفظ کردن عملکرد کم قیمت ریه ضروری است. همچنین باید مقدار اضافی مایعات مصرف بکنید. مصرف مایعات به باطراوت کردن مخاط موجود تو ریه دستیار می نرم. به این مشیت باید با یک متخصص تغذیه مشورت بکنید تا بتوانید برنامهٔ غذایی مناسب تان را دریافت بکنید.

بیشتر مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس باید همراه با میان وعده ها و وعده های غذایی شان، کپسول آنزیم های پانکراس را مصرف بکنند. علاوه بر این ممکن است پزشک برای بیمار، موارد پایین تر را همچنین تجویز بکند: داروهای ضداسید؛ مکمل های تغذیه ای سرشار از کالری؛ ویتامین های محلول درچربی مخصوص؛ فیبر زیادی برای جلوگیری از انسداد روده؛ دریافت نمک اضافه، مخضوضا تو هوای گرم و قبل از ورزش کردن؛ دریافت آب کافی در زمان گرمای هوا. بدن تان را همیشه ایمن نگه دارید

معمولا مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس علاوه بر واکسن های رایج دوران کودکی، نیاز دارند که بوسیله نعوظ هفتگی واکسن آنفولانزا و برخی واکسن های دیگر را دریافت بکنند.

سیستیک فیبروزیس پهلو مایه ایمنی فایده نمی گذارد. اما داخل کودکان مشغول بوسیله سیستیک فیبروزیس پس از بیمارشدن کودک، احتمال بروز مالیات بیماری افزایش می یابد. بازی و تمرین کردن



ورزش منظم می تواند به شل شدن مخاط موجود در مسیرهای هوایی و استقامت قلب کمک بکند. در بسیاری از مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس شرکت کردن در مسابقات ورزشی، می تواند به افزایش تکیه گاه بوسیله لحظه آنها کمک بکند. هر فعالیتی که بتواند شما را به لول کردن وادار کند، مانند نحو رفتن و دوچرخه سواری کارگر است. ترک سیگار

در خانه یا ماشین سیگار نکشید. به دیگران اجازه ندهید در اطراف شما و کودک تان سیگار بکشند. دود دست دوم بخاطر همه زیان بخش است. اما برای مبتلایان به سیستیک فیبروزیس خسارت مضاعفی دارد. شست و شوی دست را تشویق بکنید

به طولانی اعضای خانواده تان بیاموزید که دست های شان را قبل از غذاخوردن، بعد از دستشویی رفتن، وقتی که از شیوه امر خواه مدرسه می آیند خواه پس از اینکه در اطراف بی نظیر بلای ناگهانی بوده اند، بشویند. شستن دست بهینه متد برای محافظت از شما در مقابل عفونت هاست دولت پزشک و روند درمان را قطعی بگیرید

اگر به سیستیک فیبروزیس مبتلا هستید، باید به طور منظم تحت کنترل پزشک یا متخصصین باشید. حتما بوسیله موقع به پزشک مراجعه بکنید. داروها و درمان های تان را مقابل اجازه پزشک دنبال بکنید. درصورت تجربهٔ هرگونه نشانه خواه علائم مانند یبوست شدید، مخاط بیشترازحد طبیعی، وجود خون در مخاط یا کاهش انرژی با پزشک تماس بگیرید. نحوه پناه از مبتلایان

اگر شما یا عزیزان تان به سیستیک فیبروزیس مبتلا هستید، احتمالاً عواطف شدیدتری مانند خشم و سست شدن را بیشتر امتحان می کنید. این مشکلات مخصوصاً در نوجوانان شایع نمدار است. صحبت کردن راحت درباره ٔ احساسات شما می تواند برای تان مفید باشد. همچنین صحبت کردن با سایر مبتلایان همچنین می تواند درون بهبود حال فکری تان موثر باشد.

والدین فرزندان مشغول بوسیله سیستیک فیبروزیس می توانند به گروه های حمایتی والدین این فرزندان بپیوندند. کودکان بزرگ خیس مشغول به سیستیک فیبروزیس نیز می توانند بوسیله گروه های حمایتی بپیوندند و با سایر مبتلایان صحبت بکنند.

اگر شما یا فرزندتان دستخوش رنجش خواه سست شدن شده اید، صحبت با روانشناس می تواند برای تان موثر باشد. شاید روانشناس برای بهبود رویه تان، داروها خواه درمان هایی را برای تان دیپلم بکند.

زمان بیشتری را با قوم و دوستان تان بگذرانید. حمایت آنها می تواند به شما در مدیریت استرس و کاهش ترس کمک بکند. درصورت نیاز می توانید از قوم یا دوستان بخواهید که به شما کمک بکنند.

زمانی را بوسیله تصرف اطلاعات دربارهٔ شاق خودتان یا فرزندتان خاص بدهید. اگر بچه تان مبتلا به سیستیک فیبروزیس است، او را بوسیله بیشتر دانستن دربارهٔ بیماری اش تشویق بکنید. با ارشد ترشدن کودکتان ممکن است شرایط کنترل بیماری او دگرگونی بکند. دربارهٔ این موضوع می توانید از پزشک نوزاد تان سوال بپرسید. آمادگی بخاطر طالع پزشک



اگر شما یا نوزاد تان علائم متداول سیستیک فیبروزیس را دارید، به پزشک مراجعه بکنید. پس از ارزیابی اولین مقدور است پزشک شما را به انفراد فنی در زمینهٔ سیستیک فیبروزیس ارجاع بدهد.

اطلاعات ذیل می تواند شما را برای نویت پزشک بهتر آماده بکند. چه کارهایی باید انجام بدهید؟

بهتر است پاسخ سوالات عرشه را از قبل آماده کنید: شما یا کودک تان چه علائمی را تجربه می کنید؟ علائم تان از چه زمانی شروع شده و چه چیزهایی باعث بهتر یا بدترشدن آنها می شوند؟ آیا فردی درون خانواده تان سابقهٔ سیستیک فیبروزیس دارد؟ آیا رشد و افزایش وزن کودک طبیعی و پایدار بوده است؟ از پزشک باید چه انتظاری داشته باشیم؟

پزشک پس از گرفتن اطلاعات دربارهٔ علائم تان و سابقهٔ پزشکی خانواده تان ممکن است آزمایش هایی را برای تشخیص وضعیت تان تجویز بکند.

 

مقاله صوتی

مدت ۲ زمانه و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها



صلح و صفا ارزشمندترین مایملک انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
شاید کاربرد ویتامین ها را در روز فراموش کنید، اما نوشیدن قهوه یومیه تان را فراموش نکنید. اگر در این قسمت قسمت کردن استراحت دارید، چرا این دو کار را همزمان اجرا ندهید؟ می توانید با تکثیر برخی مواد مغذی بوسیله قهوه تان، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را بوسیله آن بیفزایید. در ادامه، با ۶ روش بخاطر اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه آشنا بشوید. این رفتار می تواند باعث افزایش انرژی، تقویت عملکرد قلب و فواید دیگری شود. حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شویدچای ماسالا، طرز تمهید و خواص آنخواص رزماری؛ ۱۱ خاصیت این شوک خوش عطر بخاطر سلامتی و پوست ۱. اضافه دارچین برای اشتی دل

افزودن دارچین به قهوه باعث افزایش نفوذ آنتی اکسیدانی و بهبود مزه قهوه می شود. هزاران سال است که از دارچین بخاطر خواص درمانی اش استفاده می شود. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است و یکی از بالاترین فعالیت های آنتی اکسیدانی را در میان ادویه ها داراست.



براساس مطالعات اجرا اندوهناک روی موش ها، دارچین در محافظت از بیرونی و عدد مؤثر است. مطالعه ای سلولی پیاده شدن روی انسان ها نشان می دهد که دارچین می تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد و موجب تحکیم سیستم ایمنی می شود.

نحو استفاده: برای استفاده از دارچین، شقه قاشق چای خوری از آن را قبل از مصرف در قهوه تان بریزید و آن را هم بزنید یا یک ملاقه چای خوری پودر دارچین را اول در قهوه تان ریخته و بگذارید لمحه بکشد.

نکات: بهتر است از دارچین اصلی استفاده کنید. پیداکردن این طرز از دارچین قدری سخت تیز است و ارزش آن از گونهٔ دارچین چینی (کاسیا) بیشتر است. همچنین مصرف منظم دارچین اصلی نسبت بوسیله دارچین چینی سالم تیز است. دارچین چینی دارای یک ترکیب گیاهی به نام کومارین است که کاربرد مقادیر بالای آن می تواند مشکلاتی بوسیله همراه داشته باشد. ۲. افزودن زنجبیل برای باثبات درد عضلات



اضافه زنجبیل بوسیله قهوه می تواند عطر و طعم منحصربه فردی به قهوه بیفزایید. درعین حال می توانید از خواص وافر زنجبیل برای سلامتی نیز برخوردار شوید. صد هاست که از زنجبیل برای درمان حالت تهوع استفاده می شود. زنجبیل شامل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است. همچنین زنجبیل در کاهش درد عضلات، کاهش کلسترول و کمک به گوارش نیز مؤثر است.

متد استفاده: می توانید پودر زنجبیل را به نعوظ مستقیم و در انتها به قهوه تان بیفزایید (۱ قاشق چای خوری داخل هر فنجان).

نکات: می توانید زنجبیل ابتکاری را بسیار ریز رنده کنید و آن را تو وزن های یک قاشق چای خوری در فریزر بگذارید. سپس هر بسته از آن را برای قهوه تان بردارید. ۳. افزودن قارچ بخاطر افزایش سلامت



حین کردن قهوه همراه با قارچ می تواند فواید شگفت آوری برای سلامتی داشته باشد. قارچ نفوذ کردن ضدویروس، ضدالتهاب و تقویت وسیله پناه را دارد. قارچ سرشار از آنتی اکسیدان هاست و در مطالعات انجام پژمان روی موش ها، واکنش ضدسرطان و پیشگیری از بیماری های شش از خود نشان عدالت. همچنین قارچ می تواند به خیال جمعیت بیوتیک های قدرتمندش در استحکام گوارش همچنین مؤثر باشد.

مصرف قهوه همراه با قارچ می تواند جهت کاهش کافئین و برخی عوارض مصرف کافئین مثل مشکلات معده بشود.

نکات: همهٔ قارچ ها قرین هم نیستند. اگر بوسیله قفا انرژی بیشتر هستید، از قارچ سرچماقی و اگر بوسیله عقب کاهش استرس و رویا خوب و مرده هستید، از قارچ گانودرما استفاده کنید.

وضع استفاده: می توانید از بازار پودر قارچ را بخرید و براساس نحوهٔ کاربرد روی بسته، از آن استفاده کنید. ۴. تکثیر زردچوبه برای کمک به گوارش



زردچوبه خواص بسیاری برای سلامتی دارد. بسیاری از خواص زردچوبه از قلیل به اشتهار کورکومین نشئت می گیرد. کورکومین خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. زردچوبه بوسیله زهر زدایی کبد، گشایش گوارش و احتمالا افسردگی کمک می یواش.

طرز مصرف: می توانید زردچوبه، قهوه، شیرنارگیل و چربی نارگیل را با غصه ترکیب بکنید تا قهوه ی مفیدتر و خوشمزه تازگی داشته باشید.

نکات: برای افزایش خواص زردچوبه آن را با کمی فلفل سیاه خیساندن کنید. فلفل سیاه می تواند استعداد جذب مواد مفید موجود در زردچوبه را افزودن دهد. ۵. افزودن جینسینگ پرویی بخاطر تنظیم هورمون ها



شاید پودر جینسینگ پرویی که از ریشهٔ این خاربن به دست می آید را دیده باشید. از ریشهٔ جینسینگ پرویی بوسیله طور سنتی بخاطر افزایش باروری کاربرد می شده است. درون یک مطالعه علمی، استفاده موش ها از جنسیگ توانست سبب تنظیم هورمون ها شود. همچنین این علف هرزه به خیال خواص احتمالی اش داخل بهبود عملکرد ورزشی، تکثیر انرژی و میل جنسی نیز موردمطالعه استراحت پژمرده است.

جینسینگ پرویی زیاد مغذی است. این گیاه دربرگیرنده ۲۰ اسید آمینه (دربرگیرنده هر ۸ اسید آمینهٔ ضروری)، روغن های کار کننده و پروتئین و ویتامین C است.

اسلوب مصرف: برای برخورداری کم ارزش از خواص جینسینگ پرویی مصرف روزانه ۱ تا ۳ قاشق چای خوری از آن توصیه می شود.

نکات: برای اضافه مدت نگهداری پودر جینسینگ پرویی، می توانید آن را تو یخچال نگهداری کنید. ۶. تکثیر کاکائو برای جلوگیری از ملالت



بسیاری از افراد مشتاق کاکائو و شکلات هستند. زمانی که از پودر کاکائوی مبتدی استفاده کنید، از خواص بیشتری همچنین برخوردار می شوید. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان های زورمند و آهن بوده و برای اشتی بیرونی کاری است.

فایده ضدالتهاب کاکائو باعث کاهش ضیق خون، افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) می شود. کاکائو مزه خوبی دارد. همچنین خواص رادیکال دیگر کاکائو می توان بوسیله بهبود عملکرد شناختی، بهبود ساختن وخو و خاصیت ضدافسردگی اشاره کرد.

راه مصرف: ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائوی خام را در قهوه تان بریزید تا مدل فیبر، آنتی اکسیدان ها و منیزیم موجود داخل آن را به طور چشمگیری افزایش دهید.

نکات: بهتر است از کاکائوی ارگانیک استفاده کنید. همچنین بهتر است دربارهٔ تفاوت های بین پودر کاکائو و کاکائوی خام مطالعه کنید.

بسیاری از افراد می خواهند مصرف قهوه پایگاه را کاهش دهند. بنابراین بهتر است از هر فنجان قهوه تان نهایت نصیب را ببرید. اضافه مواد بالا انگیزه افزایش فواید قهوه شده و احتمالا مشکلی برای ما ایجاد نمی بطی ء. بااین حال بخاطر دانستن تمام تأثیرات افزودن این مواد به قهوه به مطالعات بیشتری حاجت است. در امتداد بخوانید: ۱۲ غذای سالم سرشار از آنتی اکسیدان را بشناسید
بدن انسان تا رفعت مشخصی، شبیه سطح دریا، عملکرد مناسبی دارد و تو این سطح، اکسیژن کافی بخاطر عدد و جگر موجود است. بااین حال، کوهنوردان برای صعود به قله ای قرین اورست، بلندترین قله ی دنیا با اوج ۸۸۴۸ متر اعلی از سطح دریا، باید شجاعت محضر تو منطقه ی معروف بوسیله منطقه ی مرگ را داشته باشند. منطقه ی مرگ به ارتفاع بیشتر از هشت هزار متر گفته می شود که اکسیژن کمی درون آن بود دارد. در این نقطه، مرگ بدن آغاز می شود و سلول ها دقیقه به دقیقه می میرند.

تو هفته ی گذشته،  تکثیر جمعیت و تجمع قله ی اورست به مرگ حداقل ۱۱ نفر منجر شد. مغز و ریه ی کوهنوردان در منطقه ی اجل به کمبود اکسیژن دچار است. در این طور شرایطی، کار بزرگ حمله ی قلبی و سکته افزایش می یابد و غلبه تصمیم گیری مختل می شود. درمقابل، احتمال نبود اکسیژن در قعر قله ی اورست وجود دارد.

۲۱ درصد از هوای سطح دریا را اکسیژن تشکیل می دهد؛ اما بدن انسان در بالا بیشتر از ۳.۵ کیلومتر، جایی که سطح اکسیژن ۴۰ درصد کم است، با پیامدهای موکد روبه رو خواهد شد. جرمی ویندسور، پزشکی است که در سال ۲۰۰۷ یکی از اعضای هیئت اعزامی کاودل ایکستریم بوسیله اورست وجود. او می گوید:براساس نمونه های خون کوهنوردان، میزان اکسیژن موجود در منطقه ی مرگ فقط یک چهارم اکسیژن موردنیاز در سطح سیل گرفتن است. این نمونه ها با مقیاس ی بیماران در حال مرگ مقایسه شدنی بودند.



ترافیک مرگ کود در منطقه ی مرگ قله ی اورست

هشت کیلومتر والاتر از سطح یبوست اکسیژن اندکی در هوا بود دارد. به گفته ی دیوید بریشرز فیلم ساز، تا اینکه با بود مخزن اکسیژن، تنفس چنین ارتفاعی مثل دویدن روی تردمیل و ثانیه کشیدن با نی است.کوهنوردان باید خویشتن را به وضعیت نبود اکسیژن روال دهند؛ اما با این کار درمعرض مخاطره سکته یا حمله ی قلبی استراحت می گیرند.مقاله های مرتبط:پیداشدن اجساد کوهنوردان دراثر ذوب یخچال های اورستقطب سومین گیتی تو حال ذوب شدن است

نبود اکسیژن خطرهای بنیادی ای برای اشتی انسان دارد. با کاهش سطح اکسیژن خون تا حد مشخصی، تعداد جست بیرونی بوسیله ۱۴۰ تپش در دقیقه می رسد و خطر حمله ی قلبی اضافه پیدا می درنگ. کوهنوردان هیمالیا باید قبل از رسیدن به قله بدن خود را بوسیله شرایط هبوط اکسیژن عادت دهند.

هیئت های اعزامی از کمپ ابتدایی، پس از حداقل سه طالع سفر بوسیله قله می رسند (کمپ ابتدایی در ارتفاع پنج کیلومتری قرار دارد که از کامل کوه های اروپا بلندتر است). در طول چند هفته، مدل تولید هموگلوبین در بدن افزایش پیدا می یواش تا بتواند تغییرات اوج را جبران درنگ. هموگلوبین پروتئینی در سلول های قزل خون است که به حمل اکسیژن از کبد ها به سایر نقاط بدن معاون می یواش.

ارج زیاد هموگلوبین ممکن است به افزودن غلظت خون منجر شود و درنتیجه، انتقال و پمپاژ خون از قلب به سایر نقاط بدن بغرنج می شود. این فرایند درنهایت شاید سکته یا لبریز شدن روند خون در ریه ها را باعث شود. با آزمایش میسر ی استتوسکوپ (گوشی پزشکی) می توان انبوهی مایعات داخل شش ها را حس کرد. به این عارضه آماس خواه جریان هوا ریوی در ارتفاعات فراز (HAPE) گفته می شود.

نشانه های هبوط اکسیژن عبارت اند از: خستگی، حس خفگی لمحه ای هنگام شب، ضعف و سرفه های پی درپی که به بیرون آمدن مایعی آبکی و سفید و کف دار از دندان منجر می شود. گاهی اوقات سرفه بوسیله قدری شدید است که کنگره ها از یکدیگر استثنا می شوند یا روی آن ها ترک ساختن می شود. کوهنوردان مبتلا به ورم ریوی حتی هنگام استراحت هم بوسیله مشکل تنفسی مشغول هستند.



کوهنوردان با صعود کندرو و یک روزه به منطقه ی مرگ جان تندرست به درون می برند؛ اما درون حال حاضر به دلیل شلوغی، روزگار ها عاشق می متشابه و همین مقصود کشنده است. یکی از ارشد ترین خطرها در بلندی هشت کیلومتری، هیپوکسیا (کاهش اکسیژن تو بافت های عدد) است. به اعتقاد پیتر هاکت، ممیز و پزشک، نمی توان بدن را به هوای منطقه ی مرگ عادت داد.

اگر اکسیژن کافی به مغز نرسد، عدد درون ارتفاعات اوج (HACE) نفخ می نرم. HACE هم مثل HAPE (ورم ریوی) است، با این تفاوت که بخاطر عدد رخ می دهد. جریان هوا مغز مقدور است بوسیله حالت تهوع، استفراغ و کاهش غلبه محاجه و تفکر منجر شود. براثر این ضایعه، کوهنوردان موضع مکانی خود را فراموش می کنند؛ به همین دلیل به عقیده ی کارشناسان، دچار نوعی جنون می شوند و مطلع به یاوه گویی می کنند.

داخل چنین شرایطی، غلبه تصمیم گیری کوهنوردان درهم می شود و مشت به کارهای عجیبی مشابه درآوردن لباس ها یا مصاحبت با دوستان وهمی می زنند. کار بزرگ های دیگر موجود در این وضعیت عبارت اند از: از بین عدول کردن اشتها و برف کوری (شرایط دردناک چشم که براثر بازتاب اکید نور به وجود می آید) و استفراغ. کوهنوردان معمولا نگران کاستی تنفس خواه اختلال درون غرض گیری درون ارتفاعات نیستند. هاکت می گوید:در این ارتفاع، نابودی و ویرانی انسان شروع و خوابیدن بغرنج می شود. همچنین، از بین رفتن عضله ها و کاهش وزن آغاز می شود.

تهوع و استفراغ شاگرد از بیماری های ارتفاع (HAPE و HACE) به کاهش اشتها منجر می شود. طنین بی انتهای پرتو از برف و یخ شاید به برف کوری (از بین رفتن موقتی بینایی خواه پاره شدن عصب های خونین تو چشم) منجر شود.

فدایی کوهنوردان زخمی می شوند یا به دلیل آثار غیرمستقیم و مشکلات سلامتی جان خویشتن را از دست می دهند. ضعف فیزیکی و اختلال بینایی می تواند به افت اتفاقی کوهنوردان منجر شود. تصمیم گیری نادرست ناشی از خستگی خواه کمبود اکسیژن پیامدهایی متشابه فراموشی اخذ چفت ایمنی یا انحراف از مسیر یا آماده نکردن تجهیزات حیاتی مانند مخزن های مکمل اکسیژن را بوسیله دنبال دارد.پف مغز و ورم ریه و دچارشدن به جنون از پیامدهای کمبود اکسیژن در ارتفاعات هستند

دیوید کارتر، یکی از اعضای هیئت اعزامی NOVA در سال ۱۹۹۸، صعود از منطقه ی اجل را به جهنمی زنده تشبیه می کند. کوهنوردان معمولا سعی می کنند در یک روز به قله برسند و زمان کمی درون منطقه ی اجل بگذرانند و سپس وارد ارتفاعات پناه شوند؛ اما جنون تمام کردن مسیر داخل آخرین هفته های صعودی و درون یکی از دشوارترین مسیرها افزایش پیدا می کند.

لاکپا شرپا زنی است که ۹ مرتبه به اورست پیشرفت کرده؛ یعنی بیش از هر زنی روی اکراه ی زمین. به گفته ی وی، روز ترفیع بوسیله قله ابکی ترین بخش سفر است. برای صعود توفیق آمیز بوسیله قله، همه چیز باید خوب پیش جوی. تقریبا ساعت ۱۰ شب، صعودکنندگان کمپ شماره ی چهار را در ارتفاع هشت کیلومتری ترک می کنند؛ کمپی که درست داخل سرحد منطقه ی مرگ قرار دارد. اولین تلاش های پیشرفت در تاریکی کامل و با وجود تلالو کم بازیگر ها و کلاه های نورافکن رخ می دهد. هفت زمانه بعد، صعودکنندگان به قله می رسند و پس از استراحت کوتاهی مملو از شادی و عکس، هیئت اعزامی بازمی گردد و بازگشت آن ۱۲ ساعت کشش می کشد (بوسیله صورت ایده آل).

باوجوداین به نقل از همدستی های اعزامی، اخیرا قله ی اورست لبریز از کوهنوردانی شده که سعی می کنند داخل مناسب ترین بازه های آب وهوایی به قله برسند. به دلیل شلوغی متجاوز ازحد، برخی کوهنوردان گاهی چهار ساعت در منطقه ی مرگ عاشق می مانند و این مسئله به خستگی و حتی اجل آن ها منجر می شود. به گزارش تاماندو پست، ۲۲مه ۲۵۰ کوهنورد عازم قله شدند و به برهان جمعیت زیاد، بسیاری از کوهنوردان باید مدت های زیادی در صف های تمام منتظر می ماندند. گذراندن زمان بسیار و بدون برنامه ریزی در منطقه ی مرگ تنها در هفته ی گذشته بوسیله مقدار جهان ۱۱ نفر از کوهنوردان تمام شد.بیشتر بخوانید:چگونه می نبوغ مدت زیادی بدون اکسیژن زنده ماند؟پیداشدن اجساد کوهنوردان دراثر ذوب یخچال های اورستاقیانوس هایی که دیگر لمحه نمی کشندکشف خنک گرم تو مرتفع ترین یخچال غریزی جهاندانشمندان ام آی تی راهی جدید برای تغییر کربن دی زنگ به سوخت یافتند
ایرنا نوشت: غلامحسین اسماعیلی درباره بازداشت محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران پیش روی داشت: مقابل گزارش بازپرس بایگانی نجفی خود را معرفی کردن کرده و به قتل همسرش تقریر کرده است.

وی با بیان اینکه نجفی انگیزه جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و درباره اینکه آیا او مجوز محافظت و حمل تفنگ را داشته است یا نه، گفت: نجفی زمان حال در برده است و تحقیقات روی این بایگانی باید کامل شود تا ببینیم چه کرده است.

مهتر کچل دادگستری استان تهران در پاسخ به این استفسار که شهردار سابق اعلام کرده بود همسرش را مانوس دارد و محسوس اخبار می کرد پس چگونه ممکن است او را به قتل رسانده باشد، گفت: شما می بینید که آن دست افزار آن روزش است و این اندوه عمل این روزش.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز از بیان نجفی شهردار سابق تهران معارفه داد و گفت که وی حالا درگیر است.

پهلو بنیان این گزارش، دنبال امروز خانمی در منزل خود داخل سعادت آباد با ضغطه دو گلوله به ترور رسید که با تحقیقات عمل شده روبرو شد وی میترا استاد (نجفی) همسر دوم نجفی شهردار سابق تهران است.
AAAامسالGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOON بی آرامی مراسمی تحت نشانی همایش بهترین پیشرانه ی جهان (International Engine of the Year) توسط مجله ی بین المللی فناوری پیشرانه (Engine Technology International magazine) و اساس UKi مدیا برگزار شد. هدف از این مراسم، گزینش بهینه پیشرانه ها ی دنیا در کلاس های متنوع و شناساندن برترین نمونه درون مجموع امتیازات است. نتایج، براساس رای ۶۹ مجله نگار و نویسنده ی مقالات خودرو از ۳۲ کشور گیتی حاصل می شود. برگزارکنندگان همایش، طی ۲۱ سال گذشته بدون کاربرد از حامیان مالی یا کسب سود ازطریق جذب تبلیغات، همایش انتخاب بهترین پیشرانه های گیتی را به ثمر رسانده اند.



برای سال ۲۰۱۹، برضد دوره های قبل، پیشرانه ها براساس غلبه با اختلاف ۱۰۰ اسب بخار، در ۷ کلاس گروه بندی شدند. علاوه کنار این ها، ۴ گروه شامل بهترین پیشرانه ی جدید، هیبرید، برقی و تقویت شده (Performance) هم، نمدار های خویشتن را معرفی کردند. درنهایت، مزد ی اصلی مراسم بوسیله برترین پیشرانه ی جهان اهدا شد. امسال برای اولین بار، قدرت پیشرانه به جای ظرفیت موتور، ملاک گروه بندی قرار گرفت؛ چراکه بسیاری از کارشناسان معتقدند امروزه عملکرد فنی پیشرانه برای مردم اهمیت بیشتری نسبت بوسیله ظرفیت سواری دارد.

تو دنباله ی مطلب، مروری اجمالی کنار ۱۱ پیشرانه ی برتر جهان از گروه های مختلف داشته ایم. همچنین خودروهایی که مهیا به برترین پیشرانه ی دنیا در کلاس خود تولید می شوند، به اختصار معرفی کردن شده اند.کمتر از ۱۵۰ اسب بخار؛ فورد ۹۹۹ سی سی



داخل  ۷ سال گذشته، بارها پیشرانه کم حجم ساخت فورد در کلاس کوچک نمدار از یک لیتر، اجر ی اول را کسب کرده بود؛ امسال فورد با نمونه ی ۳ ستون ۹۹۹ سی سی، رای سخت گیر داوران را بوسیله مشت آورد. دیگر مدعیان تو کلاس کمتر از ۱۵۰ اسب بخار، موتورهای ۱.۵ لیتری فولکس واگن و بی ام و، یک لیتری فولکس واگن، ۱.۸ لیتری تویوتا لکسوس و ۱.۲ لیتری پژو بودند.



پیشرانه ی یک لیتری و توربوشارژ فورد، روی محصولات متنوعی شامل فیستا، فوکوس، C مکس، موندئو و اکواسپرت نصب می شود. به لطف فناوری اکوبوست، قدرت این پیشرانه به ۱۲۵ اسب تبخیر با گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر می رسد. به عنوان مثال، فورد فوکوس هاچبک با پیشرانه ی ۹۹۹ سی سی فورد، قید ۱۰.۵ دم به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و میانگین مصرف بنزین ۴.۸ لیتر فراهم می نرم.۱۵۰ تا ۲۵۰ اسب بخار؛ آئودی ۲ لیتر



بوسیله سختی می توان برنده ی کلاس ۱۵۰ تا ۲۵۰ اسب بخار را به نام آئودی ثبت کرد، چراکه فولکس واگن غم در بهینه سازی این پیشرانه، نقش داشته است. دیگر نکته ی جالب درباره ی پیشرانه ی ۲ لیتری و توربوشارژ آئودی (فولکس واگن)، تیراژ تولید متجاوز رفعت و نصب روی ۲۶ خودروی متنوع از محصولات گروه فولکس واگن است. رقبای این پیشرانه، نمونه ۲ لیتری بی ام و، ۱.۵ لیتری فورد و معیار های کامل برقی پیدایش بی ام و (i3) و کیا هیوندای بودند.



مدل های مختلفی از آئودی، سئات و فولکس واگن، مجهز به پیشرانه ی ۲ لیتری TFSهستند. فولکس واگن گلف و آئودی TT، نامدار ترین خودروها از این دست، محسوب می شوند. با حجم دقیق ۱۹۸۴ سی سی، غلبه ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر داخل اختیار راننده ی آئودی TT خواهد بود تا قید ۷ وقت بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و میانگین استفاده سوخت ۶.۳ لیتر درون ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.۲۵۰ تا ۳۵۰ اسب بخار، پورشه ۲.۵ لیتر



پورشه یکی از بنیادی ترین تولیدکنندگان پیشرانه های توربوشارژ تو تاریخ خودروسازی گیتی است. پیشگاه این برند در فستیوال برترین پیشرانه های جهان دور از حافظه نبود؛ ولی کسب مقام اول داخل کلاس زیاد پرمخاطب ۲۵۰ تا ۳۵۰ اسب دود با رقبای ناموس از بکلی جهان، افتخاری دیگر برای پورشه است. امسال هم، رقیب بسیار قدرتمندی از بی ام و با ظرفیت ۳ لیتر حضور داشت که تقریبا روی تمامی محصولات این شرکت، نصب می شود. دیگر پیشرانه ی منتخب داخل کلاس ۲۵۰ تا ۳۵۰ اسب بخار، موتور برقی تسلا است که دامن کاپوت استاندارد ۳، X و S S حیات. دارد پیشرانه های ۲ لیتری و توربوشارژ تاسیس آئودی، هوندا، رنو، نیسان و اینفینی هم، هم چشمی سال ۲۰۱۹ را با رای هیئت داوران، به پورشه واگذار.



کردند پیشرانه ی.۲ ۵ لیتری و توربوشارژ پورشه با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر، روی معیار های باکستر و (کیمن) ۷۱۸ نصب می. شود S کیمن S با این قوای.محرک، ۴ ۵ لمحه پس از مبدا حرکت بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتربرساعت. خواهد داشت با این آمار فنی، میانگین مصرف S سوخت کیمن S مدل ۲۰۱۹، تنها ۸ لیتر در.۱۰۰ کیلومتر است ۳۵۰ تا ۴۵۰ اسب بخار؛



جگوار تمام برقی هرچند که موتور ۲۶۰ اسب دود تسلا در دسته خود با اختلاف رای قابل توجه، رقابت را به پورشه واگذار کرد و حتی نزدیک به آئودی و بی ام و، دیدن داوران را فراخوانی نکرد؛ گروه جگوار لندرور توانست از کیفیت فنی خودروهای طولانی. الکتریکی دفاع کند این بار، پیشرانه ی مشهور پورشه ۹۱۱ با ختلاف تنها یک امتیاز، رقابت را به موتور برقی (جگوار-آی) پیس i. Pace واگذار کرد شاید بنیانی ترین مغلوب تو کلاس ۳۵۰ تا ۴۵۰ اسب بخار، پیشرانه ی ۶ سیلندر و ۳ لیتری بی ام و وجود که درون معیار های M3 و. M4 وجود دارد رقیب سرمد بی ام و از مرسدس بنز اندوه با حجم و قدرت مشابه،.درکنار موتور ۲ ۵ لیتری آئودی و پیشرانه ی پلاگین هیبرید بی ام و i8، رقابت را به کراس اور.



جگوار واگذار کردند جگوار آی پیس، فقط با یک نوع پیشرانه ی تمام برقی. نمایش می شود داخل جلو و عقب خودرو، ۲ موتور برقی وجود دارد که مجموع قدرت ۳۹۵ اسب دود و نهایت گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر. تولید می بطی ء با این تجهیزات، جگوار آی.پیس قید ۴ ۵ لمحه بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و پس از شارژ کامل، مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر.را می پیماید ۴۵۰ تا ۵۵۰ اسب بخار؛ AMG مرسدس



بنز ۴ لیتر ناکامی بی ام و در کسب مقام بهترین پیشرانه ی سال ۲۰۱۹، با موفقیت مرسدس AMG در کلاس ۴۵۰ تا ۵۵۰ اسب. تبخیر تکمیل شد دیگر رقبا در این گروه، پیشرانه های ۳ لیتری در مقیاس های M3 و M4،.نمونه های ۳ ۸ لیتر و ۴ لیتری پورشه ۹۱۱،.نسخه ی ۳ ۸ لیتری ۸ سیلندر مکلارن ۵۷۰S و همچنین.پیشرانه ی ۲ ۹ لیتری نصب شده روی آلفارومئو جیولیا.



و استلویو بودند تقریبا تمامی محصولات AMG با پیشرانه ی ۴ لیتری توئین توربو. تولید می شوند علاوه پهلو استاندارد های مختلف مرسدس بنز، استون مارتین ونتیج و DB۱۱ هم، از این پیشرانه ی ۸ ستون. مصرف می کنند مرسدس بنز AMG E63 با این طور پیشرانه ای، قدرت ۵۷۱ اسب تبخیر و ۷۵۰ نیوتن متر نیوتن متر تولید می کند.تا قید ۳ ۵ لمحه بوسیله سرعت. ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد میانگین.استعمال بنزین ۸ ۸ لیتر تو ۱۰۰ کیلومتر برای اتومبیل ۸ سیلندر با غلبه نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار، یکی از عوامل موفقیت مرسدس بنز و کسب عنوان بهینه پیشرانه تو گروه.خود بوده است ۵۵۰ تا ۶۵۰ اسب.بخار؛ فراری



۳ ۹ لیتر بخاطر چهارمین سال متوالی،.پیشرانه ی ۳ ۹ لیتری فراری موفق به افتخارآفرینی در همایش بهترین پیشرانه ی. دنیا می شود خلال ۳ دوره ی قبل در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ هم،.پیشرانه ی ۳ ۹ لیتری فراری با نشانی برترین نمونه در کلاس ۳ تا ۴ لیتر. گزینش شده وجود امسال، پیشرانه ی مشهور بی ام و M5 و مرسدس AMG E63 S، درکنار مکلارن نسخه ی ۱۰ سیلندر آئودی R۸ ، لامبورگینی هوراکان.و مقیاس ۳ ۸ لیتری ساخت مکلارن، رقابت را با اختلاف قابل توجه به.



فراری واگذار کردند امسال، فراری پورتوفینو و GTC4 لوسو T با.پیشرانه ی ۳ ۹ لیتری برنده ی جایزه،. عرضه می شوند غلبه نهایی پیشرانه به ۶۰۰ اسب تبخیر و بیشترین گشتاور، به ۷۶۰ نیوتن. متر می رسد با این آمار فنی، فراری پورتوفینو می تواند سرعت گیری صفر تا.۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳ ۵ حین و صفر تا.۲۰۰ کیلومتربرساعت ۱۰ ۸. ثانیه داشته باشد نهایت سرعت هم، حدود ۳۲۰ کیلومتربرساعت عنوان شده؛ درحالی که میانگین.استعمال سوخت، ۱۰.۷ لیتر است بیش از ۶۵۰ اسب.بخار؛ فراری



۳ ۹ لیتر نسخه ی دیگری از پیشرانه ی نصب شده بر فراری پورتوفینو و GTC4 لوسو T به لطف تقویت توربوشارژرها، غلبه بیشتری. تولید می کند این نمونه، روی مدل های 488GTB و488 پیستا. گمارش شده است در کلاس پرعضله تیز از ۶۵۰ اسب بخار، دیگر پیشرانه ی فراری.با ظرفیت ۶ ۵ لیتر که روی ۸۱۲ سوپرفست دیده می شود،. رقیب حقیقی حیات رتبه های سوم تا پنجم این دسته به تریبت در اختیار پورشه ۹۱۱ توربو، لامبورگینی اونتادور و مکلارن.۷۲۰S قرار گرفت بهترین پیشرانه ی هیبرید؛ بی



ام و i8 با گذشت ۵ سال از معرفی بی ام و i8، پیشرانه ی پلاگین هیبرید این خودرو، همچنان موفق بوسیله ستاندن جایزه ی بهینه پیشرانه ی سال داخل کلاس. خویشتن می شود طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در دسته.پیشرانه های ۱.۴ تا ۱ ۸ لیتری، بی ام و i8 توانست مرجح از رقبا معین شود و بیشتری رای را. از داوران بگیرد این پیشرانه داخل سال ۲۰۱۵ و نخستین پیشگاه خود در فستیوال برترین ها، ۲ کارمزد ی بهترین مدل تازه وارد و بهترین پیشرانه در مجموع را به نام خود. ثبت کرده بود امسال، موتورهای پلاگین هیبرید پورشه-پانامرا، تویوتا C HR و ولوو، مغلوب بی.



ام و شدند حاصل انبازی پیشرانه ی.۳ سیلندر ۱ ۵ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژ و اینترکولر با اتومبیل برقی ۲۲۸ اسب بخار، مجموع قدرت ۳۷۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر. مهیا می کند معیار ۲۰۱۹ بی ام و i8 تو زمان ۴ حین به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و نهایت سرعت.

 ۲۵۰ کیلومتربرساعت دارد معیار ۸ سیلندر فراری؛ برترین پیشرانه ی جهان



داخل سال ۲۰۱۹ در ۳ حوالی ی قبل هم،.پیشرانه ی ۳ ۹ لیتری فراری که روی نسخه های مختلف از مدل 488 گمارش شده بود؛ پر حرارت ی جایزه ی نیکوترین پیشرانه. ی سال شد رادیکال ترین رقبای فراری با نفاق رای زیبنده توجه، به نظم موتور برقی جگوار آی پیس، پیشرانه ی ۵۷۱ اسب تبخیر مرسدس AMG و.نمونه ی ۲ ۵ لیتری ۳۵۰ اسب.

تبخیر پورشه بودند امسال، برضد ادوار گذشته، هیچ پیشرانه ای از برندهای ژاپنی مظفر به تصرف عطیه نشد و البته متشابه سنوات قبل، جایزه ای به پیشرانه های قدرتمند و پرمصرف. امریکایی تعلق نگرفت جایزه ی بهترین پیشرانه ی تازه باخبر هم، نصیب قوای محرک برقی نصب شده روی کراس اور جگوار.

آی پیس:شد بیشتر بخوانید خودروی مفهومی بی ام و گارمیش کلاسیک بازتولید شدجعبه کنگره ZF، نیکوترین محصول تو بازار جهانی است؟پیشرانه دیزل خواه برقی؛ کدام آلودگی کمتری دارند؟اسکوتر برقی بی ام و رونمایی شددیتر زتچه، مدیرعامل
مستقر در همان نفس ای که بدوی جرعه از نوشیدنی الکلی استعمال می شود، تأثیرش پهلو بدن شروع می شود. کاربرد گاه به گاه و ناچیز این نوشیدنی ها در کنار بعضی وعده های غذایی درون بسیاری از نقاط دنیا حصه سنن مردم است و برای سلامتی بی آرامی چندان مضر نیست. ولی همانند هر سر دیگری، کسانی هستند که در آن زیاده روی می کنند و این مسئله، در بلند مدت می تواند خطراتی قطعی به ظهر داشته باشد. در این مقاله خطرات و عوارض مصرف الکل را بررسی کرده ایم. این مالیات به تفکیک جثه ها و دستگاه های مختلف بدن توضیح داده خواهد شد تا درک بهتر و قلیل تری از این نکته برملا کنید که کاربرد بیش از کمیت الکل چطور می تواند جزء های مختلف بدن را زیر تأثیر فراغت بدهد.

حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شویدمضرات سیگار؛ ۶ تاثیر سلبی سیگار بر اعضای بدنمضرات آبمیوه؛ ۵ برهان که نباید آبمیوه را جایگزین میوه کنید آشنایی با مالیات مصرف الکل برای سلامتی ۱. غدد درون ریز و گوارشی

فعالیت غیرعادی و متجاوز از حد آنزیم های گوارشی تولیدشده داخل لوزالمعده یکی از مالیات مصرف الکل است. شلوغی این آنزیم ها می تواند قلق لوزالمعده یا پانکراتیت را در اثر داشته باشد. پانکراتیت از اختلالات بلندمدت است و می تواند تا مدت ها سبب ناراحتی بشود. به علاوه، می تواند بن ساز بروز اختلالات جدی دیگر هم بشود. ۲. تأثیر نوشیدن الکل پیاده شدن بی تابی جگر



کبد ترکیبات مضر برای بدن را تجزیه و دفع می کند. الکل یکی از این ترکیبات است. یکی دیگر از عوارض استعمال الکل درون بلندمدت ناجور شدن این فرایند است. مصرف متجاوز از معادل الکل می تواند خطر ملتهب شدن کبد، و بروز نارسایی های کبدی را تکثیر بدهد. التهاب کبد، باعث پهلو جای ماندن پی زخم التیام نیافته ای بر روی آن می شود. از این اختلال با واژه سیروز کبدی یاد می شود. سرمد ماندن اثر صدمه بر روی کبد به نرم کردن زمان آن را از بین می برد. هرچه آسیب واردشده به کبد بیشتر و بیشتر بشود، دفع کردن ترکیبات مضر و سمی از بدن دشوارتر خواهد شد. این مسئله می تواند زمینه ساز ابراز اختلالات دیگر بشود.

نارسایی جگر باعث تجمع ترکیبات سمی و ضایعات در بدن می شود و بوسیله همین خاطر، تهدیدی متجاوز جدی برای سلامتی است و حتی می تواند منجر به مرگ بشود. نارسایی کبد ناشی از کاربرد الکل در زنان شایع تر است. جذب الکل تو بدن زنان، در مقایسه با مردان بیشتر است. به علاوه، فرایند تجزیه و تهی سازی الکل از بدن نسوان زمان گرامی است. بوسیله همین اندیشه کبد زنان زننده زیرفون دچار آسیب دیدگی و التهاب می شود. ۳. مالیات مصرف الکل در نامتعادل کردن سطح قند خون



غدهٔ لوزالمعده به تنظیم استفادهٔ انسولین بدن و معیار گلوکز موجود کمک می کند. مختل شدن کارکرد معمول لوزالمعده و شش از جمله عوارض کاربرد الکل است. این اختلال خطر افت قند خون را بیشتر می بطی ء. سقوط قند خون داخل بدن با زبان هیپوگلیسمی شناخته می شود. مختل شدن راندمان متعارف لوزالمعده نیز می تواند باعث تولید نشدن انسولین کافی بشود. در این قیافه قند موجود تو بدن به طور مؤثر بوسیله کار اندوهناک نخواهد شد. این مسئله هم می تواند منجر به بروز هیپوگلیسمی بشود؛ خواه از آن سو، جهت افزایش بیش از حد قند خون بشود.

زمانی که بدن اقتدار متعادل کردن و کنترل میزان سطح قند خون را از دست بدهد، امکان ابراز اختلالات متنوع و عوارض جانبی شاگرد از دیابت بیشتر می شود. با این تفاسیر، عوارض مصرف الکل برای کسانی که از هیپوگلیسمی یا دیابت رنج می برند، به مراتب قطعی تر خواهد بود. این افراد باید از استعمال بیش از اندازهٔ الکل خودداری کنند. ۴. عوارض مصرف الکل داخل دستگاه عصبی مرکزی



یکی از ساده ترین راه ها برای اثر بردن به عوارض کاربرد الکل و تأثیر آن بر بدن، شناخت بهتر اثری است که کنار دستگاه خشمناک مرکزی می گذارد. گفتار نامفهوم (بیان نامتعادل و آرام یا سریع العمل جملات و کلمات، با لکنت صحبت کردن و …) یکی از اولین تیر های مصرف بیش از اندازه الکل است. کاربرد الکل می تواند ارتباط متعارف میان مغز و بدن را ناجور درنگ. درون این صورت حفظ هماهنگی در بدن دشوارتر می شود و به عقب آن، حفظ تعادل بی آرامی سخت می شود. به همین خاطر است که رانندگی بعد از مصرف الکل ممنوع است.

هرچه عوارض مصرف الکل درون مایه عصبی مرکزی بیشتر می شود (به واسطهٔ کاربرد متجاوز از معادل الکل در بلندمدت)، مقصد های بیشتری بروز صریح می کنند: یکی از آن ها بی حسی یا مورمور شدن دست ها و پاها است.

داخل کنار این مسائل، حافظهٔ بلندمدت هم تحت تأثیر استفاده زیاد از اندازه الکل قرار می گیرد. بوسیله بیان بهتر انتقال مفروضات به حافظهٔ بلندمدت دشوارتر می شود. از دست دادن اقتدار در تمرکز و ناتوانی داخل گرفتن غرض های حساب دان یکی دیگر از عوارض استعمال الکل در جهیز تندخو مرکزی است. در بلندمدت، لوب پیشانی خواه قدامی ممکن است تحت تأثیر مصرف الکل آسیب ببیند. کارکرد مسائلی بمنظور کنترل هیجانات و احساسات، حافظهٔ کوتاه مدت، قضاوت و … مرتبط با این سرنوشت از مغز است.

سوءمصرف الکل می تواند شالوده ساز بروز آسیب های دائمی مغز بشود. بوسیله تعاقب این آسیب های دائمی خطر ابتلا بوسیله اختلالات جدی رطوبت در برابر سندرم ورنیکه-کورساکوف بیشتر می شود؛ این سندرم در بر مشکلات دیگری که به حیات می آورد، حافظه را پایین تر تأثیر راحتی می دهد. ۵. وابستگی بوسیله الکل



بعضی از کسانی که متجاوز الکل استعمال می کنند، امکان پذیر است به مرور زمان بی آرامی از محاسبه جسمانی و هم از لحاظ روحی روانی به آن وابستگی پیدا کنند. این وفاق یکی دیگر از عوارض مصرف الکل است. در نتیجهٔ آن، پیمانه مصرف الکل بسیار مشکل و بعضا برای سلامتی به شدت تهدیدکننده می شود. در بیشتر موارد، برای ترک الکل بوسیله معاون و مشاورهٔ متخصص حاجت خواهد وجود. به همین فکر کردن بسیاری از اشخاص الکلی از زهر زدایی کمک می گیرند. سم زدایی ایمن ترین رویه بخاطر رهایی از مناسبت جسمانی به الکل است. سپرده بوسیله خطر ناشی از تیر های زهر زدایی و صوابدید متخصص، طی کردن روند آن امکان پذیر است نیاز بوسیله علیل شدن داشته باشد یا آنکه به صورت سرپایی انجام بگیرد.

از جمله مقصد های اندازه کاربرد الکل می نبوغ به موارد زیر اشاره کرد: نگرانی و اضطراب؛ عصبانیت؛ حالت تهوع؛ رعشه؛ فشار خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ عرق کردن شدید.

داخل بعضی موارد که رابطه شدیدتر است، ممکن است نشانه هایی مثل تشنج، توهم و روان آشفتگی (هذیان گفتن و مسائل چنینی؛ معمولا به همراه تب) بروز نمودار کنند. حتما بخوانید: اگر افسردگی یا تشویش دارید این خوراکی ها را نخورید ۶. عوارض مصرف الکل در دستگاه گوارش



کمی زمان می برد تا مالیات مصرف الکل در دستگاه گوارش خود را نشان بدهند. به پیش روی بهتر، استعمال الکل به مرور زمان به مایه گوارش آسیب می رساند و هرچه مصرف بیشتر باشد، آسیب واردشده بوسیله دستگاه گوارش اکید تر خواهد شد.

در ابتدای کار بافت های مایه گوارش دچار آسیب دیدگی می شوند. به دنبال این مسئله، روده ها دیگر قادر بوسیله هضم مواد غذایی و جذب مواد مغذی و ویتامین های لازم برای اشتی بدن نخواهند وجود. تو نهایت هم خطر ابتلا به سوءتغذیه بیشتر می شود.

مالیات مصرف الکل داخل دستگاه گوارش می تواند به اختلالات و ناراحتی های دامن منجر بشود: افزودن مدفوع معده؛ نفخ؛ عاطفه اشباع کاذب؛ اسهال خواه گاز دردناک.

خطر ابتلا به زخم معده و هموروئید یا بواسیر در کسانی که بیش از حد الکل مصرف می کنند تکثیر پیدا می کند (به خاطر کم آب شدن بدن و دریا). این اختلالات می توانند خون ریزی های خطرناک داخلی را بوسیله عقب داشته باشند. به علاوه اگر کبود شدگی معده درون همان مراحل اولین تشخیص داده نشود و بخاطر علاج آن اقدام نشود، می تواند منجر بوسیله مرگ بشود.

یکی دیگر از مالیات مصرف الکل تکثیر کار بزرگ ابتلا بوسیله سرطان در عضو های دستگاه گوارش است. خطر ابتلا بوسیله سرطان دهان، عطارد گلو، عطارد مری، عطارد کولون یا رودهٔ بزرگ خواه سرطان کبد، درون کسانی که به طور مجدد الکل مصرف می کنند افزودن معلوم می درنگ. اگر همراه با نوشیدن الکل تنباکو تیمار مصرف بشود، این خطر بوسیله مراتب شدید تر خواهد شد. ۷. عوارض استفاده الکل درون دستگاه سوگ خون



قلب و کبد ها دیگر جسم هایی هستند که مقدور است تحت تأثیر عوارض مصرف الکل قرار بگیرند. خطر ابتلا به نارسایی های قلبی درون کسانی که به طور دوباره الکل می نوشند، در مقایسه با افراد معمولی بیشتر است. زنان الکلی بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به این نارسایی ها قرار می گیرند.

از جمله عوارض استفاده الکل تو وسیله گردش خون می توان بوسیله موارد زیر اشاره کرد: فشار خون بالا؛ نبض نامنظم قلب؛ دشوار شدن پمپاژ خون به سرنوشت های متنوع بدن؛ سکته مغزی؛ حمله قلبی؛ مصیبت قلبی؛ نارسایی قلبی.

پیش تر عنوان شد که جذب ویتامین ها و مواد مغذی به واسطهٔ مصرف الکل تحت تأثیر قرار می گیرد. به قفا این مسئله خطر ابتلا به کمتر خونین بیشتر می شود. کم خونین زمانی اتفاق می افتد که تعداد گلبول های قرمز خون کاهش برملا می کنند. از رایج ترین آماج های کمتر خونی می توان به خستگی اشاره کرد. ۸. عوارض مصرف الکل برای سلامت جنسی و حاصلخیزی



تعدادی فکر می کنند با اسقاء کردن الکل و رهایی از احساسات بازدارنده و ناشی از خجالت، لذت بیشتری درون رابطهٔ جنسی تجربه خواهند کرد. اما عین خلاف این فرض است. مردانی که به نعوظ مکرر الکل می نوشند، ممکن است دستخوش اختلال طور بشوند. به علاوه استفاده بسیار از وزن الکل باعث کمینه شدن هورمون های جنسی نشت شده می شود و به متعاقب آن، خواست جنسی کاهش صریح می کند.

مقدور است قاعدگی زنانی که الکل مصرف می کنند متوقف بشود. به دنبال این مسئله خطر نازایی برای شان به مراتب بیشتر می شود.

اشامیدن الکل دردوران بارداری خطراتی از طرف زایمان زودرس، سقط شدن جنین، یا متولد نوزاد مایه تسلی را به دنبال خواهد داشت. اگر غم کودک بوسیله دنیا بیاید، ریسک ابتلا به برخی اختلالات آیندهٔ او را ترساندن خواهد کرد. جدی ترینِ این اختلالات شاید سندرم ناهنجاری های جنینی ناشی از الکل (داخل انگلیسی بوسیله تلخیص FASD) باشد. این سندرم نشانه هایی بجهت جلوه گر غیرطبیعی نوزاد، کوتاهی قد، حد کم و … دارد. برخی دیگر از اختلالاتی که این نوزادان را تهدید می کند عبارت اند از: مشکلات مربوط به یادگیری؛ بیماری ها و اختلالات کامل مدت؛ مشکلات عاطفی؛ رشد غیرطبیعی جسمانی. ۹. مالیات کاربرد الکل در دستگاه عضلانی اسکلتی



یکی دیگر از عوارض استفاده الکل در بلندمدت ضعیف شدن استخوان ها است. کلفتی عظم ها کمتر می شود، ضعیف تر می شوند و ریسک شکستن پایگاه به خلال زمین خوردن یا ضربه نوشیدن بیشتر می شود. درون صورت بروز شکستگی بی آرامی به مدت زمان بیشتری برای بهبودی شان حاجت خواهد وجود.

مصرف بیش از حد الکل ضعف و گرفتگی (انقباض دردناک) عضلانی را هم می تواند بوسیله قفا داشته باشد. این ضعف و گرفتگی داخل نهایت به آتروفی تبدیل خواهد شد. آتروفی اختلالی است که طی آن پوست یا عضلات قسمتی از بدن بوسیله تامل دریافت نکردن خون کافی به مرور تحلیل می جریان. ۱۰. عوارض خوردن الکل بخاطر دستگاه پناه



درون خاتمه این مقاله به ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ عوارض استعمال الکل و تأثیر آن به خشکی امدن دستگاه ایمنی می رسیم. کاربرد بیش از کمیت الکل باعث ضعف دستگاه کنف و دشواری دفاع در طبق میکروب ها و ویروس های بیماری زا می شود. مصرف الکل درون بلندمدت مخاطره ابتلا به حقیقت الریه (یا سینه پهلو؛ بیم ریه ها) یا سل را بیشتر می کند؛ به علاوه خطر ابتلا به سرطان دهان، عطارد سینه و رودهٔ بزرگ را که می توانند خطرساز و کشنده باشند. در ادامه بخوانید: شرب خمر چه جرمی است و چه مجازاتی دارد؟
آلوSGHAROOOONSGHAROOOON ماده غذایی بیش مغذی با خواص بی شمار بخاطر سلامتی است. آلو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر وآنتی اکسیدان است که ریسک بروز فداکار بیماری های مزمن را کاهش می دهند. آلو را می توان به شکل ابتکاری یا بی آب شده (آلو خشک خواه آلو بخارا) استعمال کرد. آلو و آلو خشک خواص بسیاری برای سلامتی دارند که ازجمله آنها می توان به تداوی یبوست و پوکی عظم اشاره کرد. در ادامه به بررسی خواص آلو می پردازیم.

حتما بخوانید:خواص گیلاس و آلبالو؛ ۱۲ دلیل رادیکال برای استعمال این محصول های تابستانیخواص توت؛ ۱۰ خاصیت مهم این دشت تابستانی برای سلامتیخواص هلو؛ ۱۸ واکنش درمانی این سوپر دشت سرشار از پتاسیم خواص آلو برای سلامتی ۱. داشتن مواد مقوی هنگفت

آلو و آلو خشک محتوی مواد مقوی فراوانی هستند. آلو و آلو خشک علاوه بر آنتی اکسیدان ها و فیبر، محتوی بیش از ۱۵ نوع ویتامین و ماده معدنی مختلف هستند. تو پایین تر به بررسی ارزش تغذیه ای آلو و آلو خشک می پردازیم. مواد مغذی آلو



آلو کالری نسبتا پایینی دارد. ولی شامل ارزش فراوانی از ویتامین های ضروری و مواد معدنی است. یک عدد آلو محتوی مواد مقوی دون است: کالری: ۳۰؛ کربوهیدرات: ۸ گرم؛ فیبر: ۱ گرم؛ قندها: ۷ گرم؛ ویتامین A: A اندازه ۵٪ نیاز روزانهٔ بدن؛ ویتامین: C حد ۱۰٪ نیاز روزانهٔ بدن؛ ویتامین: K وزن ۵٪ نیاز روزانهٔ بدن؛: پتاسیم حد ۳٪ نیاز روزانهٔ بدن؛: مس حد ۲٪ نیاز روزانهٔ بدن؛: منگنز معادل ۲٪ نیاز روزانهٔ.

بدن علاوه بر مقادیر بالا، یک مغز آلو دربرگیرنده مقادیر قدری از ویتامین های گروه B، فسفر و منیزیم. است مواد مغذی آلو

خشک آلو خشک نسبت به وزنش کالری بیشتری نسبت به آلو. دارد ۲۸ گرم آلو بی آب دارای ارج تغذیه ای والا: است: کالری ۶۷؛: کربوهیدرات ۱۸ گرم؛: فیبر ۲ گرم؛: قندها ۱۱ گرم؛ A: ویتامین A معادل ۴٪ نیاز روزانهٔ بدن؛: ویتامین K معادل ۲۱٪ حاجت روزانهٔ بدن؛: ویتامین B۲ کمیت ۳٪ نیاز روزانهٔ بدن؛: ویتامین B۳ معادل ۳٪ احتیاج روزانهٔ بدن؛: ویتامین B۶ حد ۳٪ احتیاج روزانهٔ: بدن؛ پتاسیم کمیت ۶٪ نیاز روزانهٔ: بدن؛ مس اندازه ۴٪ نیاز روزانهٔ: بدن؛ منگنز معادل ۴٪ نیاز روزانهٔ: بدن؛ منیزیم معادل ۳٪ نیاز روزانهٔ: بدن؛ فسفر اندازه ۲٪ نیاز.

روزانهٔ بدن درمجموع ویتامین ها و مواد معدنی یک مغز آلو با آلو خشک اختلاف. چندانی ندارد آلو خشک نسبت به آلو ویتامین های بیشتری دارد و مقیاس ویتامین B و مواد معدنی آن اندکی.

بیشتر است همچنین کالری، فیبر و کربوهیدرات آلو خشک بیشتر از. آلو. است ۲ معاون به



بهبود یبوست آلو و آب ِ آلو به بهبود سیل گرفتن. معروف اند این امر تا حدی به خاطر فیبر موجود داخل. آلو است هر مغز آلو محتوی تقریباً یک گرم. فیبر است بیشتر فیبر موجود در آلو از نوع. غیرمحلول است یعنی در آب محلول. نمی شود آلو با تکثیر حجم گاز انگیزه پیشگیری از یبوست و اضافه سرعت لول تلفات تو دستگاه گوارش.

می شود همچنین آلو و آب آلو محتوی. سوربیتول است سوربیتول یک قند الکلی است که خاصیت. ملین دارد مصرف آلو تو درمان دریا از بسیاری از ملین ها (قرین پسیلیوم نوعی فیبر است که برای گشایش یبوست استعمال) می شود.

مؤثرتر است در مطالعه ای غلظت و دفعات مدفوع افرادی که به مدت سه گانه هفته، هر روز ۵۰ گرم آلو مصرف می کردند، بهتر از گروهی بود که به طور منظم پسیلیوم مصرف.

می کردند البته نباید فراموش کرد که استفاده بسیار آلو تو یک زمان می تواند تأثیرات نامطلوبی، مانند اسهال،. داشته باشد برای جلوگیری از این اتحاد بهتر است بوسیله مصرف یک چهارم تا (نصف-فنجان ۴۴) ۸۷ گرم آلو در روز.

اکتفا کنید همچنین درون صورت مصرف آبِ آلو مداقه کنید که این ثمر دربرگیرنده سپاسگزاری. اضافه نباشد همچنین مصرف آن را بوسیله ۱۱۸ تا ۲۳۷ میلی لیتر داخل روز. محدود. کنید ۳ سرشار از آنتی

اکسیدان ها آلو و آلو خشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که در کاهش التهابات و محافظت از سلول های بدن در موافق آسیب های ناشی از رادیکال های. آزاد مؤثرند آلو و آلو خشک سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنُلی هستند که تأثیر مثبتی پیاده شدن مصونیت استخوان و کاهش کار بزرگ بیماری های قلبی و. دیابت دارند براساس فدایی مطالعات میزان پلی فنل ها تو آلو بسیار از دو موافق میوه های معروفی مشابه شلیل و.

هلو است بسیاری از مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی از تاثیر ضدالتهابی پلی فنل های آلو و آلو خشک. حکایت دارند همین ویژگی آلو می تواند به محافظت از سلول ها تو برابر آسیب ها و پیشگیری از مصیبت های مزمن.

کمک بکند در یک مطالعهٔ (درون کشتگاهی مطالعه ای که در آن از بخشی از بدن جانداران کاربرد) می شود پلی فنل های موجود تو آلو به طور چشمگیری توانستند متمایز های التهابی مرتبط با مصیبت های مشروح و جگر را.

کاهش بدهند به دیدن می رسد آنتوسیانین ها که لباس خاصی از پلی فنل ها هستند، فعال ترین آنتی اکسیدان های موجود داخل آلو و آلو. خشک باشند این آنتی اکسیدان ها خواص بسیاری برای. صلح و صفا دارند ازجمله این موارد می توان به کاهش خطر بیماری های قلبی و عطارد ها. رمز کرد بااینکه تمام این یافته ها امیدوار کننده هستند، ولی هنوز برای تأیید قطعی این نتایج باید مطالعات بیشتری روی انسان ها. انجام. شود ۴ کمک به کاهش

قند خون آلو با فردی های خاص خود می تواند در کاهش قند خون. مؤثر باشد آلو و آلو خشک علی رغم داشتن کربوهیدرات نسبتا بالا، پس از مصرف، باعث اضافه چشمگیر قند خون.

نمی شوند این حکم به فکر کردن تاثیر آنها در افزایش سطح. آدینوپکتین است این هورمون نقش مهمی در انتظام قند. خون دارد علاوه کنار این فیبر موجود در آلو می تواند تا حدی مسئول تأثیر آن کنار قند. خون باشد فیبر می تواند مدل جذب کربوهیدرات را پس از وعدهٔ غذایی در بدن. کاهش بدهد درنتیجه باعث می شود قند خون به جای جهش ناگهانی، به طور تدریجی. بالا برود بنابراین کاربرد میوه هایی مثل آلو خطر ابراز بیماری هایی متشابه دیابت جنس ۲ را کاهش.

می دهد البته باید حواس تان به میزان آلوی مصرفی. تان باشد چون آلو سرشار از کالری است و پرخوری آن. اسایش است ارج کم قیمت مصرف آلو ۴۴ تا ۸۷ گرم داخل. روز است: حتما بخوانید ۱۰ میوه ای که برای دیابتی ها طرز کار. است ۵ کمک به

سلامت استخوان آلو بی آب برای سلامت استخوان. موثر است فداکار مطالعات از تأثیر استفاده آلو در کاهش ابراز بیماری های ناشی از شکست استخوان مشابه پوکی استخوان (و استئوپنیا کاهش) تراکم استخوان. حکایت دارند آلو بی آب نه تنها می تواند از ابراز مشکلات عظم جلوگیری کرده، بلکه در بهبود آنها نیز.

مؤثر است همچنین مطالعات نشان داده اند که آلو بی آب می تواند سطح فدایی هورمون های مؤثر تو تشکیل استخوان ها را.

اضافه بدهد آلو خشک دربرگیرنده برخی ویتامین ها و مواد معدنی ای است که در محافظت از استخوان ها مؤثرند؛ ازجمله آنها می توان به ویتامین K، فسفر، منیزیم و پتاسیم.

رمز کرد درحالی که همهٔ این یافته ها مثبت بوده اند، ولی بیشتر شواهد تأثیر آلو خشک بر مصونیت استخوان پهلو پایهٔ مطالعات تو کشتگاهی و. حیوانی هستند البته اندک مطالعاتِ انسانی عمل گرفته نشان می دهند، مصرف آلو خشک می تواند بر سلامت عظم تأثیر مثبت. داشته باشد بوسیله نظر می رسد درقیاس با سایر علیه ها، آلو خشک در پیشگیری از مشکلات عظم و بهبود آنها نقش بیشتری. داشته. باشد ۶ معاون به



اشتی بیرونی مصرف منظم آلو و آلو خشک به اشتی قلب کمک. می یواش آلو و آلو خشک به فکر تاثیر بالقوه شان درون کاهش ضیق خون و کاهش کلسترول مطالعه. شده اند این دو، از عوامل عمدهٔ بروز بیماری های.

قلبی هستند تو مطالعه ای، شرکت کنندگان به دو دسته. تقسیم شدند به یک گروه، هر صبح و ناشتا، به مدت ۸ هفته، آبِ آلو و ۳ تا ۶ عدد آلو. داده شد درحالی که به گروه دیگر تنها یک استکان آب داده. می شد در پایان مشاهده شد تنگ کردن خون، (کلسترول) زشت LDL و کلسترول تمام افرادی که آلو و آبِ آلو استفاده کردند، به نعوظ چشمگیری کمینه از گروه.

دیگر حیات در چندین مطالعهٔ حیوانی نیز نتایج مشابهی.

یافت شد در مطالعه ای دیگر استفاده پودر آلو خشک و آب آلو توسط موش ها توانست سطح کلسترول ناپسند آنها را کاهش و کلسترول خوب شان را. افزایش دهد اگرچه الزاما نمی توان این نتایج را به انسان ها.

تعمیم داد تأثیرات مثبت آلو و آلو خشک بر بیماری های قلبی احتمالا به تامل بود فیبر، پتاسیم و آنتی. اکسیدان هاست درحالی که نتایج مطالعات امیدبخش هستند، برای ثبوت قطعی فواید آلو و آلو بی آب بخاطر قلب به مطالعات انسانی بیشتری. نیاز. است ۷ مرده به رژیم غذایی شما تکثیر

می شود افزودن آلو و آلو خشک بوسیله رژیم غذایی کار. آسانی است شما می توانید آنها را به تنهایی یا داخل اسموتی ها، سالاد ها و سایر غذاها.

استفاده بکنید همچنین می توانید آلو را با آب بجوشانید و سپس پس از جداکردن غشا و هسته، آبِ آلو را. استفاده بکنید

سخن پایانی آلو دشت ای متجاوز. مغذی است آلو و آلو خشک منبع نیکی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان. ها هستند علاوه پیاده شدن اینها آلو چند خاصیت برجسته دارد که ازجمله آنها می نبوغ به کاهش خطر مصیبت های مزمن مانند پوکی استخوان، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت.

اشاره کرد همچنین آلو طعم مرحمت دارد و نیاز به آماده سازی چندانی. هم ندارد به همین برهان می توانید آن را بوسیله راحتی بوسیله رژیم غذایی تان. افزایش کنید درون: ادامه بخوانید خواص سیب؛ ۱۴ خاصیتی که سلامتی شما را بیمه