زعفران ایران

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

در نشست ی دیدار امروز معاون فاتحه رئیس جمهور با مدیران وزارت ارتباطات و فعالان بخش ICT، سندیکای صنعت مخابرات ایران همچنین حضور داشتند و بوسیله معرفی و اقدامات این شرکت پرداختند.

فرامرز رستگار، ادیب و عضو هیأت مدیره ی سندیکای مخابرات، بزرگ ترین زنجیره ی تأمین اپراتور مخابراتی کشور، در این دیدار درخواست کرد که مشارکت های مرزوبوم ی ارتباطات (ICT) همچنین تو فهرست حمایتی طالع استراحت بگیرند.

رستگار گفت، سندیکای صنعتی مخابرات کاملا خصوصی است و سابقه ای ۲۲ساله دارد؛ در حال حاضر ۱۵۰ شریک بزرگ صنعتی ازجمله شرکت های تولیدی، تحقیقاتی و خدمات متخصص و مهندسی تو این سندیکا جثه هستند. سندیکای مخابرات ایران ۳۰۰ هزاره شاغل مستقیم دارد و تو مرحله هایی پیش و پس از تولید متشابه پیاده سازی تجهیزات تو شبکه ها، درمجموع ۷۰هزار شاغل دارد. رستگار گفت از ۶ سال پیش، این انجمن دیگر سازنده ی برگ غیرفعال یا شاداب اسباب با تکنولوژی پایین یا متوسط نیست و خویشتن تجهیزات هوشمند می سازد. همچنین سندیکای مخابرات کشور به سمت بومی شدن پیش می رود و داخل این زمینه با وزارتخانه های ارتباطات، صنعت و معدن و سازمان های موقوف ارتباط دارد. نیز شرکت های سندیکا دیگر تک محصولی نبوده و چند محصولی هستند.

ازجمله اقدامات سندیکای مخابرات در سال گذشته، بومی سازی ۷۵ درصد فناوری های مربوط به شبکه های مخابراتی باند ثابت است که این رقم در شبکه های موبایلو پهن باند به ۳۵ درصد رسیده است. رستگار درمورد روانی تند اجرایی کردن این فرمان می گوید:در روزهای آخر اسفندماه سال گذشته فرض می کردیم سال ۹۹ در شبکه مدلل باید ۵۰۰ هزاره وسیله بخاطر اینترنت مدلل و خانگی تولید کنیم اما با پیام وزیر ارتباطات داخل روزهای اولین سال، متوجه شدیم که باید طی دو ماه باید این میزان سرویس پهن باند مدلل و شوهردار ارائه کنیم.

باتوجه بوسیله اینکه یکی از دستور کار های کلان وزارت ارتباطات برای سال ۹۹ راه اندازی ۵ میلیون درخت سرو VDSL است، تعداد سفارشات درون این شالوده بیش بیشتر خواهد بود. همین موضوع باعث شد که بوسیله ناگهان نرخ مودم یک تا دو و نیم مقابل شود. درون نفوذ کردن به گرانی مودم، طی کنفرانس ای که سندیکا با معاونین وزیر ارتباطات داشت، بنا شد تا بوسیله جای بازکردن صادرات مودم، ظرفیت داخلی بوسیله میزانی برسد که نیازهای سیال برآورده شود. درون این نشست مقرر شد پس از آنکه ظرفیت مودم تویی توسط قراردادهای همدستی های مخابراتی و اپراتورها انباشته شد، واردات مودم عمل بگیرد و نه پیش از آن. رستگار می گوید به این رخ می توان پاسخ تنوع طلبی مشتریان و علاقه به خرید نوع خارجی را داد. به گفته ی وی این واردات می تواند سبب کیفیت اعلی در محصولات داخلی همچنین بشود.

بااین حال رستگار گفت که او همچنین برابر با ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مرزوبوم ی ارتباطات ازاله. او می گوید واردات این گروه برگ فناوری به کشور، نیازمند حکم کارشناسی است اما ظرفیت های بخش تویی همچنین باید درون سال متاخر لبالب شود.

تعرفه های گمرکی موضوع دیگری است که رستگار نسبت بوسیله آن سخن گفت. وی گفت: «سعی شده تا تعرفه ی گمرکی بخاطر اقلامی که ساخت تویی دارند بالا برود ولی چون تعیین عوارض در گمرک براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی است، نتیجه ی مطلوبی را حتی در وسیله هایی که مجلس بالا دارند گواه نیستیم و این مانعی ارشد برای رقابت است.»

رستگار درباره ی برخورد با قاچاق لوازم نیز گفت در حال فراهم مهم ترین راهکار اصابت با قاچاق کالا کنترل مرزها است ولی باید بازرسی ها درون معامله ی نهایی تشدید شود تا رخت بدون شناسنامه معامله نشود.

دبیر هیأت مدیره ی سندیکای مخابرات درآخر رمز کرد ه این سندیکا آماده شده است تا درون شبکه ملی اطلاعات، بومی سازی و تأمین برگ را از صنعت داخلی با درصد بالا عمل دهد.بیشتر بخوانید:۷۲ درصد از تصرف وکارهای اینترنتی از شیوع کرونا متضرر شدندهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۹۹]ایران ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند بومی ظرف یک سال تولید می کندصدا و رخسار قصد دارد تلوبیون را بخردطرح فاصله گذاری هوشمند؛ شروع فعالیت دانشگاه ها، مهمانخانه ها و مسابقات ورزشی پس از ماه رمضان
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه تافتس آمریکاعنوان می کنند سالمندانی که مقادیر کم مواد خوراکی سرشار از فلاوونوئیدها نظیر انواع توت ها، سیبو چای مصرف می کنند، دو تا چهار موافق افراد با استفاده بالاتر این مواد خوراکی، با احتمال ابتلا بهبیماری آلزایمر و نیستی عقل های دیگر در طول ۲۰ سال مواجه هستند.

محققان در این مطالعه، ۲۸۰۰ بی همتا ۵۰ سال به بلندی را از لحاظ بستگی طولانی مدت بین استفاده مواد خوراکی حاوی فلاوونوئیدها و مخاطره بیماری آلزایمر بررسی کردند. در این مطالعه طولانی مدت، افراد مدت ۲۰ سال تحت دید بودند.

فلاوونوئیدها مواد طبیعی موجود درون میوه و سبزیجاتی نظیرگلابی، سیب، توت ها، پیاز و نوشیدنی های گیاهی نظیر چای هستند. فلاوونوئیدها فواید مختلفی برای سلامت از جمله کاهش بی تابی دارند. شکلات تلخ منبع دیگر فلاوونوئیدها است.

معلول مفید هسته انگور داخل درمان بلای ناگهانی آلزایمر

تیم جستجو به سرپرستی «جین مایر» دریافت مصرف کم سه گانه نوع فلاوونوئید تو مقایسه با کاربرد پشته آن، با سربزرگی بالاتر ابتلا به نیستی عقل مرتبط است:

-مصرف کم فلاوونول ها (سیب، امرود و چای) با مخاطره دو یکسانی ابتلای به آلزایمر و سایر انواع انحطاط سنگ مرتبط است.

- مصرف اندک آنتوسیانین ها (بلوبری و توت فرنگی) مخاطره ابتلا به آلزایمر و سایر گوناگون انحطاط حجر را چهار برابر افزایش می دهد.

- مصرف کمتر پلیمرهای فلاوونوئید (سیب، گلابی و چای) با اضافه دو برابری ابتلای بوسیله آلزایمر و سایر گوناگون انهدام حجر مرتبط است.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی رئیس اداره مدنی پلیسآگاهی ناجا اعتراف داشت: یکی از دلایل حادثه قتل های غیرعمد، جهالت و سهل انگاری در استفاده و نگهداری صحیح از سلاح های شکاری است.

 وی با رمز به حوادث یهودی و ناگوار ورزش کودکان با مهمات های شکاری، به دارندگان این ابزار خطرناک هشدار داد و گفت: هموطنان باید در نگهداری صحیح از زنجیر های شکاری اهتمام جدی داشته تا از عارضه هر گونه حادثه غیرقابل جبران، جلوگیری به ادا آورند.

رئیس سازمان اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: دارندگان سلاح می بایست از محافظت فشنگ و اسلحه در یک جا ناایمن پرهیز کرده و حتما درون حمل و استعمال از آن نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله انتصاب قفل ماشه را مورد توجه راحتی دهند.

این مقام انتظامی نیز تماشای فیلم های غیرمتناسب با سن کودکان، بازی های رایانه ای خشونت آمیز، جهالت والدین و کنجکاوی فرزندان را از دیگر عوامل بروز آسیب برشمرد و ادب سازی و باهم اتحاد کردن دستگاه های مسئول را در این بنیاد بیش با اهمیت توصیف کرد.  

سرهنگ امینی گفت: پلیس آگاهی تو سالیان اخیر برای جلوگیری از تصادف قتل های ناخواسته، برنامه های مختلفی را در رخصت کار قرار داده و در صدد است تا با مشارکت آگاهانه آحاد متنوع جامعه، بروز این طرز اتفاقات تلخ را به حداقل برساند.
هفته ی گذشته اتفاقی نادیده داخل بازارهای نفتی رخ رحم. در روز ۲۰ آوریل، به مدت چند دقیقه قیمت یک بشکه نفت به عددی سلبی رسید. اغلب کارشناسان باور دارند کاهش بی سابقه ی قیمت نفت، مناسبت عمیقی با همگی گیری جهانی ویروس کرونا دارد. بحران جهانی کووید ۱۹ و تغییر ریختگی زندگی آدم به خاطر محاکمه هایی همچون قرنطینه ی خانگی و فاصله گذاری اجتماعی، باعث کاهش کاربرد نفت شده است. درواقع آدم دیگر فعالیت هایی با نیاز مستقیم بوسیله نفت و محصولات آن همچون سیر کردن و رانندگی را کمینه انجام می دهند که تو مقیاس جهانی منجر بوسیله کاهش توقع می شود.

درحال فراهم آن چنان نفت بیش ازنیاز در جهان حیات دارد که تولیدکننده ها و انبارها دیگر جایی برای نگه داری طلای سیاه (سابق) ندارند. اگر نگاهی سطحی بوسیله چالش کنونی داشته باشیم، نیکوترین نفوذ تولیدکننده ها برای پاسخ بوسیله وضعیت حاضر، اسکان تولید نفت خواهد وجود. در جدیدترین تصمیم گیری در میان کشورهای تولیدکننده ی نفت، اعضای اوپک به همراه ایالات متحده و روسیه چند ناحیه دیگر، تصمیم بوسیله کاهش تولید یومیه ی نفت خویشتن بوسیله مقیاس ۱۰ میلیون بشکه گرفتند.

کشورهای تولیدکننده ی نفت با تصمیم به کاهش استخراج و تولید، سعی دارند تا فشار واردشده بر تولیدکننده ها و پالایشگاه ها را کاهش دهند. آن ها اعتقاد دارند این تصمیم منجر به تنظیم بهتر راسته حزن خواهد شد و درون زمان رویارویی تولیدکننده ها با چالشی از نوع نگرش نگه داری محصول، کارساز خواهد بود. ازطرفی کارشناسان اعتقاد دارند تصمیم و کاهش اخیر، برای تکرار شرایط کنونی بازار کافی نیست. آن ها می گویند تولید باید حداقل سه گانه برابر بسیار از مقدار مقبول شده کاهش فاش کند تا شاید پاسخی کمی کم قیمت تر به کاهش ادعا داشته باشیم. البته تولیدکننده ها چنین رویکردی را داخل پیش نمی گیرند که همین مسئله، باعث ساختن سؤال می شود.کشورهای بزرگ تولیدکننده ی نفت، تولید خود را به میزان ۱۰ میلیون بشکه داخل روز کاهش می دهند

دلیل اصلی لیس توقف تولید خواه کاهش موکد تولید این است که دلمه شدن موقتی یا همان تعطیلی یک چاه نفت، خرج های اضافی دارد. درواقع هزینه ی بستن چاه، بیش بسیار از فرض ما است. درواقع، هزینه ی دلمه شدن چاه ارتباطی با درآمد همدستی تولیدکننده ندارد. ازطرفی می دانیم که قیمت منفی نفت یعنی تولید آن، درآمدی برای تولیدکننده نخواهد داشت. هزینه ی اصلی بستن چاه نفت، زمانی خود را علامت می دهد که مجددا، چاه را باز کنید.



اریک فان اورت، مهندس نفت دانشگاه تگزاس آستین می گوید بستن چاه نفت دشواری یدکی ندارد. بستن چاه نفت را می توان متشابه به فعالیتی ساده همچون بستن یک شیر داخل سطح زمین دانست. خسارتی که بوسیله پندار امانت شدن چاه نفت، به ساختارهای آن واقف می شود، هزینه ی پا بر جا را درون پی دارد. به همین دلیل تولیدکننده ها تا زمانی که واقعا مجبور بوسیله بستن چاه نشوند، هیچ گاه آن را به عنوان گزینه ای عملیاتی بررسی نمی کنند.

ایالات متحده داخل دو سال گذشته، در صدر ارشد ترین تولیدکننده های نفت تازه کار درون دنیا قرار داشت. تسهیم رادیکال ای از حصول آن ها در تگزاس و خلیج مکزیک قیافه می دهد. نفتی که درون ایالات متحده از منابع زمینی استخراج می شود، عموما درون منابعی از جنس صخره و سنگ با نفوذپذیری پایین ذخیره شده است. همکاری ها برای حصول نفت موجود تو حجر ها، از روشی به معروفیت انقراض هیدرولیکی کاربرد می کنند که در آن، با استعمال از فشار آب خواه گاز، به صخره های حاوی نفت واکنش می شود.چاه های نفت فعال در خشکی، پس از بازگشایی بازدهی کمتری خواهند داشت

تعطیلی چاه های نفت اقدام آن چنان دور از مجرد حلق. ازطرفی تعطیلی تنها داخل مواقعی محدود و تو چاه های بخشی اجرا می شود. اکثر تعطیلی ها همچنین با شعار ارتکاب تعمیرات عارض می دهند. جان مک لنان، متخصص ژئومکانیک از مؤسسه ی کارمایه و زمین شناسی دانشگاه یوتا می گوید تولیدکننده های نفت از دهه ها پیش بوسیله این حاصل رسیده اند که چاه ها پس از تعطیلی موقت، تولید نفت کمتری نسبت به گذشته دارند. البته هنوز دلیل اصلی خسارت واردشده و کاهش تولید نفت درون آن چاه ها محسوس نیست. مک لنان باور دارد افزودن سهم آب، یکی از دلایل کاهش بهره وری چاه ها پس از بازگشایی مکرر است.

چاه نفت عموما ترکیبی از نفت و آب را در خود دارد. هردو مایع به قیافه ترکیب شده استخراج می شوند و سپس آب به عنوان ماده ی تکثیر ی استخراج از نفت استثنا می شود. وقتی یک چاه نفت بسته شود، نسبت نفت و آب تغییر می کند، بجهت دیگر خبری از لوله ی عظیم حصول و خارج کردن و جدا کردن نفت از آب محو. تو امتداد از آن جایی که صخره های حاوی نفت آن چنان نفوذپذیر نیستند، آب در بریدن آن ها جمع می شود. وقتی مجددا چاه را باز می کنیم، احتمالا آب بیشتری با نفت خارج می شود که درنهایت، کاهش بازدهی حصول را در معلول دارد. چاه های استخراج نفت از صخره های زیرزمینی، عموما با حاشیه ی منفعت پایین فقره می کنند، درنتیجه تغییری حتی جزئی در یکروز وری آن ها، انگیزه خسارت مالی شدید بخاطر تولیدکننده خواهد بود.



فان اورت می گوید زمان تعطیل ماندن چاه نفت، ارتباطی مستقیمی با ضرر واردشده به آن ندارد. درواقع به محض اینکه چاه بسته شود، خسران بوسیله بازدهی آن ملتفت خواهد شد. اگر تولیدکننده ها مجبور شوند چاهی را بوسیله دفعات تعطیل کنند، خسارت وارده چندبرابر شده و بازدهی متجاوز کمتر می شود. او درنهایت می گوید بهتر است وقتی چاه نفتی ابتدا بوسیله کار می کند، هیچ گاه فعالیت آن را متوقف نکنید.

چاه های نفت دریایی وضعیت بهتری نسبت بوسیله چاه های صخره ای دارند. برای ایالات متحده، هزار چاه نفتی که داخل خلیج مکزیک قرار دارند، زیان کمتری تحمل می کنند. ایران و دیگر کشورهای غرب آسیا نیز که حجم عمده ی نفت خویشتن را از خلیج فارس استخراج می کنند، وضعیت بهتری دارند. این چاه ها عموما فرایند ساده لطافت دارند و تنها با نفوذ یک لوله بوسیله بستر ذخیره ی نفت و مکش آن، کار می کنند. تعطیلی چاه های دریایی روندی مرسوم تر محسوب می شود و توقف تولید درون آن ها، خسارت چندانی بوسیله بار نمی آورد. طبق گفته ی مک لنان، نفتی که در منابع والا دریا و خلیج قرار دارد، با جریان و سیالیت اسودگی لطافت استخراج می شود.تعطیلی چاه های نفت کوشا تو دریا، نیازمند فعالیت های مرموز ی تعمیر و نگه داری است

مک لنان می گوید اگرچه چاه های نفت بحری و اقیانوسی خسارت کمتری از تعطیلی موقر می شوند، اما چالش اصلی، دشواری درون بستن و اسکان تولید تو آن ها است. فداکار از لوله هایی که در زیر یبوست هستند، درصورت بود پارافین های مومی داخل نفت استخراجی، نیاز به حفاظت بیشتری دارند. درواقع ظن انجماد این مواد پارافینی در لوله های کف اقیانوس بسیار ارتفاع تخمین زده می شود از طرف لوله ها در دمایی نزدیک به نقطه ی انجماد مواد فقره می کنند.

پیش از اینکه یک چاه نفت اقیانوسی بسته شود، اقدام های نگه داری متعددی حاجت خواهد بود. بوسیله عنوان مثال باید لوله ی حامل نفت شست و شو داده شده و با ماده ای پر شود که از انجماد پارافین جلوگیری کند. مک لنان می گوید اگر اقدام های پیشگیرانه ی مناسب انجام نشوند، حدس اختلال در عملکرد لوله های عرشه سطح سیل گرفتن تکثیر می یابد.

غرض کشورهای عضو اوپک به کاهش تولید نفت، درحالی اجرا می شود که آمریکایی ها از چند لحظه پیش تعطیلی چاه های نفت خود را فاتحه کرده اند. تعطیلی بیشتر در دو هزار شرکت مخصوص تولیدکننده ی نفت رخ داد که تولید روزانه ی کم از دو هزار بشکه دارند. متخصصان می گویند همین رخدادها مدال می دهد که تغییرات رخ داده در صنعت نفت، زیاد از همه بوسیله باهم اتحاد کردن های کوچک و خصوصی فشار مسبوق می کند. فردریک لارنس، معاون ارشد قناعت و روابط بین الملل هم گذاری نفت مختار آمریکا در این باره می گوید: «کاهش ارزش تاحدودی به شرکت ها ضربه می زند، ولی ترکیب شدن آن با بحران کووید ۱۹ مشابه سقوط آزاد بوسیله سمت زمین عاری چتر نجات است».



شریک شدن های کوچک و خصوصی تولیدکننده ی نفت، منابع مالی و اعتباری به اندازه ی تولیدکننده های بزرگ دولتی یا اداره های باسابقه ی کوشا در صنعتی ندارند. بوسیله علاوه، شرکت های بزرگ دسترسی بهتری بوسیله منابع ذخیره سازی و توزیع نفت دارند و چالش را مدیریت می کنند. آن ها همچنین جریان های درآمدی متعددی برای خود ابداع کرده اند و تو زمان جنگ در یک جریان، تمرکز خود را روی پاره دیگر معطوف می کنند. فراموش نکنید که شرکت های مبصر تولیدکننده ی نفت، علاوه بر استخراج، در حوزه های دیگر همچون پالایش و حمل ونقل و تولید مشتقات همچنین کوشا هستند. درمقابل، شرکت های کوچک کاملا وابسته به چاه ها هستند و درصورت عدم دسترسی بوسیله منابع ذخیره سازی، راهی به جز تعطیلی چاه ندارند.مقاله های مرتبط:بها منفی نفت به چه معنا است، چرا رخ داد و چه تبعاتی در معلول دارد؟هکرها با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی کنونی، تولیدکننده های نفت را شعار راحتی داده اند

باوجود پایداری نسبی شرکت های ارشد تولیدکننده ی نفت درمقابل کاهش تقاضا داخل بازار، آن ها بی قراری از تأثیرات تعطیلی چاه ها در پناه نیستند. وال استریت ژورنال هفته ی گذشته درون گزارشی دعوی کرد که شرکت های بزرگ آمریکایی کوشا داخل چاه های دریایی هم به مرور تعطیلی چاه ها را شروع کرده اند. آن ها تعطیلی را بوسیله همین منوال ادامه می دهند تا از تصمیم ایالات متحده و کشورهای دیگر مبنی به خشکی امدن کاهش تولید نفت، همسو بمانند. همان نعوظ که گفته شد، تعطیلی چاه های فعال در دریاها، خرج های زیاد تعمیر و نگه داری را به انبازی ها تحمیل می کند.

کارشناسان باتجربه می گویند تعطیلی چاه های نفت فعال درون خشکی و دریا، رخدادی بی سابقه محسوب می شود. آن ها باور دارند امتداد ی سیلان کنونی قطعا منجر به تعطیلی ها خواه خرید و ادغام هایی در بازار خواهد شد. شرکت های کوچک مجبور به تعطیلی کامل، یا پیوستن به زیرمجموعه ی همکاری های ارشد می شوند. درنهایت کارشناسان آمریکایی می گویند اگرچه کووید ۱۹ صنعت نفت این ملک را تعطیلی نخواهد کرد (که می استعداد آن را بوسیله کشورهای دیگر هم اتساع داد)، اما قطعا منجر بوسیله تغییراتی عظیم در صنعت در عهد پساکرونا خواهد شد.بیشتر بخوانید:هکرها با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی کنونی، تولیدکننده های نفت را هدف قرار داده اندقیمت منفی نفت به چه معناست، چرا رخ عدل و چه تبعاتی در جای پا دارد؟داستان برند شل، غول هلندی صنعتی نفت و گازشرکت نفت عربستانی، از شمارش سودآوری تا اینکه اپل را نیز قفا سر می گذاردروشی تازه برای تولید بنزین از زباله های پلاستیکی
توییتریکی از شبکه های اجتماعی محبوب این روزها است که می نبوغ ازطریق پلتفرم های متنوع به آن دسترسی پیدا کرد. این شبکه ی مدنی سال ها پیش بوسیله روشی خاص آغاز به کار کرد. درابتدا بوسیله طرز ای مصنوع شده حیات که کاربران ازطریق پیامک متنی از آن استفاده کنند؛ با این حال موافق اطلاعیه ای جدید، این توان قدیمی که با شهرت Twitter via SMS از آن یاد می شود، در بسیاری از کشورها غیرفعال شده است. 

ظاهرا توییتر فرایند غیرفعال سازی قابلیت دریافت متن توییت ها ازطریق پیامک را از هفته ی گذشته آغاز کرده است. مقابل اطلاعیه ی جدید توییتر، این قابلیت زمان حال تو کامل نقاط دنیا بوسیله مگر چند قلمرو دردسترس نیست؛ کشورهایی که هنوزهم به آن تماس دارند. غیرفعال شدن قابلیت یادشده برای شمار درخورتوجهی از کاربران امروزی توییتر که با استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن های موبایلی از این شبکه ی مدنی دیدار می کنند، مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

با این حال، جالب است بدانید هنوزهم برخی کاربران از سرویس SMS یکروز می ببرند. این موضوع باعث شده است از هفته ی گذشته، از تصمیم متاخر توییتر انتقاداتی شود. DansDeals، یکی از کسب و کارهای فعال تو آمریکا، اخیرا در وب سایت رسمی اش گفته است از نبوغ ارسال توییت ازطریق پیامک بخاطر اخبار برخی اخبار بوسیله کاربرانش مصرف می کرده است.

تحول جدید توییتر تا حد زیادی نشان می دهد این شبکه ی اجتماعی در حال ورود به دوروبر ای متاخر است. همان طورکه اشاره کردیم، توییتر  هنگام آغاز به فقره با محوریت پیامک ساخته شده وجود. محدودیت ۱۴۰ نویسه ای توییتر متناسب با محدودیت پیامک های متنی وجود و امکان ارسال و ستاندن توییت های جدید تنها ازطریق پیامک وجود داشت. از سال ها پیش تاکنون، کاربران به شکل متفاوتی از توییتر استفاده می کنند؛ از طرف امروزه کاربرانِ بیشتری قدرت فروش گوشی هوشمند و استعمال از اپلیکیشن موبایلی توییتر را دارند. همچنین، بسیاری از کاربران تقدم می دهند از نسخه ی تحت وب توییتر استفاده کنند.

توییتر از سپتامبر گذشته، امکان ترویج توییت های متاخر را ازطریق پیامک به دلایل امنیتی غیرفعال کرد. ظاهرا هکرها توانسته بودند به عده موبایل جک دورسی، مدیرعامل توییتر، دسترسی پیدا کنند و ازطریق قابلیت Twitter via SMS، روی حساب کاربری رسمی او توییت منتشر کنند. تو معلول این اتفاق، توییتر فورا نبوغ ارسال توییت ازطریق پیامک را برای همه ی کشورها، بوسیله جز چند ناحیه انگشت شمار، غیرفعال کرد. 

براساس گفته های یکی از نمایندگان توییتر، تصمیم متاخر این همکاری برای غیرفعال سازی ارسال و اخذ توییت از قاعده SMS به اضافه زنهار حساب های کاربری کمک شایانی می کند. علنی حلق شهود توییت ازطریق SMS ممکن است چه مشکلات امنیتی ای به حیات آورد ؛ اما وارسی کوتاهی مدال می دهد توییتر مدت ها است قصد دارد این توان را به طورکلی غیرفعال کند. یکی از نکات جالب این است که اگر مردم توییت ها را ازطریق پیامک دریافت کنند، توییتر نمی تواند محتوای تبلیغاتی را به آن ها نشان دهد. این موضوع کم اندک باعث شد توییتر تعلق ی خود را به قابلیت ارسال و گرفتن توییت ازطریق پیامک از مشت بدهد. 

نماینده ی توییتر می گوید:بخش های سرمد مانده از قابلیت Twitter via SMS خویشتن را غیرفعال کردیم؛ به سوا برای برخی کشورهای گیتی که هنوزهم برای دسترسی به توییتر به این توان تکیه هستند. توییتر همچنان به ارسال پیام های عمده در قالب SMS به حساب های کاربری امتداد خواهد قسط. این پیامک های اساسی مواردی نظیر کدهای مربوط بوسیله احراز هویت را محتوی می شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این ماخذ چیست؟ تاکنون از قابلیت Twitter via SMS استفاده کرده اید؟ برای قرائت کردن جدیدترین اخبار حوزه ی فناوری می توانید ورقه ی رسمی زومیت را در توییتر دنبال کنید.بیشتر بخوانید:هشتگ چیست و چگونه از آن کاربرد کنیم؟چگونه می قابلیت هیستوری توییتر را پاک کرد؟آگهی استخدام برای فدایی مشاغل درون لینکدین رایگان شدآسیب پذیری امنیتی اطلاعات انحصاری کاربران توییتر در فایرفاکس را مافوق تأثیر قرار می دهدتوییتر حساب کاربری یک وب سایت را به برهان پراکندن معلومات غلط دوروبر ویروس کرونا عقد کرد
در جدیدترین اعلام کنسول های بازی، نینتندواخیرا تو اطلاعیه ای رسمی از افشای اطلاعات شمار درخورتوجهی از احصائیه های کاربری خود خبر داده است. نینتندو به دنبال اطلاع از هک شدن سرورها و افشای اطلاعات، امکان لاگین کردن در حساب های کاربری را ازطریق Nintendo Network ID (یا NNID) فعلا غیرفعال کرده است. این شریک می گوید در تلاش های اخیر هکرها ۱۶۰ هزار حساب کاربری متأثر شده اند.  نینتندو در اطلاعیه ی خود اعلام می کند هکرها نام کاربری و رمزعبور حساب ها را به دست آورده اند.

ظاهرا اطلاعات حساس احصائیه های کاربری نینتندو از اوایل آوریل امسال مشخص شده اند. این باهم اتحاد کردن ژاپنی که تو حوزه ی بازی های ویدئویی فعالیت می درنگ و در بین گیمرها مشهور آشنا و محبوب به شمار می آید، در اطلاعیه ی خویشتن می گوید تحقیقاتش را آغاز کرده است. ظاهرا از مدتی پیش شماری از کاربران با نینتندو وابستگی گرفته و گفته اند فرد دیگری در شمار کاربری سندیت دانا شده و حتی ازطریق حساب پی پل (PayPal) لینک شده به حساب نینتندو، آیتم هایی دیجیتالی بسان وی باکس های بازی فورتنایت را خریده است. 

تحقیقات نینتندو علامت می دهد احتمالا هکرها به اطلاعات شخصی موجود درون حساب های کاربری همانند نام مستعار، کتاب تولد، ملک نگرش سکونت و حتی آدرس ایمیل دسترسی پیدا کرده اند. به علاوه، کاربرانی درمعرض خطر بیشتری فراغت دارند که از رمزعبور برای NNID و حساب معمولی نینتندو استفاده کرده اند. نینتندو به این کاربران هشدار می دهد مقدور است پول موجود در حساب خواه داده ها مربوط به کارت اعتباری یا حتی احصائیه پی پل لینک شده، در فروشگاه های آنلاین My Nintendo Store و Nintendo eShop استفاده شود.  هکرها بوسیله مفروضات حساس حساب های کاربری بسان اشتهار مستعار، تاریخ تولد، قلمرو محل سکونت و آدرس ایمیل دسترسی علنی کرده اند

نینتندو افزون پیاده شدن غیرفعال کردن امکان لاگین تو Nintendo Network ID، ازطریق فرستادن ایمیل با کاربران متأثر از هک اخیر ارتباط مستقر و رمزعبور آن ها را همچنین تعویض کرده است. نینتندو همچنین به شدت به کاربرانش پیشنهاد می کند قابلیت احرازهویت دومرحله ای (Two-Step Authentication) را روی حساب کاربری شان فعال کنند. نینتندو از کاربرانی که تو شمار آن ها تراکنش های مالی عجیب انجام شده، درخواست می کند با این شرکت تماس بگیرند تا سرویس های خریده شده ابطال و مبالغِ خرج شده به حساب آن ها بازگردانده شود. 

سیستم NNID نوعی پلتفرم خاص است که پیش خیس در دو کنسول ورزش 3DS و Wii U استفاده شد و امروزه درنینتندو سوئیچ، از سیستمی متاخر استفاده می شود. تا جمعه ی گذشته، کاربران می توانستند حساب های کاربری قدیمی شان را به حساب کاربری متاخر نینتندو سوئیچ لینک کنند. تو یکی دو ماه گذشته، شمار تراکنش های مالی فروشگاه های آنلاین نینتندو رشدی درخورتوجه امتحان کرده است. این موضوع تا حد زیادی به ساختمانی نشین شدن مردم داخل پی همه گیری ویروس کرونا مربوط می شود. افرادی که تو خانه هستند، تلاش می کنند با انجام بازی های ویدئویی خودشان را سرگرم کنند. ظاهرا استاندارد سودا ورزش جدید Animal Crossing: New Horizons در مارس ۲۰۲۰ از هر بازی دیگری بیشتر بوده است. تو هفته های اخیر نیز، بوسیله دفعات از این بازی تو شبکه های مدنی مختلف شنیده ایم. 

آمار علامت می دهند مقیاس فروش شاداب افزار گیمینگ نینتندو در یک سال اخیر رشدی ۶۳ درصدی تجربه کرده که بنیادی ی این معیار به فروش درخورتوجه کنسول سوئیچ مربوط می شود. میزان فروش کنسول بازی نینتندو سوئیچ در یک سال اخیر دوبرابر شده است. سوییچ مارس ۲۰۱۷ توانسته حیات رکورد فروش خیره کننده ای برجای بگذارد. اخبار جدید مدال می دهد میزان بیع این کنسول داخل مارس ۲۰۲۰ از مارس ۲۰۱۷ نیز بیشتر بوده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی این موضوع دارید؟بیشتر بخوانید:لاجیتک ماوس گیمینگ اقتصادی G203 Lightsync را معرفی کردتعداد دانلودهای اپلیکیشن گوگل استادیا از مرز یک میلیون گذشتافشای معلومات ۲۵هزار حساب کاربری سازمان جهانی بهداشت و چند نهاد فعال در مرزوبوم ی سلامتمانیتور ۳۴ اینچ اولتراگیر 34GN850-B ال جی معرفی کردن شدMSI لپ تاپ های Bravo 15 و Bravo 17 را با پردازنده مستشار 4000 معرفی کرد
AداخلGHAROOOON چند دهه ی گذشته، پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا گوناگون وانت بوده اند و محصولات فورد و شورولت درون این کشور، خریدار های فراوانی دارند. ویژگی های اختصاص وانت ها و نیاز مشتری در آمریکا باعث شده است که میزان هایی مانند خودروفورد F-150 فروش درخورتوجهی تجربه کند. وانت ها داخل استرالیا هم پرطرفدار هستند و درحقیقت، بخشی از فرهنگ و تاریخچه خودروسازی این کشور را تشکیل می دهند.

ما در ایران خودروهایی که محلی برای بارگیری و کابین سرنشین داشته باشد، تو کلاس وانت یا پیکاپطبقه بندی می کنیم؛ اما انسان استرالیا بخاطر وانت های خاصشان اشتهار اختصاصی دارند و به آن افتخار می‎کنند. داخل استرالیا و نیوزیلند، فدایی وانت ها با شهرت یوت (ute) شناخته می شوند و با پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی متفاوت هستند.

وانت یوت براساس شاسی و پلتفرم خودروهای سواری نقشه کشی و تولید می شوند و درمقایسه با پیکاپ های سنتی، کابین کوچک تازگی دارند. واژه ی «یوت» مخفف عبارت coupé utility به معنی «خودرو کوپه ی باری» است. در وانت یوت، حصه بارگیری و کابین یکپارچه هستند؛ اما در پیکاپ ها این دو مستقل در نظر گرفته می شوند. با این تفاوت، ظرفیت بارگیری یوت ها ناچیز از پیکاپ ها است.

براساس تحسین مشخص پیکاپ، فدایی از وانت های موجود داخل میدان ایران مثل پیکان وانت و پراید 151 باید یوت تمجید شوند. البته یوت های خوش ذات استرالیایی معمولا قدرتمند و دیفرانسل عقب هستند. با این مقدمه و آشنایی با وانت یوت، درک مفهوم رندهای این مقاله آسان‎تر می شود.

وب سایت استرالیاییباجت دایرکت (BudgetDirect) رندرهای جذابی منتشر کرده است که ایده ی واقعی آن، تصورکردن وانت های یوت براساس خودروهای اتومبیل متنوع است. اگر آئودی، شورولت، دوج، فراری، هوندا، رنو، رولز رویس و تسلا وانت یوت استرالیایی تولید کنند، با چه محصولی روبه رو خواهیم شد؟ رندرهایی که درادامه می بینید، پاسخ تیم طراحی باجت دایرکت بوسیله این پرسش است.

آئودی؛ وانت RS4 تویین توربوشارژ



رندر وانت یوت آئودی براساس مدل RS4 نقشه کشی شده و جلوپنجره، کاپوت، سرتیز جلو و زیربندی مشابه سدان قدرتمند آلمانی ها است. در این رندر، می نبوغ دماغه و بخش جلو خودرو تا ستون دوم کالبد را دقیقا مشابه RS4 یا RS5 تعریف کرد و مقدر شدن بارگیری و قفا وانتی مدل و عادی است. این وانت می تواند با سیستم طولانی چرخ محرک آئودی کواترو همراه باشد و پیشرانه ی ۲/۹ لیتری TFSI تویین توربوشارژ مدل RS4 Avant با قدرت ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر و جعبه دنده ی هشت سرعته خودکار روی آن انتصاب شود. طراحان باجت دایرکت پیش بینی کرده اند این وانت با ظرفیت کامل بارگیری می تواند تو زمان ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.شورولت؛ پیوند اِل کامینو کلاسیک و کامارو



رندر وانت یوت شورولت با الهام از مدل کلاسیک ال کامینو (El Camino) محصول سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۴ در ترکیب با اولاد متاخر کامارو طراحی شده است. شورولت ال کامینو کلاسیک یکی از  وانت های پرطرفدار یوت محسوب می شود که درون این رندر، نمونه ی مدرن آن با طراحی کامارو بوسیله تمثال کشیده شده است. پاره جلو این رندر کاملا شبیه کامارو به نظر می رسد که سرنوشت بارگیری بوسیله آن تکثیر شده است. طراح این رندر پیشرانه ی تنفس طبیعی ۶/۲ لیتری V8 را برای آن داخل نظر اندوهناک است که می تواند عملکرد فنی درخورتوجهی داشته باشد و درون سرعت گیری، از فداکار معیار های اسپرت هم بهتر باشد. البته شورولت پیکاپ سیلورادو را تولید می کند که ابتیاع چشمگیری دارد و پرت است وانت یوت را از این شرکت بزرگ آمریکایی ببینیم.دوج؛ بارکش چلنجر و چارجر



در فهرستی که وانت شورولت باشد، باید محصولی هم از دوج قرار قسط. از سال ۲۰۱۲، خرید خودروهای دوج داخل استرالیا راکد شده است؛ بنابراین، تیم نقشه کشی باجت دایرکت بازگشت این برند را با وانت یوت تصور کرده اند. رندر وانت یوت دوج ترکیبی از ابعاد بدنه ی چلنجر با طراحی دماغه و سرنوشت جلویی چارجر است. اگر چنین خودرویی تولید شود که احتمالش تقریبا صفر است، بهترین پیشرانه برای آن موتور V8 دوج هلکت با قدرت ۷۰۷ اسب بخار خواهد بود.فراری؛ وانت جی تی



چند سال پیش تصور این فرض مضحک بوسیله رویت می رسید که فراری روزی شاسی بلندتولید کند؛ ولی این برند باستانی و محبوب به زودی نخستین شاسی بلند تاریخ خودروسازی با مدال اسب سرکش ایتالیایی را عرضه می بطی ء. حالا در دید بگیرید که وانت فراری چگونه خواهد بود؟ نمی نبوغ آینده را پیش بینی کرد؛ اما رندر وانت یوت فراری واقعا دوست داشتنی است. فراری تو سال ۲۰۱۹ پنج خودرو رونمایی کرد که هرکدام ویژگی های خاصی داشتند؛ به خصوص مقیاس روما (Roma) که تو بین محصولات این شرکت طراحی کاملا متفاوتی دارد.

رندر وانت فراری خیساندن مدل پورتوفینو (Portofino) با قسمت بارگیری است. این رندر جالب تا ستون دوم تنه کاملا قرین پورتوفینو بوسیله نظر می رسد و بخش بارگیری با گِل گیرهای عالی نمایی تهاجمی بوسیله غیرمحتمل ترین علیه فراری داده است. فرض وانت فراری با پیشرانه ی ۳/۹ لیتری V8 نوظهور است؛ اما همه چیز بوسیله تقاضای بازار ارتباط دارد. شاید داخل آینده، وانت های اسپرت و قدرتمند پرفروش ترین محصول بازار شوند و شاسی بلندها بوسیله تاریخ بپیوندند.هوندا؛ وانت سیویک



هوندا درحال مجهز وانت ریجلاین (Ridgeline) را تو شیار تولید دارد، ولی این مقیاس در استرالیا ارائه نمی شود. تیم طراحی باجت دایرکت برای تجسم وانت یوت هوندا که در استرالیا فروخته شود، مدل سیویک را تفویض کرده است. وانت سیویک درمقایسه با دیگر رندرهای این مقاله کوچک پر حرارت خواهد بود و با ارتفاع کمتر، اسپرت تر است. بهینه برگزینی برای پیشرانه ی وانت یوت سیویک، پیشرانه ی توربوشارژ هوندا با فناوری VTEC است که درون تیپ RS بازار استرالیا، ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد.رنو؛ وانت مگان RS



فرانسوی ها به وانت یوت هیچ علاقه ای ندارند و باتوجه بوسیله جاده ها و شهرهای نگرش زندگی شان، خودروهای کوچک شهری و هاچ بک را بیشتر می پسندند. رندری که مشاهده می کنید، پاسخ بوسیله این سؤال است: «وانت یوت رنو مگان RS چگونه خواهد بود؟» در نگاه اول، مدل سازی اسپرت و تهاجمی نمای جلو مگان RS در ترکیب با قسمت بارگیری چندان عجیب حلق. این رندر را می توان درکنار وانت سیویک فراغت داد؛ ولی باید از پیشرانه ی کوچک تر ۱/۸ لیتری توربوشارژ با صندوق دنده ی دستی ۶ سرعته استعمال یواش.رولز رویس؛ لوکس ترین وانت



رولز رویس در فهرست برندهایی قرار دارد که نمی استعداد فرض کرد خودرویی متفاوت با محصولات همیشگی اش تولید یواش. بااین حال، همان طورکه دیدیم، این برند لوکس بریتانیایی حتی زودتر از فراری به راسته شاسی بلندها وارد شد. رولز رویس کالینن (Cullinan) را می توان لوکس ترین شاسی بلند مقیاس جهان شناساندن کرد؛ اما وانت یوت رولز رویس چگونه خواهد بود؟

برای نقشه کشی لوکس ترین وانت دنیا، مدل سازی کلی رندر براساس مدل کوپه ی Wraith انجام شده که خراج کار فوق العاده جذاب است. علاوه پیاده شدن هماهنگی کامل جزئیات طراحی معیار Wraith با قسمت بارگیری، درهای این وانت یوت هم کالسکه ای هستند و از لولای دنبال باز می شوند. به نظر شما، چنانچه روزی رولز رویس وانت لوکس تولید کند، این میزان بخاطر انتقال و بارگیری چه محصولی استفاده خواهد شد؟تسلا؛ وانت برقی با طراحی رودستر

مقاله ی مرتبط:رندرهای زیبا با خیساندن نقشه کشی خودروهای فیات کرایسلر و رنو

فعالیت شرکت خودروسازی تسلا در بازارجهانی با نسل اول رودستر فاتحه شد و این برند نوپا پس ازآن با مدل های S، X و ۳ خیلی زود داخل جمع برندهای پرطرفدار فراغت گرفت. جدیدترین خودروهای تسلا دو میزان Y و سایبرتراک هستند و ارج بازار این برند بوسیله بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. نمی استعداد براساس طراحی سایبرتراک رندری جذاب ابداع کرد؛ بنابراین، باجت دایرکت نسل دوم رودستر را تو نظر پژمرده است.

باتوجه به سابقه ی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش ایلان ماسک، اصلا بعید نیست وانت یوت تسلا با گشتاور ۱۰هزار نیوتن متری رودستر جدید و سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت درون زمان ۱/۹ لحظه تولید شود. ترکیب مدل سازی رودستر جدید با تقدیر بارگیری وانت بدون نقص نیست؛ اما درمقایسه با سایبرتراک چطور؟

از دیدگاه شما، دوست داشتنی ترین رندر کدام است؟ واقعا امکان دارد سال های آینده، همکاری هایی متشابه فراری و رولز رویس بی آرامی وانت یوت یا پیکاپ تولید کنند؟بیشتر بخوانید:مدیر پروژه تسلا معیار S S لوسید ایر را ستایش کردایلان ماسک جزئیات جدیدی را از تسلا سایبرتراک بی پرده کردآئودی RS7 تیونینگ با قیمت ۱۰۰ هزار دلار رونمایی شدایلان ماسک از عرضه ی تاکسی های خودران درون سال سیال وقوف دادپیشرانه/۷ ۳ لیتری فورد با گشتاور هزاره نیوتن متر معرفی کردن