زعفران ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله جوادی آملی در فرجام جلسه یادگیری فقه خود، با اشاره به ایام میلاد پیامبر کسی را عزیز خطاب کردن اسلام، درباره عظمت و برکت و رهاورد نبوت آن حضرت (صلوات الله و سلامه علیه) مطالبی را اعتراف کردند.

وی با پیش روی اینکه فضائلی که در جوامع بشری وجود دارد محصول کار انبیاء خدایی است، افزود: الآن یک طایفه مسائل اخلاقی یا فضائلی درون جوامع بشری هست، این پیغام اول؛ تو بعضی از جاها رحم است داخل بعضی از جاها ادب است در بعضی از جاها احسان است، «فی الجمله» در جوامع بشری هفت ـ هشت میلیارد بشر یک سلسله فضائلی درون چندی از جاها هست. پیغام دوم این است که این دشت کار انبیاء است وگرنه بشر نزد خودش این طرز از فضائل را نداشت این گونه از گذشت ها را نداشت. پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: پیغام دیگر اینکه مرحوم کاشف الغطای بزرگ در کشف الغطاء می گوید به اینکه چنانچه معاذالله پیغمبر اسلام نبود دینی در عالم نبود، بخاطر اینکه خلیل حق آمده ذبیح حق آمده کلیم حق آمده، مسیح راست آمده ولی کتابشان داخل دسترس نیست، تحریف شده است آنکه معاذالله در کتابش دارد که خدا با فلان پیامبر سفینه گرفت این طریقت نمی ماند، وجود مبارک پیغمبر که آمد چندین کار جهانی کرد، موسی را معرفی کردن کرد، عیسی را معرفی کرد، خلیل حق را، ذبیح ضایع را، تورات و انجیل و صحف ابراهیم را شناساندن کرد به عظمت در حدّ فرشته ها بلکه اعلی از فرشته ها. کتاب های آنها را در حدّی که اصیل بود معرفی کرد لذا مسیحیت ماند، یهودیت ماند، کلیمیت ماند، تحکم ایشان داخل کشف الغطاء این است که اگر معاذالله پیامبر اسلام نیامده بود دینی نمی ماند.

لله حوزه علمیه با اعتراف اینکه پیامبر اسلام کنار تمام بشریت، عبث دارد و بی ادبی نسبت به چنین شخصیتی با هیچ عقلی تعدی داخل نمی آید، بیان کرد: بنابراین الآن تمام این تقریبا هشت میلیارد بشر روی زمین در بر و سفره وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله محصول و آله و سلّم) هستند، و نسبت بوسیله این پیامبر که حقّ جهانی دارد کنار بشریت، بی ادبی کردن اصلاً با هیچ عقلی جفا درون نمی آید، اینها باید حواسشان جمع باشد زمان حال چه کسی اینها را تحریک کرده؟ چگونه شده؟

آنها باید مواظب باشند که حرم امن آستان را از هر نظر حفظ بکنند، یک؛ اما ذات اقدس الوهیت به برکت پیغمبر به ما آبرو داد شرف داد فرمود آدم اسایش بودند پیغمبر زنده تجلی ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یحْییکُمْ﴾[۱] این آمد شما را زنده نمود، آدم زنده چنانچه جامد باشد بایستد می پوسد اینها را رویه اندازی کرد، صراط استوار کرد، طرز متین کرد، حرکت انداخت، محرّک شد، رهبری اینها را به عهده گرفت که بشود ﴿لِیخْرِجَکُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ﴾[۲]

مرجع تقلید شیعیان افزود: داخل سوره مبارکه «احزاب» همانطوری که درباره پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) آمده است ﴿إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یصَلُّونَ﴾،[۳] درباره مؤمنین اندوه هست ﴿هُوَ الَّذی یصَلِّی عَلَیکُمْ وَ مَلائِکَتُهُ لِیخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ﴾[۴] ما را به کجا رساند که خدا بر ما صلوات می فرستد! و فرشته ها غم بوسیله شرف تصلیه الهی، داخل جوار تصلیه الهی با تفاوت دو جمله، آنها اندوه کنار ما صلوات می فرستند ما را برد درون حدّ فرشته ها. این طریقت است آن لمحه نسبت به این کسی می تواند بوسیله خودش دستور بدهد دهن باز کند معاذالله بی ادبی کند؟!

وی گفت: هیچگاه مسیحی نمی تواند بگوید که من به مسجد اکتفا می کنم، کنیسه را قرآن احیا کرد؛ نمی تواند بگوید من به انجیل اکتفا می کنم، انجیل را قرآن احیا کرد؛ اگر کتابی روی کره زمین قداستی دارد بوسیله برکت قرآن کریم است چون او آمده تورات را معرفی کرده است انجیل را شناساندن کرده است زبور را شناساندن کرده است ﴿إِنَّ هذا لَفِی الصُّحُفِ الْأُولی‏ ٭ صُحُفِ إِبْراهیمَ وَ مُوسی﴾،[۵] فرمود این حرفهایی که ما در قرآن گفتیم در کتاب انبیای قبلی هم هست آن است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: بنابراین چه گروهی چه دستی تو امر است که خدای ناکرده می خواهند یک اختلاف تویی یا فرق خارجی خواه تلاطم نیابتی ایجاد بکنند این را همه عزیزان ما بزرگان ما بی قراری باید بدانند که ما باید این معارف را نقل مکان کنیم این را بنویسیم و بگوییم و به جهانیان برسانیم این حرفها را اما خدای ناکرده مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش نشود که باز یک جنگ نیابتی، یک جنگ مسابقه ای، در یک گوشه عالم به پا بشود.

آنها خواسته شان اندوه همین است و از خدای سبحان هم قسم می دهیم به حق تبعه بیت عصمت و طهارت که این کیش را تا ظهور صاحب اصلی اش از هر خطری حفظ کردن بفرماید و ما را غصه إنشاءالله از بهره مندان اصلی این قرض قرار بدهد.
  • ۹۹/۰۸/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی