زعفران ایران

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی تو همایش روز جهانی خاک داخل دانشگاه علوم کشت و منابع غریزی سیال بیان کرد: داخل مرزوبوم خاک با مسائلی در مقابل قاچاق، زنگ زدگی و آلودگی مواجهیم که حاصل بی تدبیری و عدم نگاه بوسیله توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه محیط زیست مایه نظارتی بوده و شهریه آن نظارت و اطلاع رسانی است، افزود: سالانه بسیار از ۲ میلیارد تن ظرفیت فرسایش گور در کشور است و در هر هکتار نیز بیش از ۱۶ تن فرسایش قبر حیات دارد که این میزان بیش از حدود سه موافق میانگین خوردگی مقبره داخل جهان است.

مدیرکل نگاهداری محیط زیست مازندران با انتقاد از نحوه مدیریت پسماند داخل استان گفت: در مازندران چندین دهه است که بغرنج مدیریت پسماند حیات دارد، بوسیله طوری که از ۲۸ سایت دفن زباله هنوز داخل یکی از آنها دفن بهداشتی صورت نمی گیرد و شیرابه ها جنگل، آب و گور را از بین گرفتار است.

ابراهیمی گفت: در کشور بیش از ۵۰ درصد فاضلاب های خانگی تصفیه می شود اما درون مازندران داخل خوشبینانه ترین حالت، بوسیله ۱۴ تا ۱۵ درصد می رسد و حتی نسبت به میانگین کشوری هم ۳ تا ۴ برابر عقب هستیم.

وی افزود: استفاده از زهر و بار نیز تو مازندران بالاست، علیرغم میلیونر بودن  منابع علمی و تحقیقاتی اما هنوز میزان سم و کودی که برای میوه جات، سبزیجات و صیفی جات مصرف می شود دقیقا مشخص نبوده و برای تعیین معیار باقیمانده سم و کود تو محصولات کشاورزی و سرکش درون استان هیچگاه اطلاعاتی وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران دنباله داد: مرکز عبرت میزان باقیمانده سم و وهله در محصولات کشاورزی و باغی بی قراری تو میادین علیه و تره مرحله وجود ندارد که این بوسیله هیچ اسکناس پذیرفته نبوده و باید متولیان امر پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از مهار و انتقال آب بوسیله بالادست به بهانه تثبیت و تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار گفت :کاشت شجر در اراضی شیبدار نباید موجب به مخاطره افتادن وجود زیست مندانی شود که از حقابه طبیعی چشمه ها و رودخانه ها کاربرد می کنند بلکه باید مطمئن آب درختان غرس شده در اراضی شیبدار با روشهای علمی دیگر مانند عملیات آبخوانداری و آبخیزداری تامین شود که در این صورت مطلوب خواهد حیات.

ابراهیمی ابرام کرد: تغییر کاربری اراضی و فروش مقبره بوسیله بهانه ایجاد کارآفرینی معنایی ندارد.

مدیرکل حفاظت فضا زیست مازندران در پایان سلامت افراد جامعه  را بالاترین نعمت الوهیت دانست و افزود: اشتی آب، خاک، هوا و جسم به عهده داری همگی مردم و مسؤولان است و همه باید داخل علت حفظ آن تلاش کنیم.
  • ۹۸/۰۹/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی