زعفران ایران

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، تیم های تاثیر اضطراری بخاطر مهار این آلودگی که اکنون بوسیله ۲۰ کیلومتری شمال شهر نوریلسک رسیده تلاش می کنند.

حادثه ناشی از فروریختن انبار سوخت نیروگاه در روز ۲۹ مه داخل نیروگاهی تو خلط شهر نوریلسک است و به گفته مقام ها و فعالان محیط زیست بدترین ماجرا از این جنس در مناطق قطبی روسیه است.

تاکنون حدود ۲۱ هزار هیکل گازوئیل رود آمبارنایا و مقبره اطراف را آلوده کرده است.

محققان تصور می کنند ذوب خاک منجمد (پرمافراست) علت کنفرانس پایه های مخزن سوخت و ریختن آن بوده باشد. قطب شمال چند هفته غیرعادی گرم را پشت سر گذاشته که می تواند از عواقب گرمایش زمین باشد.

این نیروگاه زیرمجموعه نوریلسک نیکل، ارشد ترین تولیدکننده نیکل و پلادیوم جهان است.

دریاچه پیاسینو که حالا آلوده شده حوضه جوی پیاسینا است که به دریای کارا - بخشی از اقیانوس منجمد شمالی - می ریزد. این جوی معمولا از اکتبر تا ژوئن پوشیده از یخ است.

الکساندر آس، فرماندار منطقه کراسنویارسک، گفت: سوخت به دریاچه پیاسینو ریخته که دریاچه ای قشنگ به کشش حدود ۷۰ کیلومتر و طبیعتا زیستگاه ماهی ها و سایر سیاق هاست.

وی افزود: مهم است که جلوگیری کننده دخول گازوئیل بوسیله رود پیاسینا که بوسیله طرف خصیصه می رود شویم و امکان این کار هست.

خبرگزاری ریانووستی همچنین اعلام کرده که تیم های پاکسازی تاکنون حدود ۲۳ هزار متر مکعب قبر آلوده را جمع کرده اند.

واسیلی یابلوکوف از اداره صلح سبز روسیه گفت: این آلودگی بی شک تاثیری منفی بر منابع آب، پیاده شدن حیواناتی که از این آب می خورند و پهلو گیاهانی که در کرانه رود می رویند خواهد داشت.

صلح سبز این رسوخ را با گزند ۱۹۸۹ اگزان والدز داخل آلاسکا مقایسه کرده است.

دادستان های روس دستور معاینه نصب این تاسیسات پیاده شدن خاک منجمد که به خصوص آن را خطرناک می کند داده اند.

پوتین، مهتر جمهوری روسیه می گوید که تاخیر در گزارش کردن این حادثه باعث خشم او شده و "ویاچسلاف استاروستین"، مدیر نیروگاه بازداشت شده است.
  • ۹۹/۰۳/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی