زعفران ایران

امروز گیدو ون روسوم (تلفظ هلندی: خیدو فان روسوم)، خالق زبان دستور کار نویسی پایتون اخبار کرد که بازنشسته نشده و به مدخل توسعه دهندگان مایکروسافت پیوسته است. ون روسوم (Guido van Rossum) که آخرین مرحله در همدستی Dropbox استخدام شده بود، اکتبر گذشته (مهر ماه)، پس از جگر سال و نصف کار در این شرکت بازنشسته شد. حال واضح است که آن بازنشستگی قرار نبوده که مدت یدکی ابدیت آورد. به گفته ی ون روسوم، او در مایکروسافت سعی خواهد کرد تا استفاده از پایتون را (نه فقط تو ویندوز) بهتر کند.

مقاله ی مرتبط:پایتون محبوب ترین زبان برنامه نویسی ۲۰۱۹ لقب گرفت

درون راستای انتقال انجام شده، سخنگوی مایکروسافت جزئیات بیشتری را به تعهد پرداخت نگذاشت؛ ولی تأیید کرد که ون روسوم قطعا به مایکروسافت مستمر است.

داخل قسمتی از این بیانیه آمده است:ما از داشتن او بوسیله نشانی عضوی از مدخل توسعه دهندگان، زیاد خوف زده هستیم. مایکروسافت کفالت دار است که در اجتماع پایتون شرکت و [باعث] رشد آن شود؛ ون روسوم بازتاب این تعهد است.

پروگرام نویس هلندی حکم خود را از توسعه ی پایتون (Python) درون سال ۱۹۸۹ آغاز کرد و در اواسط دهه ی ۹۰ در مؤسسه ملی مقیاس و فناوری ایالات متحده و سپس از آن تو همکاری های مختلف به طور فعال روی این زبان برنامه نویسی محبوب کار کرد؛ از جمله به عنوان مدیر آزمایشگاه پایتون در شرکت های BeOpen و Zope و Elemental Security و همچنین قبل از رفتن بوسیله مشارکت دراپ باکس (Dropbox)، او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ برای گوگل کار می کرد؛ روسوم تو آنجا، ابزار مطالعه کد تویی Mondrian را توسعه قسط و در بخش App Engine کار می کرد. حال به واسطه ی این تقلا ها پایتون به عنوان یکی از محبوب ترین کلمه های برنامه نویسی و استانداردی پا بر جا برای محققان هوش مصنوعی شناخته می شود.

تنها چند سال پیش، فرود امدن ون روسوم به مایکروسافت باتوجه به رویکرد و بدنامی این شریک تو زمینه ذات باز (Open Source)، حتی در رویا نیز فرض نمی شد. اینک این امر به وضوح تحول کرده است و امروزه مایکروسافت یکی از فعال ترین انبازی های مبتنی پهلو منبع باز و اکنون خداوندگار گیت هایب (GitHub) است. نمایان تراشیدن که ون روسوم دقیقا درون مایکروسافت چه مفید انجام خواهد داد؛ اما او خاطرنشان کرد که گزینه های منبع باز زیادی بخاطر توسعه درون اینجا [مایکروسافت] وجود دارد.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن احراز هویت مایکروسافت به ابزار مدیریت رمزعبور دگرگونی می شودمسدود شدن تیک مو به تأخیر افتادپارلر، رقیب توییتر، از زمان انتخابات آمریکا یک میلیون وهله دانلود شده استاجرای همزمان اپلیکیشن های اندرویدی تو Your Phone ویندوز ۱۰ ممکن شداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۲۴ آبان)
  • ۹۹/۰۸/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی