زعفران ایران

به گزارش ایسنا، براساس طبقه بندی رخساره گرفته در بازرگانی بین المللی ایران کالاهای صادراتی به دسته های مختلف شاخه می شوند که در چارچوب آنها آمارها بوسیله تفکیک روشن شده و سهم سندیت از مجموع صادرات غیرنفتی کشور پدیدار می شود.

بر این شالوده بیشترین تسهیم از ارزش صادراتی کالاهای ایرانی بوسیله حوزه سوخت های معدنی، روغن های معدنی و محصولات مولود از تقطیر آنها، مواد قیری و موم های معدنی اختصاص می یابد.

در فروردین ماه امسال این دسته کالایی حدود ۳۶ درصد از مجموع صادرات ایران را به خود ویژه داده اند.

در رده بعدی مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از این مواد، محصولات شیمیایی آلی، چدن، فولاد و آهن در رتبه های بعد اینده هستند.

مطالعه نشان می دهد که تنوع کالاهای صادراتی ایران در طول این مدت محدود بوده و اغلب از منابع طبیعی یا محصولات با ارزش افزوده پایین تشکیل شده است.

بالاترین بها صادراتی ایران داخل فروردین ماه ۱۳۹۸ به حوزه انباشته و گل های مصنوعی باریک شده از موی انسان اختصاص یافته است. این کالاها مجموع ارزش شان به ۶۶ هزار دلار فصیح که داخل قیاس با مدت مانند سال قبل افزایشی ۱۰۰ برابری را نشان می دهد.

پس از آن قطعات منفصله اشیای ساخته شده از چرم و کالا مربوط به سیر تکاملی و کیف های دستی به ترتیب با رشد ۳۱ و ۱۶ انطباق زیادترین سهم را درون این مملکت داشته اند.

در ماهی که بخشیدن متوسط ارزش صادراتی ایران کمیت ۲۹۹ دلار بر تن بوده که کاهشی ۲۴ درصدی را نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نشان می دهد. تو این مرزوبوم صادرات محصولات کیمیایی آلی با بود آنکه نمو ۲۱ درصدی داشته، اما از لحاظ ارزش صادراتی کاهشی ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

در بررسی تفکیکی کالاها سوخت های اجتماعی و مواد مربوط به آنها از دید وزنی بوسیله دو میلیون تن رسیده و قیمت صادراتی ۹۲۹ میلیون دلاری داشته اند.

تو رده اتیه از رویت تناژ سنگ فلز صبر داشته که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن صادرات داشته اما از نظر ارزش ۱۰۶ میلیون دلار قیمت خورده است.

تو مملکت ارزش صادراتی مواد پلاستیکی ۲۸۲، محصولات شیمیایی آلی ۲۵۷، چدن، آهن و فولاد ۲۲۲ میلیون دلار صادرات داشته اند.

با عبور از این قسمت قسمت کردن کالاها صادرات ثمر های خوراکی، پوست مرکبات، سبزیجات و نباتات و کودها درون رده بعدی صادرات ایران قرار گرفتند.
  • ۹۸/۰۲/۳۱

نظرات (۱)

مژده به دانشجویان عزیز
از علم خود کسب درآمد کنید
پروژه های خود را یک بار در سایت اپلود کرده و مادام العمر فروش کنید
دارای نماد اعتماد الکترونیک
برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید
www.enproject.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی