زعفران ایران

اسپیس ایکس امروز جمعه دسته ای نو از ماهواره های استارلینک را پرتاب کرد و به عنوان دومین مأموریت اشتراکی خود، دو ماهواره ی تصویربرداری کوچک را نیز با موفقیت بوسیله همراه آن ها به مدار زمین فرستاد. راکت دومرحله ای فالکون ۹ که حامل ۵۷ ماهواره ی استارلینک و نیز دو ماهواره ی دیده بانی زمین از انبازی بلک اسکای گلوبال بود، امروز در ساعت ۱:۱۲ به لمحه محلی (۹:۴۲ صبح جمعه به لحظه ایران) از سکوی پرتاب 39A تو مرکز فضایی کندی ناسا پرتاب شد.

پرتاب امروز، پنجمین تصعید جنین ی اول یک راکت فالکون ۹ بود. این بوستر تقریبا هشت دقیقه پس از برخاست توانست با بازگشت موفقیت آمیز به زمین، به آرامی روی کشتی بدون سرنشین «البته همچنان در را دوست دارم» داخل اقیانوس نقشه فرود آید. با این پرتاب، دهمین مأموریت استارلینک اسپیس ایکس از سال ۲۰۱۹ تاکنون و درمجموع ۱۲امین مأموریت این شرکت در سال ۲۰۲۰ رقم خورد.

اسپیس ایکس از مدت ها پیش برای حفظ فاصله ای کوتاه بین پرتاب ها، پیاده شدن ناوگان بوسترهای کارکرده و اثبات شده ی خود تکیه کرده است. این مشارکت با پرتاب و فرود دو فضانورد ناسا در مأموریت دمو ۲ به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی، تابستانی افتابی را آغاز کرده است و منظور ندارد به این زودی ها از سرعت صعود خویشتن بکاهد.

دهمین مأموریت استارلینک با پیشرفت عاری عیب راکت فالکون ۹ در فلک شبانگاه برفراز ساحل فضایی فلوریدا، بوسیله نظام ارتکاب شد. پرتاب های شبانه هموار جلوه هایی خیره کننده در گردون به وجود می آورند و پرتاب امروز همچنین از این قاعده مستنثی نبود. صدای غرش ۹ موتور مرلین راکت درون پرتاب امروز ظاهرا صدایی بلندتر از همیشه داشت؛ به نحوی که تا اینکه پس از ناپدیدشدن فالکون ۹ در فلک همچنان امکان شنیدن آن مهیا بود.

درون دماغه ی مخروطی فالکون ۹، ۵۷ ماهواره ی ارائه دهنده ی اینترنت قرار گرفته حیات که بوسیله عنوان بخشی از ابرمنظومه ی استارلینک، بوسیله صدها ماهواره ی کنونی در مدار ملحق خواهند شد. اسپیس ایکس تا به امروز با تکاپو برای تکمیل منظومه ی ماهواره ای عظیم خود، ۵۹۵ دستگاه ماهواره ی استارلینک را به فضا پیک است. ایلان ماسک، بنیاد گذار و مدیرعامل همدستی پیش نمدار گفته بود اسپیس ایکس برای آغاز عرضه ی پوشش حداقلی اینترنت بوسیله ۴۰۰ تا ۸۰۰ ماهواره نیاز خواهد داشت. با نزدیک برنده شدن به این هدف، اسپیس ایکس آغاز برنامه ای آزمایشی را جنین می دهد که به دستیار آن می تواند خدماتش را برای استعمال کنندگان بازپسین در سرتاسر جهان بیازماید.

اسپیس ایکس برای تبدیل استارلینک به سرویسی پا بر جا درحال برداشتن شلنگ هایی دیگر همچنین است. به عنوان مثال این شرکت تاییدیه ی کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا را برای عرضه ی حداکثر یک میلیون گیرنده ی کاربری اخذ کرده است. این گیرنده ها که چندی پیش تصاویرشان داخل شبکه های اجتماعی منتشر شد، به گفته ی ماسک به «بشقاب پرنده روی لوح دستی» شباهت دارند و عملکردی آسان خواهند داشت. کامل گیرنده ها از عملگرهای گاراژ نصیب می برند تا وجهه شود که همیشه رو بوسیله آسمان هستند. تنها موثر که کاربر باید عمل دهد، زدن وسیله به برق و ستاندن آن بوسیله سمت فلک است.

همسفران عمومی دسته ی ۵۷تایی ماهواره های استارلینک، دو ماهواره ی دیده بانی زمین از شرکت بلک اسکای بودند. هماهنگی این سیر تکاملی عمومی برعهده ی شرکتی دیگر به شهرت اسپیس فلایت بود که سفرهای عمومی به محیط را برای ماهواره های کوچک تر پیدا می کند. اسپیس ایکس نیز برنامه ی سیر اشتراکی خویشتن را دارد و به جای سرویس دهی ازطریق شرکت شخص ثالث، به طور مستقیم پرتاب ماهواره های کوچک را رزرو می کند. این مشارکت درجریان ابتدایی پرتاب عمومی خود، ماه گذشته سه ماهواره ی کوچک دیده بنیان گذار زمین از شرکت پلنت را به همراه دسته ی نهم استارلینک به محیط فرستاد.

ماهواره های استارلینک پرتاب امروز با نمونه های پیش تر پرتاب شده بخشی تضاد داشتند؛ زیرا به آفتابگیرهایی خصوصی حاضر شده اند که بوسیله آن ها کمک خواهد کرد درخششی کمتر در محیط داشته باشند. اسپیس ایکس و همچنین هنرمند شناسان و مدافعان آسمان تاریک درون سرتاسر جهان امیدوار هستند که به لطف آفتابگیرهای جدید، درخشندگی کلی ناوگان استارلینک در عرش شب کاهش یابد. آفتابگیر به ماهواره ها امکان می دهد تا وزن امکان در آسمان شب تیره بمانند و تاثیرشان بر مشاهدات احکامی به حداقل رسد.

جنین ی فاتحه راکت فالکون ۹ داخل پرتاب امروز، اینک ۵ پرواز درون کارنامه اش دارد. این بوستر پیش تر مأموریت دمو ۱ را درون سال ۲۰۱۹ پرتاب کرد که درجریان آن، کپسول کرو دراگون بدون سرنشین به جایگاه فضایی بین المللی قاصد شد. بوستر کارکشته ی اسپیس ایکس سه ماهواره ی دیده بنیان گذار زمین بخاطر کانادا و دو مأموریت استارلینک را نیز درون سال جاری پرتاب کرد. این سومین وهله است که بوستر فالکون ۹ بخاطر پنجمین مرتبه پرواز می کند و دومین طبقه است که پس از پرواز پنجم باموفقیت بازیابی می شود.

پیش از پرتاب امروز، اسپیس ایکس دو کشتی دریافت کننده ی فرینگ (دماغه ی مخروطی) درون اقیانوس پایدار کرد. این دو کشتی مجهز به تورهای زیاد بزرگی هستند که به کمک آن می توانند فرینگ راکت را درحال سقوط از آسمان بگیرند. موفقیت کشتی ها داخل این کار به عوامل مختلفی ازجمله شرایط آب وهوا رابطه دارد. گزارشگران اسپیس ایکس ۴۸ دقیقه پس از پرتاب اخبار کردند که بازیابی فرینگ با شکست مواجه شده است.بیشتر بخوانید:کشف سیاره ی فراخورشیدی با استفاده از امواج رادیویی و ستاره نوسانگراسپیس ایکس نسخه آزمایشی تمام کمیت استارشیپ را به پرواز درآوردآیپد فضانوردان اسپیس ایکس در حروف بازگشت به زمین دچار باگ شده بودپایان تصدی دمو ۲؛ اسپیس ایکس فضانوردان ناسا را بوسیله سلامت بوسیله زمین بازگرداندداستان کاوشگر: چگونه ناسا بهترین مکان را بخاطر فرود پرسویرنس روی مریخ علنی کرد؟
  • ۹۹/۰۵/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی