زعفران ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، پاییز و زمستان در نقاطی که کرونا همچنان با قدرت مسری علنی می کند و قربانی می گیرد، تو راه است. نگرانی ها درون خصوص شیوع موج «چندم» این ویروس شوم در جهان بیشتر شده؛ دولت ها امن های خود را از کارگران و افراد بیکار شده امتداد می دهند و به شرکت های تو آستانه افلاس نیز وام های با یکروز اندک یا با بازپرداخت بلندمدت اعطا می کنند، انتخابات امریکا همچنین نزدیک است، کمتر از دو ماه دیگر.

رقابت میان چین و امریکا نیز نفس گیرتر شده و امریکا بخاطر تلافی زیان های اقتصادی و مالی کرونا سعی بر وضع شدیدترین بایکوت ها کنار این ناحیه می کند. به رویت می رسد تو صورت انتخاب مجدد ترامپ حرب میان این دو ابرقدرت اقتصادی وارد فاز بدیع ای شود که اطمینان در خصوص گشایش آینده اقتصادی را تا وزن چشمگیری کاهش دهد. هر چند به دید می رسد شرایط اقتصادی داخل فداکار کشورهای ترقی یافته رو به بهبود است.

اقتصاددانان معتقدند پیک یا قله اول بیماری که پس از چروک به سرعت درون سایر کشورها شیوع پیدا کرد در حال کاهش رفعت است و اقتصادها تو حال تقلا برای الحاق به وضعیت نرمالی تو دل بحران کرونا هستند که به نظر می رسد تا حدی نیز توفیق هایی در این خصوص نصیب برخی کشورها شده است. تاکنون حدود ۲۰ میلیارد دلار به اقتصادها برای پوشش هزینه های کرونا به بخش های مختلف تزریق شده که همین حکم موجبات اعتدال اندکی به مقدر شدن ها را ایجاد می کند. به عنوان مثال در امریکا از احصائیه مبتلایان و قربانیان این ویروس در ماه اوت کاهش یافته و داده های صنعتی آلمان نیز مدال می دهد که این بخش تمام توان خود را برای بازگشت بوسیله روزهای پیش از بلای ناگهانی به فقره خمود است. داده های تکه فروشی چین نیز نشان از بازگشت زودتر از خواست این صرفه جویی به سطح پیش از شیوع کروناست. اما اینکه «دقیقا» چه زمانی می توانند بوسیله پیش از شیوع این ویروس بازگردند، مشخص نیست. کرونا، مشکلی بلندمدت

 درون بخش دیگری از گزارش بلومبرگ به خشکی امدن ضرورت «دادرسی گذاری بی عیب» تا اینکه تو شرایط فعلی که مقصد هایی دال بر کنترل این بیماری در فداکار کشورها حیات دارد، ابرام کرد. چرا که اقتصادها همچنان آسیب پذیر هستند و تا زمانی که واکسن آن کشف و در مقیاس گسترده توزیع نشود، وضعیت «عادی» بخاطر تصرف وکارها ایجاد نخواهد شد. درستی این گزاره را می استعداد از تعدیل خواه تعطیلی برندهای معروف متوجه شد. ولی نشانه های نگرانی دیگری نیز حیات دارد.

طی ماه های اخیر چینی ها خواهش بیشتری به نفقه کردن داشتند و اغلب پول های خود را از بانک ها بیرون کردند که این امر باعث منفی شدن صنوبر بانک ها شد. از سوی دیگر قانونگذاران امریکایی نیز درون تلاش برای محقق کردن بزرگ ترین محرک مالی هستند که البته شاید بتواند بخشی از کسب وکارهای بزرگ را رهایی دهد که این امر بوسیله معنای تعطیلی تصرف وکارهای کوچک است. اما وضعیت در اروپا به نحو دیگری پیش می رود و بوسیله نظر می رسد «متجاوز خوب محو». ارزیابی فعالیت ها علامت می دهد که کارخانه ها در تلاشند تا هزینه ها را کاهش دهند در مدت مطالبه کمینه و حاشیه نویسی سود بنگاه ها همچنین تا کمیت زیادی کاهش یافته است.

از لفظ دیگر جلوه گر تراشیدن کارفرماها تا کجا با برنامه های تمدید مرخصی ها تو فرانسه و آلمان همراه شوند که در این عارض و بوسیله نعوظ بالفعل میلیون ها شغل درون معرض سربزرگی قرار می گیرد. درون بخش آخر این گزارش نیز تصویری از آینده گیتی پیش از به اتمام الحاق سال جاری میلادی ترسیم شده که براساس آن به دید می رسد بازارهای تنخواه در بین دستیار های اقبال بخاطر بهبود وضعیت اقتصادها و ناامیدی و نااطمینانی نسبت بوسیله آینده دستگیر شده اند و گاهی صعود دارند و گاهی هم کمبود. «کاترین مان»، اقتصاددان ارشد جهانی تو شرکت «سیتی گروپ» معتقد است باید به وضعیت فعلی به صورت بلندمدت تری نگاه کرد. «وارویک مک کیبین» از دانشگاه ملی استرالیا نیز به خشکی امدن این اعتقاد است که ویروس کرونا ممکن است تا ۲۰۲۵ در جهان باقی بماند و حدود ۳۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زند.
  • ۹۹/۰۶/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی