زعفران ایران

به گزارش همشهری آنلاین رضا باکری، دبیر هم گذاری صنایع لبنی، در گفت وگو با مجلس خبرنگاران جوان، افزایش بها محصولات لبنی را تکذیب کرد و گفت: بنا بر آمار و اطلاعات انجمن تاکنون هیچ  یک از کارخانه های لبنی بها ۱۲ خامه از محصولات لبنی را که محتوی مقدار بوده اند، تغییر نداده اند.

او افزود: کارخانه های لبنی محصولات خارج از مسوده نرخ گذاری را به دلیل افزودن نفقه های دستمزد، مواد بسته بندی، محموله و نقل و تغییرات نرخ ارز و جلوگیری از زیان اصلاح کردند.

باکری ادامه داد: کارخانه های لبنی ممکن است قیمت شیر الماس ای را که ذیل عنوان سنتی عرضه می کنند افزودن داده باشند، اما نرخ شیر بطری که مشمول قیمت گذاری است، تغییری نداده اند.

سخن سنج انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه ستاد انتظام میدان تاکنون تصمیمی راجع به افزایش قیمت لبنیات اتخاذ نکرده است، گفت: تا زمانی که ستاد تنظیم راسته ارزش مصوب را اعلام نکرده است، کارخانه های لبنی نباید مقدار محصولات را افزودن دهند.

او افزایش ارج محصولات لبنی را منوط به تعیین بلوغ قیمت شیرخام دانست و افزود: افزایش ۱۲ خامه محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری داخل سال جدید منوط به آن است که ستاد انتظام بازار در مطلع ارزش شیرخام را بررسی و قیمت مصوب را اعلام کند. با خواص شیر بیشتر آشنا شوید.

این مقام مسئول ادامه عدالت: اگرچه قیمت محصولات لبنی به موجب تکثیر هزینه های تولید همچون حمل و نقل و حقوق و دستمزد باید توافق شود، ولی بی قراری حالا نمی استعداد درصدی برای آن اعلام کرد.

باکری با اشاره بوسیله اینکه کارخانه های لبنی تغییری داخل نرخ خرید شیرخام نداده اند، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو شیرخام با ارج ۲ هزار و ۶۵۰ تا ۲ هزاره و ۷۵۰ تومان از دامداران خریداری می شود و سودا شیرخام از سوی کارخانه های متوسط و کوچک تو استان ها دچار نوساناتی شده است.

او با رمز بوسیله اینکه معاینه بها کامل شده شیرخام در مجمع ستاد تنظیم بازار داخل حال بررسی است، بیان کرد: پس از معاینه دفاتر مقدار تمام شده شیرخام و اعلام نرخ مصوب، ارج ۱۲ خامه محصولات لبنی دربرگیرنده مصالحه قیمت، ارج گذاری می شوند. صادرات محصولات لبنی به یک سوم رسید

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره آخرین وضعیت صادرات لبنیات اظهار کرد: با توجه به شیوع کروناو فردی ارتباط با کشورهای منطقه و بازارهای جهانی برآورد می شود که صادرات محصولات لبنی نسبت به سال قبل بوسیله یک سوم کاهش یافته است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات شیرخشک گفت: صادرات شیرخشک به آن میزانی که فرض می شد، صورت نمی گیرد و تنها مدل محدودی شیرخشک به عراق صادر می شود.

دبیر سندیکا صنایع لبنی در پایان تصریح کرد: داخل حال مجهز میزان شیرخشک مازاد در سطح کشور تو حال آمارگیری است، اما قضا و قدر بخشی از مازاد تولید را به بازارهای هدف صادر می نرم و مدخل دیگر را بی قراری برای ذخایر استراتژیک در انبارها نگه داری می یواش.
  • ۹۹/۰۳/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی