زعفران ایران

دوشنبه ی گذشته، اپل کتاب برگزاری رویداد ویژه ی خود با مرام One More Thing را شایسته کردن ۲۰:۳۰ روز دهم نوامبر (بیستم آبان) اعلام کرد که به دلیل همه گیری ویروس کرونا و مانند دو رویداد گذشته، به صورت یک فیلم از پیش بایگانی شده داخل اپل پارک و با حضرت تیم کوک و تعداد انگشت شماری از دیگر مدیران اپل برگزار می شود. احتمال می جوی این رویداد به رونمایی مقیاس های جدید مک مبتنی کنار آرم اختصاص داشته باشد؛ اما با توجه بوسیله اینکه تنها سه روز تا معرفی محصولات جدید اپل باقی مانده، بحث درباره ی سراب اتیه رایانه های مک اپل متجاوز از هر زمان دیگری داغ شده است. در ادامه نگاهی داریم به محصولات و خدماتی که احتمالا در رویداد One More Thing معرفی خواهند شد.اپل سیلیکون (Apple silicon)



تو رویداد ترقی دهندگان موسوم به WWDC امسال، اپل مهاجرت از پردازنده های اینتل x86 به پردازنده های مبتنی بر آرم را رک کرد. حال پیش بینی می شود درون رویداد One More Thing اپل از اولیه رایانه های مک مجهز بوسیله اپل سیلیکون رونمایی شود.

درون حال حاضر اپل از پردازنده ی اینتل داخل رایانه های مک استفاده می کند؛ اما این بدوی باری نیست که اپل مک را به معماری پردازنده جدید منتقل می نرم. تو حقیقت،پردازنده های کنونی اینتل در عادات توسعه دهندگان ۲۰۰۵ جایگزین پردازنده های PowerPC شدند؛ پردازنده هایی که غول فن شناسی آن زمان، IBM بخاطر محصولات اپل طراحی می کرد که آن همچنین در سال ۱۹۹۴ جایگزین میکرو پردازنده های موتورولا ۶۸۰۰۰ شده بود.مقاله های مرتبط:اولیه نتایج غیررسمی از پردازنده ی A14Xانتظار کثرت اپل از معامله مک های مبتنی بر اپل سیلیکون

حال با سومین تبدیل معماری ساخت پردازنده های مک، اپل می تواند با استعمال از پردازنده های اختصاصی خود کنترل بیشتری بر پناد زمانی و تولید پردازنده های استفاده شده در مک داشته باشد؛ به عارض علنی مشخص است که روابط اپل و اینتل طی چند سال گذشته به دلیل تأخیرهای بی شمار تو تولید تراشه، بوسیله هم ریخته است؛ اپل می تواند با این کار طولانی مشکلات پیش آمده را حل و محصولاتش را در بازده ی زمانی منظم تری رونمایی کند؛ این مهاجرت حتی درون سیستم عامل مک نیز بیش تأثیرگذار است.

اپل داخل طول سال ها تولید آیفون و آیپد،  تسلط خود را در ساختن پردازنده های مبتنی پهلو آرم نشان داده است و اکنون، همان پردازنده ها را بوسیله مک می آورد.

عقیده کنار این است که اولین مک های مبتنی به خشکی امدن آرم  بر بن همان معماری A14 استعمال شده درون آیپد ایر و آیفون ۱۲ تولید خواهد شد؛ بااین حال پردازنده های مورد مناقشه تو مک از نبوغ حرارتی بیشتر و هسته های بیشتر زیبنده با مشخصات کلاس لپ تاپ نصیب خواهند برد و قدرت بیشتری ارائه خواهند داد؛ در واقع به گزارش بلومبرگ در فروردین ماه، بدوی پردازنده ی استفاده شده تو مک دارای ۱۲ هسته ی پردازشی است که می تواند غلبه زیاد عطا به ارمغان آورد. مقابل شایعات جدیدتر از زنجیره ی تأمین محصولات اپل، کوپرتینویی ها از A14X به نشانی قلب تپنده ی اولین مک های مبتنی به خشکی امدن آرم کاربرد خواهند کرد؛ این تراشه با آخرین فرایند ساخت مشارکت TSMC بخاطر استفاده در آیپد پرو و مک های مبتنی بر آرم مخلوق شده است.مک بوک پرو ۱۳ اینچ



طبق افشاگری های اخیر و به گزارش بلومبرگ، یکی از ابتدایی رایانه های مک مبتنی پهلو اپل سیلیکون، نسخه جدیدی از مک بوک پرو ۱۳ اینچی خواهد بود. پیش نمدار این موضوع را اکانت توییتری L0vetodream نیز گزارش داده بود و  مینگ-چی کو، تجرید گر شهرت آشنای محصولات اپل آن را تأیید کرده است.

شوق می رود مک بوک پرو ۱۳ اینچی متاخر مبتنی بر اپل سیلیکون تا حدود زیادی شبیه به مک بوک پرو ۱۳ اینچی فعلی باشد؛ با این اوصاف با به روزرسانی مک بوک پرو امسال نباید غبطه هرگونه بازطراحی چشمگیری را داشته باشیم. گزارش های متاخر حاکی از آن است که کوپتینویی ها در سال ۲۰۲۱ از مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید و بازطراحی شده رونمایی خواهند کرد و بازطراحی مک را به سال آینده موکول کرده اند.

درون حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد مک بوک پروی متاخر دردسترس نیست؛ اما تا سه گانه روز آینده همه چیز صریح خواهد شد.مک بوک ایر 



بوسیله گزارش مینگ-چی کو، بلومبرگ و اکانت توییتری L0vetodream، دومین محصول مبتنی بر اپل سیلیکون، مک بوک ایر ۱۳ اینچی متاخر خواهد حیات که مانند مک بوک پرو، از لحاظ ظاهری تفاوب خاصی با نسل گذشته خویشتن نخواهد داشت و فقط از یک پردازنده ی اختصاصی اپل سیلیکون استفاده خواهد کرد که می تواند در محصول باریکی مثل مک بوک ایر بیش مؤثر باشد و باعث بهبود عمر باتری، عملکرد پردازشی و کاهش گرمی دستگاه شود.سایر اطلاعات منتشرشده 

به جاهل از این دو محصول گفته شده، اپل تو حال ساخت مک بوک پروی ۱۶ اینچی جدید است. بااین حال مشخص نیست آیا این دستگاه داخل مسئله رویداد سه شنبه معرفی خواهد شد خواه خیر؛ در عوض امکان پذیر است اپل آن را به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول کرده باشد؛ بمنظور قدرت بیشتری دارد و شامل یک پردازنده گرافیکی اختصاصی است که موافق یاوه اپل آن را برای سال آینده درنظر گرفته.

گزارشی دیگر حاکی از آن است که اپل می تواند مک بوک ۱۲ اینچی متاخر را بعد از نزدیک به چهار سال احیا و در رسوم پیش رو معرفی نرم. گفته می شود تراشه های اپل سیلیکون با بهره وری بیشتر، می توانند ۱۵ تا ۲۰ ساعت باتری دهی بخاطر مایه هایی مشابه مک بوک و مک بوک ایر فراهم بطی ء.

اپل همچنین در حال ترقی آی مک، مک پرو و مک مینی جدید است؛ ولی به نظر نمی رسد تو رویداد پیش روی کوپتینویی ها هیچگاه یک از آن ها را شناساندن کنند. طبق گفته ی اپل، روند مهاجرت تمام بوسیله پردازنده های اپل سیلیکون دوسال طول خواهد کشید؛ پس نباید انتظار داشت اپل تمام رایانه های مک را به روز کند.مک اواس بیگ روال (macOS Big Sur)



اپل در تشریفات توسعه دهندگان امسال از macOS متاخر موسوم به Big Sur رو نمایی کرد، جهیز عامل متاخر کوپرتینویی ها تغیرات مهم زیادی به خود دیده و خود را از سیستم عامل خاطره انگیز MacOS X استثنا کرده است و ورژن کاملا متاخر ۱۱ یا همان بیگ قانون را عرضه می دهد.

در جریان رویداد روز سه شنبه، به احتمال زیاد اپل تاریخچه انتشار مک اواس بیگ عادت (macOS 11 Big Sur) را اعلام خواهد کرد. اپل اولین مرحله آن را درون مسئله تشریفات  WWDC امسال معرفی کرد ؛ اما  از آن موقع هنوز برای عموم به روزرسانی درنگ افزاری منتشر نشده است.

macOS جدید یک به روزرسانی گسترده بخاطر رایانه های مک به احصائیه می آید و دربرگیرنده نقشه کشی کاملا جدید آیکون ها، دستور کار ی مسیج (Messages)، مرکز کنترل متاخر و مرکز معارفه رسانی متاخر و...  است؛ macOS جدید همچنین توانایی اجرای دستور کار های آیپد و آیفون را در مک های مبتنی کنار آرم عرضه می دهد و اشتیاق می رود اپل مدت زمان قابل توجهی صرف گپ درباره ی این قابلت جدید در سیلان رویداد سه شنبه شب کند.احتمالات دیگر

خارج از مهاجرت مبصر اپل به پردازنده های ساخت خود، انتظار می رود محصولات دیگری نیز در تشریفات پیش رو شناساندن یواش.



مدتی است شایعاتی از قوم ی متاخر ایرپاد منتشر می شود؛ طبق این شایعات، اپل داخل حال توسعه ی هدفون دورگوشی تحت برند ایرپاد استودیو است که می تواند رقیبی اکید برای هدفون های بالارده ی راسته باشد و قابلیت هایی مانند تشخیص سر و گردن، تنظیمات اکولایزر سفارشی و موارد دیگر عرضه می دهد.

طبق اطلاعات افشاشده در کد منبع iOS 14، کوپرتینویی ها دو سنخ ایرپاد استودیو بخاطر نمایش در بازار در دید گفته اند؛ یکی از آن با ارج ۳۴۹ دلار و دیگری از جنس چرم و فولاد مخالف زنگ با نرخ ۵۹۹ دلار درون جوانمردی کاربران قرار خواهد گرفت.

گزارش اخیر بلومبرگ نشان می دهد که به دلیل مشکلات در بخش طراحی، تولید ایرپاد استودیو به تأخیر افتاده است؛ بلومبرگ در ادامه اشاره می کند که تولید متراکم این هدفون از چند هفته پیش فاتحه شده اما با تأخیر مواجه شده است که می تواند بوسیله این معنی باشد که ایرپاد استودیو تا سال ۲۰۲۱ تو دسترس یکسره قرار نخواهد گرفت.



متجاوز از یک سال از نخستین هذیان داخل تک ردیاب ایرتگ می گذرد. اپل ایرتگ استراحت است با معنوی سازمان ای شکل و سفیدرنگ مدل سازی و تولید شوند و کاربران می توانند با راحتی دادن آن در گجت های خود از موقعیت مکانی آن ها با خبر شوند؛ مقصود می رفت اپل ایرتگ را تو تشریفات معرفی آیفون موسوم به Hi Speed معرفی کردن کند؛ اما طبق گفته های جان پراسر، افشاگر نام آشنای محصولات اپل، ممکن است ایرتگ در نهایت داخل جریان رویداد ماه نوامبر همراه با مک های جدید رونمایی شود.اپل تی وی جدید



گفته می شود اپل در حال کار روی اپل تی وی متاخر است که از ریموت کنترل مبتنی بر اشباع استفاده می یواش. ظن می رود دستگاه جدید پخش محتوای اپل از پردازنده ی بسیار قوی A12X یا A14X بهره ببرد تا بتواند محتوا و ورزش های اپل ارکید (سرو ورزش اپل) را با قدرت بیشتری اجرا نرم.

طبق اعلام منتشرشده از بلومبرگ، اپل تی وی با یک ریموت کنترل جدید با قابلیت پشتیبانی از دستور کار Find My نمایش خواهد شد؛ با این اوصاف افراد می توانند در خلال مفقود شدن ریموت کنترل، آن را به قرار پیدا کنند. اینکه بهبودهای دیگری برای ریموت مناظره برانگیز اپل تی وی در نظر خمود شده است یا خیر، هنوز جلوه گر نیست و باید تا زمان مراسم منتظر ماند.

اپل داخل رویداد Time Files و Hi Speed محصولات جدیدی از جمله آیپد ایر و اپل واچ و آیفون ها را معرفی کردن کرده بود و در رویدادی که روزگار ۲۰:۳۰ بیستم آبان برگزار خواهد شد و افزون بر اپل سیلیکون، مقدور است از هدفون ایرپاد استدیو و ردیاب ایر تگ (AirTag) و اپل تی وی جدید رونمایی کند؛ البته هنوز مشخص نیست این محصولات در رویداد پیش رو نمایش می شوند یا به زمانی دیگر موکول خواهند شد.بیشتر بخوانید:صندوق گشایی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو اپلواکنش دنیای فناوری به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکااپل به دنبال معامله همکاری تولید پادکست Wondery استتعمیر دوربین آیفون ۱۲ بدون رخت عام اپل ناممکن استاپل به روزرسانی جدید سیستم عامل های خود را منتشر کرد
  • ۹۹/۰۸/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی