زعفران ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مملکت کلینیک گروه علمی پزشکی حلقه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا تاکنون بسیار از یک میلیون انسان را بر روی کره زمین به کام مرگ کشانده است. با اول فصل پاییز در نیمکره شمالی مقامات موسسه جهانی بهداشت برآورد کرده اند در صورتی که دولت ها نتوانند شدت شیوع کووید ۱۹ در جامعه را کنترل کنند، باید شاهد تکثیر دیو شمار جان باختگان باشیم. از آنجا که هنوز زمان دقیقی برای توزیع نسخه اولیه واکسن کرونا به بازار تعیین نشده است، اقدامات پیشگیرانه ویژگی همانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون، کاربرد از ماسک و حفظ بور گذاری مدنی نخستین ترین و در جوهر حال مهمترین اقداماتی است که عموم آدم باید نسبت بوسیله انجام آن ها اهتمام لازم را داشته باشند.

یکی از راهکارهایی که دانشمندان برای مهار و کنترل ویروس تو جامعه مطرح می کنند، معارفه افراد مبتلا و قرنطینه کردن آن هاست. از این رو، متخصصان بوسیله طور متناوب اقدام به بروز رسانی علائم ابتلا به کووید ۱۹ و آگاه سازی آدم نسبت به این موضوع می کنند. تب، سرفه های خشک و مداوم، خستگی و بی حالی، سردرد، از دست دادن حساسیت بویایی و چشایی، بثورات پوستی و لینت مزاج از مد ترین علائمی است که مردم باید نسبت به آن ها آگاهی لازم را داشته باشند. با این حال، تمامی علائم کرونا به این موارد خلاصه نمی شود. از دست دادن دریافتن شنوایی، جدیدترین مدال ابتلا به کرونا

به خشکی امدن این اساس، دانشمندان انگلیسی بوسیله تری نشان جدیدی از ابتلا به کرونا را کشف کرده اند. محققان می گویند از مشت دادن درک شنوایی جدیدترین مدال ابتلا به کووید ۱۹ محسوب می شود. متخصصان داخل بررسی های خویشتن مشاهده کردند یک ناخوش که از کرونای جدی رنج برده و در درمانگاه بستری شده بود، دچار اختلالات شنوایی شده است.

درک چشایی و بویایی بهبودیافتگان کرونا برمی گردد؟ | بوسیله پزشک رجوع کنیم یا نکنیم؟

این مرد ۴۵ ساله علائم شدید مصیبت را دارا بود. وی در اول از تنگی لمحه و وِزوِز شنوایی شکایت داشت، ولی به ناگاه قدرت شنوایی خود را از دست عدالت. وزوز گوش (Tinnitus) به حالتی اطلاق می شود که فرید از یک صوت فاقد معنی در یک گوش یا هر دو گوش و خواه در سر عاری آنکه منبع صوتی بود خارجی داشته باشد رنج می سرما.

محققان پس از ارزیابی های عریض اعلام کردند دلیل مشخص برای از مشت دادن دریافتن شنوایی این فرد وجود ندارد، اما این موضوع احتمالاً نتیجه مستقیم آلوده شدن بوسیله ویروس کروناست. این علامت به تری مشاهده شده است و دانشمندان نیازمند تحقیقات عریض تری برای مشخص کردن چگونگی اقدام و نفوذ کردن ویروس به خشکی امدن ساختار شنوایی هستند.

دانشمندان دانشکده سلطنتی لندن می گویند: پیش تیز این مریض سابقه ابتلا بوسیله مشکلات شنوایی را نداشته است و همین امر نشان می دهد از دست اعطا کردن حس گوش وی ارتباط مستقیم با آلوده شدن بوسیله کووید ۱۹ دارد. این مرد سابقاً از ابتلا به آسم رنج می برده، اما شرایط جسمانی مساعدی داشته است. از زمان همگی گیری ویروس کرونا در انگلیس این نخستین باری است که وابستگی میان این بیماری و سیستم شنوایی مشاهده می شود.

با این حال دانشمندان ابرام دارند اگر فردی حساسیت شنوایی خود را از دست داده لزوماً به معنای آن نخواهد وجود که بوسیله کرونا مبتلا شده است. از مشت اعطا کردن درک شنوایی دلایل متعددی می تواند داشته باشد و این فرمان می تواند فوری و دائمی باشد. بخاطر مثال در بیماری هایی متشابه اوتیت،ام اس، مننژیت چرکی، منییر و سارکوئیدز همچنین امکان پذیر است سیستم شنوایی مورد آسیب قرار گیرد. نصیحت پزشکان این است که اگر دریافتن شنوایی خود را از دست داده اید باید بوسیله تعاقب علائم دیگر مصیبت کرونا نظیر تب و یا سرفه باشید. با این حال، مشورت با متخصصان بهترین راهکار داخل این بنیان است.

فهمیدن علائم اختلالات شنوایی داخل افراد حکم سختی محو. یکی از محدودیت های افرادی که از اختلالات شنوایی رنج می برند این است که به طور مداوم از سایرین می خواهند سخنانشان را جبران کنند. اگر می بینید یکی از اعضای قوم خواه دوستانتان بوسیله طور پیوسته از درک صدای محیط ستوه است و خواستار تکرار سخنان افراد می شود، به طور قطع حس شنوایی وی دچار مشکل شده است.

دانشمندان انگلیسی پیش پر حرارت ارتباط ابتلا به کرونا و از دست دادن دریافتن بویایی و چشایی را تایید کرده بودند. همچنین ظاهر شده است کووید ۱۹ می تواند به نعوظ مستقیم به چشم افراد نیز حمله کرده و باعث التهاب ملتحمه شود. در این حالت غشای نازک و شفافی که روی سفیدی چشم (صلبیه) فراغت دارد و سطح تویی چشم را پوشانده دچار عفونت شده و باعث ایجاد مشکلات بینایی در فرد می شود. حال با تایید وابستگی میان ابتلا بوسیله کرونا و از دست دادن حساسیت شنوایی، مشخص شد کووید ۱۹ می تواند به ۴ دریافتن از ۵ حساسیت واقعی انسان آسیب برساند.

دانشمندان به طور فراخ در حال حکم بر روی رفتارهای ویروس کرونا هستند. انگلیس یکی از بدترین آمارهای مربوط به شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در قاره اروپا دارد. تاکنون ۶۴۰ هزار قد در این کشور به این ویروس مشغول شده و از این میان، بیش از ۴۳ هزار هیکل جان خود را از دست داده اند. دولت انگلیس اقدام بوسیله پیش خرید میلیون ها دوز واکسن کرونا از غول های داروسازی گیتی کرده است. دولت این کشور امیدوار است از اوایل ماه ژانویه بتواند واکسیناسیون اشتراکی را اجرایی کند. با این حال، دانشمندان می گویند احتمالاً اجرا واکسیناسیون عمومی به خشکی امدن روی تمامی مردم میسر نخواهد حیات.
  • ۹۹/۰۷/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی