زعفران ایران

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش ایسنا، براساس طبقه بندی رخساره گرفته در بازرگانی بین المللی ایران کالاهای صادراتی به دسته های مختلف شاخه می شوند که در چارچوب آنها آمارها بوسیله تفکیک روشن شده و سهم سندیت از مجموع صادرات غیرنفتی کشور پدیدار می شود.

بر این شالوده بیشترین تسهیم از ارزش صادراتی کالاهای ایرانی بوسیله حوزه سوخت های معدنی، روغن های معدنی و محصولات مولود از تقطیر آنها، مواد قیری و موم های معدنی اختصاص می یابد.

در فروردین ماه امسال این دسته کالایی حدود ۳۶ درصد از مجموع صادرات ایران را به خود ویژه داده اند.

در رده بعدی مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از این مواد، محصولات شیمیایی آلی، چدن، فولاد و آهن در رتبه های بعد اینده هستند.

مطالعه نشان می دهد که تنوع کالاهای صادراتی ایران در طول این مدت محدود بوده و اغلب از منابع طبیعی یا محصولات با ارزش افزوده پایین تشکیل شده است.

بالاترین بها صادراتی ایران داخل فروردین ماه ۱۳۹۸ به حوزه انباشته و گل های مصنوعی باریک شده از موی انسان اختصاص یافته است. این کالاها مجموع ارزش شان به ۶۶ هزار دلار فصیح که داخل قیاس با مدت مانند سال قبل افزایشی ۱۰۰ برابری را نشان می دهد.

پس از آن قطعات منفصله اشیای ساخته شده از چرم و کالا مربوط به سیر تکاملی و کیف های دستی به ترتیب با رشد ۳۱ و ۱۶ انطباق زیادترین سهم را درون این مملکت داشته اند.

در ماهی که بخشیدن متوسط ارزش صادراتی ایران کمیت ۲۹۹ دلار بر تن بوده که کاهشی ۲۴ درصدی را نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نشان می دهد. تو این مرزوبوم صادرات محصولات کیمیایی آلی با بود آنکه نمو ۲۱ درصدی داشته، اما از لحاظ ارزش صادراتی کاهشی ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

در بررسی تفکیکی کالاها سوخت های اجتماعی و مواد مربوط به آنها از دید وزنی بوسیله دو میلیون تن رسیده و قیمت صادراتی ۹۲۹ میلیون دلاری داشته اند.

تو رده اتیه از رویت تناژ سنگ فلز صبر داشته که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن صادرات داشته اما از نظر ارزش ۱۰۶ میلیون دلار قیمت خورده است.

تو مملکت ارزش صادراتی مواد پلاستیکی ۲۸۲، محصولات شیمیایی آلی ۲۵۷، چدن، آهن و فولاد ۲۲۲ میلیون دلار صادرات داشته اند.

با عبور از این قسمت قسمت کردن کالاها صادرات ثمر های خوراکی، پوست مرکبات، سبزیجات و نباتات و کودها درون رده بعدی صادرات ایران قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری نغمه و سیما؛ موجودی اینترنتی نشریه ­نشنال اینترست در گزارشی بوسیله خامه کورت میلز نوشت: بخاطر جان بولتون نایب امنیت ملی آمریکااین روزها تیمار می تواند نیکوترین عهد و غم بدترین دوران باشد، بسته به زمان طرح این سئوال و اینکه از چه کسی این استفسار را بپرسید، این ایام یا می تواند حین پیروزی نهایی بولتون باشد یا آخرین لحظات ماموریت کارپرداز امنیت ملی ترامپ در قلعه سفید

سخن سنج در ادامه تاکید می کند دو حقیقت آگاه به غلام گفتند نویسنده شورای ایمنی ملی دولت ترامپبه خاطر تعقیب دادرسی هایش داخل باره ایران، ونزوئلا و کره شمالی، زیاده از معادل دست به کارهای خطرناک زده است و ممکن است به زودی راه در رو از کاخ سفید بوسیله بولتون نشان داده شود.

وی افزود: یک مقام دولتی ارشد قبلی به غلام گفت شنیده است ترامپ می خواهد جان بولتون را از سمت خویشتن برکنار نرم.

ولی آیا واقعا همین نعوظ است؟ زیرا بولتون چهار نعل دستور کار های خویشتن را داخل کاخ سفید پیش می برد.

ترامپ هفته گذشته به خبرنگاران گفته وجود : جان بولتون در خصوص فداکار مسائل دیدگاه های تندی دارد اما این خوب است. من واقعا جان را دوست دارم، او متعدد شگفت انگیز است. غلام او را در فدایی موضوعات آرام می کنم. آدمهای مختلفی اطراف من هستند. من بولتون را دارم و سایرین را که تا حدودی از وی آرام تر هستند.

ولی تضمین های رئیس جمهور در این باره موجب نشده است تا گمانه زنی های داغ تو واشنگتن و دیگر پایتخت ها مبنی بر بروز اختلافات فاحش میان ترامپ و بولتون و اینکه این وکیل امان ملی آمریکاست که سکان تربیت رویارویی جهانی واشنگتن را  بر عهده دارد خیر خویشتن ترامپ، فروکش کند.

نزاع از این فراتر می رود: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا و یکی از مقامات قبلی دولتی هر دو گزارش داده اند روزی حلق که بولتون و مایک پمپئو وزیر امور خارجه فساد و مشاجره نداشته باشند.

کالین کال از مقامات سابق دولت اوباما در مقاله ای در لس انجلس اعلام کرده بود : این جهان جان بولتون است، ترامپ فقط در این جهان زندگی می کند.

نیز داگلاس مک گریگور که از او بوسیله عنوان رقیب بولتون و ولیعهد احتمالی وی یاد می شود داخل نشریه اسپکتیتور Spectator نوشت : جان بولتون مایه دردسر است ... مشاور حمایت ملی ترامپ خطرناک تر شده است... به اختصاص بخاطر ایده ها و افکار رئیس جمهور.
به گزارش گیزمگ، بسیاری از محققان معتقدند که فاز قبل از شروع بیماری آلزایمرمی تواند بسیار از یک دهه قبل از مشاهده بالینی بیماری آغاز شود.

تو حالی که تعداد زیادی از داروهای مربوط به بلای ناگهانی آلزایمر در آزمایشات بالینی انقراض خورده اند، به نظر می رسد که این بار پیش بالینی جدید می تواند بهترین روش درمانی برای آلزایمر باشد.

متأسفانه تاکنون هیچ چهارچوب مشخصی برای تشخیص باریک بین آلزایمر در مراحل بدوی وجود نداشته است.

آزمایش خون، اسکن "شکاف نگاری با گسیل پوزیترون"، آزمایش های چشمی و ژنتیکی راه هایی هستند که تا به امروز برای نمره بیماری استفاده شده است.

اما تاکنون هیچ نشانگر زیستی از نظر بالینی کاملاً تأیید نشده است.

درون این راستا محققان دانشگاه "جان هاپکینر" داده ها مربوط به ۲۹۰ نفر که تو کار بزرگ بالای گرفتاری به این بیماری بوده اند را بررسی کردند. این مطالعات دشت ۲۰ سال معاینه هستند و سالیانه از این افراد اسکن مغزی و آزمایش مایع مغزی نخاعی ستاندن می شد.

تو عاقبت پروژه ۸۱ نفر مبتلا به آلزایمر و خواه اختلال شناختی خفیف تشخیص داده شدند که این فقره بوسیله محققان اذن رحم ترفیع بیماری را سال ها پیش از بروز علائم آن بررسی کنند.

این محققان به این نتیجه رسیدند که ۱۰ تا ۱۵ سال پیش از بروز علائم مصیبت تغییرات ظریفی در بیمار رک می شود.

داده های مولود از اسکن "ام آرآی"( MRI) مدال داد که معادل منطقه ای در عدد به نام "لوب گیج گاهی" کاسته می شود.

این تغییرات می توانند بین ۳ تا ۹ سال پیش از بروز علائم مصیبت وقوف شوند.

ولی نتیجه جالب تر این مطالعه مربوط به نتایج حاصل از آزمایش مایع مغزی نخاعی درون بیماران بود که نشان دهنده مقدماتی نشانگر زیستی برای بیماری بود.

این حاصل به این ترتیب بود که افزایش جناب "پروتئین های تاو " در پول شدنی مغزی نخاعی تو حدود ۳۰ سال پیش از ابراز آلزایمر می تواند با آن مرتبط باشد.

پروتئین های دیگر از قبیل "آمیلوئید بتا" و "تاو فسفریلیت" نیز ۱۰ تا ۱۵ سال پیش از شروع علائم ظاهری بیماری بروز پیدا می کنند.

بوسیله رغم پیشرفت کندی که این مطالعه دارد، محققان آن معتقدند که این پروژه در نهایت منجر بوسیله کشف راه های مؤثر برای نمره آلزایمر درون مراحل اولیه آن خواهد شد.

"لارنت یونس" از محققان پروژه اشعار کرد، مطالعات ما علامت می دهد که ممکن است از روش های تصویربرداری مغزی و انتزاع مایع مغزی نخاعی برای تشخیص بلای ناگهانی آلزایمر ۱۰ سال (و یا بیشتر) قبل از تصادف آن استفاده کرد.

نتایج این پژوهش در نامه " Frontiers" انتشار یافت.

ایسنا
وان پلاس ۷ پرو بوسیله عنوان جدیدترین درفش دار وان پلاس و قدرتمندترین گوشی ساخته شده توسط این شریک تا به امروز، سرانجام پس از انتشار هذیان بی اندازه رونمایی شد. این محصول متاخر غصه ابدار افزار قدرتمندی دارد و غم از مدل سازی بیش جذابی بهره می برد. وان پلاس ۷ پرو با داشتن قیمتی معقول نسبت به رقبا (در مقایسه با آنچه نمایش می دهد)، بی شک می تواند در میدان عملکرد بسیار نیکی داشته باشد.

محصول جدید وان پلاس از حیث دوربین، نسبت به نسل پیش با صعود درخورتوجهی مواجه شده است و این مرحله از سه دوربین مجزا داخل پنل پشتی مصرف می کند. دوربین حقیقی این گوشی به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی مجهز شده است؛ این حسگر می تواند هر چهار پیکسل مجاور را با یک دیگر ادغام و نتیجه را بوسیله عنوان یک پیکسل مجزا عرضه دهد تا نهایتا شاهد تصاویری دل چسب تر باشیم. این فرایند، خروجی شمایل ۱۲ مگاپیکسلی (با وضوح ۴۰۰۰x۳۰۰۰ پیکسل) را به متعاقب دارد که از رنگ ، گستره ی داینامیکی و جزئیاتی بهبودیافته نصیب می برد.

مقاله های مرتبط:وان پلاس ۷ پرو رونمایی شدوان پلاس ۷ رونمایی شد

دوربین حقیقی دستگاه مجهز بوسیله لنز علو عریض است؛ افزون کنار این دوربین توانمند، تو پنل پشتی شاهد دو دوربین دیگر با حسگرهای ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی نیز هستیم. دیگر ویژگی های مهم دوربین وان پلاس ۷ پرو شامل این موارد است: لرزه گیر تصویر اپتیکال (روی لنزهای تله فوتو و پا بر جا) و البته نصیب مندی از سیستم فوکوس خودکار خاص ای که ترکیبی از فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار امتیاز فاز بوسیله شمار می آید.

گوشی وان پلاس ۷ پرو به طور پیش تصور توانایی ضبط ویدیوهای 4K را دارد (گفتنی است DxOMark بخاطر بررسی دوربین گوشی ها، تنظیمات را روی حالت پیش فرض استراحت می دهد و تغییری در آن ایجاد نمی یواش). 

در ادامه می توانید مشخصات کلیدی دوربین وان پلاس ۷ پرو را مطالعه کنید:دوربین پشتی سه گانهدوربین واقعی: مجهز بوسیله حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی (خروجی تصویر ۱۲ مگاپیکسلی)، فاصله ی کانونی میانگین ۲۶ میلی متر، لنز مجهز به دیافراگمی با گشودگی f/1.6 و مهیا به سیستم لرز انسداد تصویر اپتیکالدوربین علو عریض: مجهز بوسیله حسگر ۱۶ مگاپیکسلی، بور ی کانونی میانگین ۱۷ میلی متر، لنز مهیا به دیافراگمی با گشودگی f/2.2دوربین تله فوتو: فراهم به حسگر ۸ مگاپیکسلی، بور ی کانونی میانگین ۷۸ میلی متر، لنز مجهز به دیافراگمی با گشودگی f/2.4 و فراهم به سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکالمجهز به سیستم فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار امتیاز فازفلاش LED دوگانهتوانایی بایگانی ویدیوی 4K با ارزش ۶۰ فریم بر حین (حالت پیش فرض: 4K با ارج ۳۰ فریم بر ثانیه)



دی ایکس اُمارک پس از روزها بررسی، سرانجام نمره عالی ۱۱۱ را به وان پلاس ۷ پرو اهدا کرد تا این گوشی پس از هواوی پی ۳۰ پرو و گلکسی اس ۱۰ فایو جی، تو رده ی سومین رنکینگ برترین گوشی ها از حیث دوربین پا بر جا قرار بگیرد. درضمن کسب نمره ۸۶ دوربین سلفی، وان پلاس ۷ پرو را در رده ی ششم رنکینگ DxOMark جای داده است.

این گوشی توانسته است در بخش عکس برداری امتیاز ۱۱۸ و در بسرنوشت شوم دچار کردن فیلم برداری امتیاز ۹۸ را کسب نرم. از بین نکات مثبت دوربین این گوشی در زمینه ی ثبت عکس می قابلیت به اکسپوژر دقیق، سیستم فوکوس خودکار تند و دقیق، نمایش عالی جزئیات و اقتدار درخورتوجه بخاطر ثبت جلوه بوکه اشاره کرد. بااین حال، ظاهرا دوربین وان پلاس ۷ پرو از حیث عکس برداری در مواردی مانند تعادل سفیدی و نویز درون سایه (در فدایی محیط های تویی) ضعف دارد. 

DxOMark مواردی همچون عرضه برجسته جزئیات در تمامی شرایط نوری و محیطی، اکسپوژر کنجکاو در بیشتر شرایط، تعادل سفیدی قابل قبول، جهیز لرزش گیر کاربردی و سیستم فوکوس خودکار سریع را در سیاهه نکات مثبت بخش بایگانی ویدئو قرار داده است. درضمن ظاهرا دوربین وان پلاس ۷ پرو درون شالوده ی ثبت ویدئو در مواردی همچون گستره ی داینامیکیِ اندکی محدود، اِیلیاسینگ (Aliasing) شدید و ایجاد نویز در اشیای متحرک در محیط های دارای تلالو کم، ضعف دارد.

بررسی کامل DxOMark از دوربین وان پلاس ۷ پرو را به همراه مقیاس تصاویر ثبت شده با این گوشی به شکلی کامل تر، از وب سایت رسمی این مؤسسه بررسی کنید.

دیدن شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟ چه عملی داخل مورد بها گوشی وان پلاس ۷ پرو و دیگر ویژگی های مربوط به آن دارید؟قیمت روز گوشی موبایلبرای آگاهی از نرخ روز گوشی موبایل و خرید آن ازطریق فروشگاه های اینترنتی معتبر از  بخش محصولات زومیت   استفاده کنید

بیشتر بخوانید:وان پلاس 7 پرو و وان پلاس 7 چه تضاد هایی دارندنسخه 5G وان پلاس 7 پرو به زودی شناساندن و بوسیله بازار نمایش می شودوان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو در برابر نسل قبلوان پلاس 7 معرفی شد؛ کلمه طراحی اولاد پیش، این بار دوست داشتنی نم و قدرتمندتروان پلاس 7 پرو معرفی شد؛ دوربین سلفی پاپ آپ، نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین سه گانه
اگر از فرد مشهوری بخواهید آینده را برایتان پیش‌‌بینی کند، احتمالا پیش‌‌بینی‌‌های او هرگز رنگ واقعیت به خویشتن نخواهند گرفت. براساس مقاله‌‌ای که به‌تازگی داخل The Atlantic منتشر شده، ازنظر تاریخی، شواهد علمی علامت می‌دهند افراد موجه برای پیش‌بینی رویدادهای آینده‌‌ی گیتی معمولا متخصصانی هستند که در چندین‌وچند موضوع مختلف یقین دارند؛ چراکه این‌‌گونه افراد معمولا به‌‌‌دلیل اطلاعات وسیع‌‌تر، کمتر دچار تعصبات فکری می‌‌شوند. درمقابل، افرادی که تخصصی چشمگیر، ولی محدود بوسیله شاخه‌‌ی خاصی دارند، توانایی کمتری در انجام پیش‌‌بینی‌‌های دقیق‌‌ دارند؛ چراکه این‌‌گونه افراد معمولا در قاب جهان‌‌بینی خاص خود محدود هستند.

به‌‌عنوان نمونه‌‌ای از این افراد می‌‌توان بوسیله پروفسور پال آر. ارلیک، زیست‌‌شناس سرشناس آمریکایی از دانشگاه استنفورد اشاره کرد. او تو یکی از کتاب‌‌هایش با نام بمب جمعیت از آینده‌‌ی تاریک و محتوم بشر واج می‌‌گوید که داخل آن، برای مهار شکافتن جمعیت زمین و جلوگیری از آخرالزمان هسته‌‌ای دیر شده است. او پیش‌‌بینی کرد افت منابع غذایی فقط در یک دهه، میلیون‌‌ها مردم را به کام اجل خواهد کشید. منطق او کاملا ریاضیاتی به‌نظر می‌رسید: نمو انباشتگی بشر به‌‌صورت نمایی است؛ درحالی‌که منابع غذایی او این‌‌گونه ازاله. ارلیک که خود درون گونه‌شناسی پروانه‌ها فنی بود، می‌‌دانست سرشت به‌‌طورمستقیم نمی‌‌تواند جمعیت گونه‌‌ها را کنترل بطی ء. تفریق او این‌‌ حیات که با عبور احصائیه جمعیت از مرز منابع موجود، مجادله به‌‌خودی‌‌خود رخ خواهد داد.منطق پیش‌بینی‌های ارلیک و سیمون درباره آینده‌ی بشر از دیدگاه تخصص آن‌ها کاملا علمی و درک‌پذیر بود

ارلیک تو کتابش، چندین سناریو درباره‌ی انواع بلایای مقدور را به‌تصویر کشیده که در بدترین آن، گرسنگی جهان را درمی‌نوردد و مجادله هسته‌‌ای دامن‌‌گیر کشورهای روسیه و گره و ایالات متحده می‌شود و شورش زیست‌‌محیطی ناشی از آن دوده بشر را منقرض می‌‌کند. در بهینه سناریو ارلیک، کنترل جمعیت به‌وسیله‌ی بشر آغاز می‌‌شود. گرسنگی باردیگر گریبان‌‌گیر بسیاری از کشورها می‌‌شود؛ ولی موج مرگ‌‌ومیر ناشی از آن تا اواسط دهه‌‌ی ۱۹۸۰ فروکش می‌‌کند و فقط نیم‌میلیون نفر به‌‌‌علت گرسنگی جان می‌‌بازند.

ارلیک تا اینکه مخاطبان خویشتن را به این چالش فراخوانی کرده بود که چنانچه می‌‌توانند سناریو خوش‌‌بینانه‌‌ی دیگری همچنین به این سیاهه افزودن کنند. ارلیک داخل انتهای مطالبش اضافه کرده البته از طرح سناریوهایی دورازذهنی نظیر ارسال کمک‌‌های غذایی بیگانگان فضایی دوست‌دار بشر صرف‌‌نظر کرده است.



البته در سال‌‌های بعد، اقتصاددان دیگری به‌‌نام جولیان سیمون توانست به چالش ارلیک پاسخ دهد. او نظراتی کاملا متضاد با عقاید ارلیک ارائه قسط و درون آن، از نقش عمیق نبوغ بشر درون حل مشکلات پیش‌‌ رو سخن گفت. از دیدگاه سیمون، «انسان‌‌های بیشتر به‌‌معنای ایده‌‌های بیشتر برای خلق آینده‌‌ای درست» بود. شدت‌گرفتن بحث و مشاجره میان این دو دانشمند، حتی به شکل‌‌گیری شرط‌‌بندی تاریخی میانشان منجر شد. به‌هرحال تو سال‌های بعد، واقعیت این‌‌گونه رقم خورد که فناوری‌‌های کنترل استعمال آب و بذرهای اصلاح‌‌شده و استراتژی‌‌های مدیریتی توانستند انقلابی عظیم در کشت خلق کنند و میزان برداشت محصولات به‌‌شکل چشمگیری افزایش یافت. این علامت می‌داد حداقل درون تحلیل نیازهای غذایی بشر، دیدگاه سیمون برقرار از آب درآمده‌اند: در دهه‌‌ی ۱۹۶۰، به‌‌طور میانگین عزب ۵۰ نفر از هر ۱۰۰هزار نفر براثر گرسنگی جان باختند و درون دهه‌‌ی ۱۹۹۰، این آمار بوسیله ۲.۶ نفر رسید.مقاله‌های مرتبط:پیش‌بینی ۲۷ بدنه از خبرگان حوزه‌ فناوری در تک آینده‌ شعور مصنوعیترسناک ترین پیش‌بینی‌های استیون هاوکینگ از آینده

با اینکه پیش‌‌بینی‌‌های ارلیک از آخرالزمان درست از آب درنیامد، عقاید او درباره‌ی ویرانی زیست‌‌محیطی امین بود. درمقابل، پیش‌‌بینی‌های‌ سیمون نیز آن‌‌چنان که بایدوشاید شکل پذیری نیافت. عقاید او درباره‌ی نقش نبوغ بشر درون تأمین نیازهای آبی و غذایی صحیح بود؛ ولی پشتوانه‌‌ی این موفقیت بشر، آن‌‌چنان که سیمون ادعا کرده بود، گشایش کیفیت آب‌و‌هوا نبود. درحقیقت، به‌‌شکل طعنه‌‌آمیزی عامل این تحولات مثبت همان اصول ریاضیاتی بود که ارلیک از آن دم می‌‌زد.

با بود اعتبار علمی ظاهر این افراد در زمینه‌‌های تخصصشان، هر دو آن‌‌ها تو یک نقیصه شریک‌‌ بودند. آن‌‌ها فقط به بینش خود ایمان داشتند و عزب بوسیله واقعیات آن قیمت می‌‌دادند؛ ولی از بها و اعتبار علم یکدیگر غافل بودند.

بعدها، مورخی با صیت پاول سابین داخل کتابی به‌‌نام «شرط‌‌بندی» این‌‌گونه نوشت که «آنچه رخ داد برخلاف پیش‌‌بینی‌‌های پاول ارلیک و جولین سیمون وجود»؛ چراکه هریک از این افراد تا توانسته بودند اطلاعاتی داخل امنیت از دیدگاه انحصاری خود جمع‌‌آوری کرده بودند و این باعث افزایش تعصب و کوته‌‌فکری در آن‌‌ها شده حیات. درنهایت آنچه بیشتر از همگی پدیدار شد، نارسایی مدل‌‌های این دو دانشمند حیات. این داستان مثال آشکاری از خطاهای ناشی از محدودیت جهان‌‌بینی افراد فنی و متمایز جهان بود.خوره‌های علوم

انسان ممکن است انتظار داشته باشند افرادی که عمر خویشتن را وقف  حوزه‌‌ی مطالعاتی خاصی کرده‌‌اند، حداقل باید بتوانند آینده‌‌ی حوزه‌‌ی تخصص خود را بهتر از سایرین پیش‌‌بینی کنند. بااین‌حال، گویا داده‌های حاصل از آزمایشی بلندمدت با قدمتی ۲۰ ساله که آغاز آن بوسیله سال ۱۹۸۴ بازمی‌گردد، دقیقا نقطه‌‌ی طبق این دیدگاه را نشان می‌‌دهد. درون این آزمایش، برای مقایسه‌‌ی قدرت پیش‌‌بینی افراد درباره‌ی وقایع سیاسی و مالی و نظایر آن تو آینده‌‌ی دور و نزدیک، دو گروه از افراد رودرروی یکدیگر قرار گرفتند: دسته اول، متشکل از کارشناسان و دانشگاهیان باتجربه و گروه دوم، متخصصانی که اشتهایی سیری‌‌ناپذیر درون مطالعه‌‌ی علوم گوناگون داشتند.برخلاف متخصصان تک‌حوزه‌ای، افرادی که در شاخه‌‌های مطالعاتی متنوع سررشته دارند، از اشتباهات خویشتن درس می‌‌گیرند

براساس این مقاله، با اینکه بیشتر مردم درمقایسه‌با افراد با اعتماد‌‌به‌‌نفس و متخصصان شناخته‌شده تو حوزه‌‌‌ی خاصی ذهنیت بهتری دارند، این متخصصان عمومی‌‌تر بودند که توانستند این هم چشمی را به‌‌سود خود انتها دهند. افرادی که ایدئولوژی‌‌های قدرتمندی داخل حوزه‌‌های خاص داشتند، نتوانستند فروپاشی زننده اتحاد جماهیر شوروی را پیش‌بینی کنند؛ چراکه آن‌ها شواهد را ازطریق دریچه‌‌ی ایده‌‌های شخصی خودشان تفسیر می‌‌کردند؛ درحالی‌که متخصصان اشتراکی به چنین ضعفی دچار نبودند و درنتیجه توانستند وقوع این اتفاق را بهتر پیش‌‌بینی کنند.

خطای شناختی ناشی از تخصص

واقعیت این است که هر دو گروه از افراد مطالعه‌ی اخیر، هنگام تحقق هریک از پیش‌‌بینی‌‌های خود، دچار نوعی افزایش اعتمادبه‌نفس دربرابر جهان‌بینی خود می‌‌شوند؛ اما رویکرد این دو گروه هنگام مواجهه با اشتباهاتشان در پیش‌بینی‌های گذشته کاملا متفاوت است.

با استناد بوسیله نتایج این تحقیقات ۲۰ ساله، می‌‌توان گفت تفاوت موجود در آن است که افرادی که تو گروهی از شاخه‌‌های مطالعاتی مختلف سررشته دارند، از اشتباهات خویشتن تدریس می‌‌گیرند. در‌همین‌حال، متخصصان حوزه‌‌های خاص تمرکز بیش‌‌از‌‌اندازه‌‌ای روی بینش خود دارند و معمولا با نادیده‌انگاشتن جای پا متغیرهای پیش‌‌بینی‌‌نشده‌‌، دچار نوعی تعصب و اعتمادبه‌‌نفس کاذب دربرابر عقاید خود می‌‌شوند. فیلیپ تتلاک، دانشمند همکار درون این مطالعه‌‌ی ۲۰ ساله، در اظهارنظری در آن زمان، این طور می‌‌گوید:به‌‌‌طورجالبی اغلب رابطه‌‌ی معکوسی میان تصورات پیش‌‌گویان درباره‌ی عملکردشان و نتیجه‌‌ی بازپسین عملکرد این افراد دیده می‌‌شود.

درمجموع، بهترین افراد در پیش‌‌بینی همان کسانی هستند که بوسیله ایده‌‌های خود به‌‌چشم فرضیه‌‌هایی محک‌‌پذیر نگاه می‌‌کنند. آن‌‌ها همان‌‌گونه که خلال پیروزی جشن می‌‌گیرند و بوسیله تقویت ایده‌‌های خویشتن می‌‌اندیشند، طی شکست نیز بوسیله استقبال اشتباهات خود می‌روند. این، دقیقا همان چیزی است که از آن به‌‌عنوان «یادگیری» یاد می‌‌شود.بیشتر بخوانید:پیش‌‌بینی میچیو کاکو درمورد دستاوردهای مهم علمی تا سال ۲۱۰۰مهارت‌های کلیدی برای ترفیع داخل شهر سال آیندهفروپاشی حریم خصوصی؛ آیا باید به نظارت قضا و قدر جهانی و فرابشری اندام داد؟ساخت ماشینی با توانایی ایجاد ابرجای‌گزیدگی از احتمالات آیندهچه صنایع و بازارهایی تو ۱۰ سال آینده متحول خواهند شد؟
فیلم‌هاSGHAROOOONSGHAROOOON و سریال‌های کره‌ای در میان دوستداران فیلم و سینما جایگاه اختصاص خود را دارند، ولی گاهی پیدا کردن بهترین فیلم‌ها کار ابکی و زمان‌بری است. از آنجا که کره‌ای‌ها در دو دهه گذشته فیلم‌‌های پرفروش و باکیفیتی تولید کرده‌اند و طرفداران آنها هم روز به روز بیشتر می‌شود، این مطلب را به معرفی بهینه فیلم های کره ای اختصاص داده ایم. در ادامه، با ده مورد از بهترین فیلم‌ های کره‌ ای آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید. حتما بخوانید:پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خویشتن کرده‌اندبهترین فیلم های تاریخی جهان که لب را به شما ارائه می‌دهند۲۵ فیلم برتر قرن ۲۱ تاکنون که حتما باید ببینید ۱. پیرپسر (Old Boy 2003)

پیرپسر جزو بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است. فیلمی که تارانتینو جوهر به مدح آن گشوده و رتبه ۶۷ را بین ۲۵۰ فیلم مرجح تاریخچه سینما تو سایت IMDB کسب کرده است.



شعر فیلم، ماجرای تاجری را روایت می‌کند که به مدت ۱۵ سال در اتاق یک هتل حبس می‌شود؛ بی‌آنکه دلیلش را بداند. او پس از نجات تصمیم می‌گیرد تا کینه توزی سختی از زندانبانان خود بگیرد.
هالیوود در سال ۲۰۱۳ نسخه‌ٔ آمریکایی پیرپسر را با الهام از همین فیلم ساخت. ۲. قطاری به بوسان (Train to Busan 2016)



موفق‌ترین فیلم اضطرار در خارج از این کشور، داستان گروهی از مسافران را داخل قطاری به نشانه شهر بوسان روایت می‌کند که باید برای حی ماندن درون برابر هجوم زامبی‌ها تلاش کنند. این فیلم امتیاز بیش خوب ۹۵ را از سایت روتن اخذ کرده است. ۳. بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار (Spring, Summer, Fall, Winter and Spring again 2003)



در میان جنگل‌های انبوه، یک راهب بودایی به تربیت پسری مشغول است. اما پسر تو فراز شباب عاشق دختری می‌شود که از شهر برای درمان بوسیله صومعه آنها آمده است. او کلیسا را ترک می‌کند و به ظهر دختر به دنیای مدرن بیدار می‌شود. اما یک راهب کبیر بودایی که هرگز شهر و آدم‌هایش را ندیده، چگونه باید مرحله خاطرخواهی و عمر در این جهان ناشناخته را بوسیله گرمابه بکشد؟

تماشای این فیلم برای ما ایرانیان که بوسیله غزل‌های عاشقانه شاعران‌مان آشنایی داریم، یاد‌آور ابیات فراوانی است؛ از جمله این بیت از صائب تبریزی که:

انصاف نیست راندنش از محضر خویش/ صائب که ساخت نقد دل و طریقت فدای درون حتما بخوانید: بهترین فیلم های اکشن؛ ۳۱ فیلم عزیز بخاطر دوستداران ناراحتی ۴. امیرالبحر: امواج خروشان (The Admiral: Roaring Currents 2014)



«امیرالبحر: امواج خروشان» ماجرای دعوایی تاریخی در سال ۱۵۹۷ میلادی را روایت می‌کند.

می سون‌سین، فرمانده سیاه بند کره‌ای، گرفتار نبردی سهمگین با ناوگان مهاجم ژاپن می‌شود. این فیلم را می‌توان نسخه کره‌ای نبرد اسپارتا نامید. ۵. آفتابی (Sunny 2011)



این درام کمدی، قصه بعضی از دختران دبیرستانی را بوسیله تصویر می‌کشد که گروهی به نام «آفتابی» تشکیل داده‌اند، اما گذر سال‌ها آنها را از هم استثنا می‌کند. حالا که یکی از آنها در بستر اجل است و نامی (از اعضای گروه آفتابی) تقلا می‌کند تا مجدد اعضای گروه را کنار هم جمع کند. ۶. مردی از ناکجاآباد (The Man from Nowhere 2010)



داستان این فیلم درباره سپاهی سابق نیروی‌های ویژه است که اینک به‌عنوان حافظ یک امانت‌فروشی روزگار می‌گذراند. درون جای پا وقایعی، او دستگیر مبارزه با یک دسته قاچاقچی اعضای بدن می‌شود تا تنها دوستش را نجات دهد. این فیلم تشخیص کامل ۱۰۰ از سایت روتن را دریافت کرده است. حتما بخوانید: بهینه فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار دنیا با داستان‌های هیجان‌انگیز ۷. داستان دو خواهری کردن (A A Tale of Two Sisters)



2003 دو خواهر پس از آنکه مدتی را داخل بیمارستان روانی سپری می‌کنند، نزد پدر و نامادری‌شان باز می‌گردند تا زندگی عادی را پی. بگیرند اما رفتارهای خشن نامادری و یک روح سرگردان، همه‌چیز را به‌هم. می‌زند این تریلر روانشناختی، مرز بین واقعیت و توهم را بوسیله چالش می‌کشد و مخاطبانش را با ترس و تردید روبه‌رو. می‌کند. ۸ (میزبان The Host)



2006 پارک هی بونگ، در پیاده شدن رودخانه‌ هان در سئول اغذیه‌فروشی کوچکی. دارد نصیب هیولایی ترسناک از اعماق دریاچه خارج آمده و نوه بونگ را. می‌رباید خانواده او، فرسوده و آشفته در جست‌وجوی نوه.
برمی‌آیند میزبان از یکسره بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است که نقدهای مثبت فراوانی بر آن نوشته شده. است. ۹ لحظه‌ای بخاطر بیاد (A آوردن A Moment to)



Remember 2004 این درام عاشقانه و غم‌انگیز، شعر یک زیتون جوان کره‌ای را بازگو می‌کند که یکی از آنها به‌نوعی آلزایمر نادر. مبتلا می‌شود این فیلم، از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای در گیشه بوده است؛ طوری‌که دو هفته پیاپی درون صدر جدول فروش. راحتی. داشت ۱۰ عشق (بی مزه غلام My Sassy)



Girl 2001 این فیلم به خشکی امدن مبنا یادداشت‌های کیم هوسیک، دانشجوی مهندسی، ساخته شده و روایتگر فرازو‌نشیب‌های رابطه. عاشقانه اوست عشق لوس من، جزو موفق‌ترین فیلم‌های گیشه درون کره بوده که الهام‌بخش آثار متعددی در سینمای کشورهای دیگر شبیه ژاپن و هالیوود. شده است داخل: امتداد بخوانید ۱۸ فیلم تأثیرگذاری که می‌تواند عمر هر زنی را
سید عمار طبیب رئیس جریان حکمت ملی عراقبعد از دیدارش با دیوید ساترفیلد کمک وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت: عراق نمی پذیرد که سکویی برای حمله بوسیله سایرین باشد.

وی افزود: عراق سیاست درهای باز را در قبال کشورهای منطقه و جهان دنبال می نرم و تلاش موکد دارد تا روابطی متوازن مبتنی بر منافع مشترک ایجاد نرم.

حکیم گفت: عراق در سعی بخاطر تحکیم محرر در منطقه است و بر بی طرفی و استقلال تصمیم گیری خود تاکید دارد.

وی همچنین پهلو لزوم استعمال از همه تجارب برای ساختن عراق و حرکت به سمت توسعه تعمیم این کشور تاکید کرد.

حکیم همچنین پهلو وقار امساک گزیدن از انقلاب کنونی و پرهیز از تبعات خطرناک آن که تاثیر منفی بر ملت های منطقه دارد، ابرام کرد.

وی مشتاق گفت وگوی عمومیت برای حل مشکلات باقی باقی مانده و اهمیت پرهیز عراق از تاثیرات این تنش شد.